ΔΕΥΑ Καλαμάτας: Και χωρίς νερό –έστω και για λίγο- πολλοί Καλαματιανοί στον καιρό της κρίσης!

Καθημερινό φαινόμενο, είναι οι ρυθμίσεις λογαριασμών –και- νερού στην Καλαμάτα, αφού πολλοί καταναλωτές, βυθισμένοι στο… τέλμα της κρίσης, δεν έχουν πια, να ικανοποιήσουν ούτε τα απαραίτητα! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως κάποιες οικογένειες, έχουν μείνει για λίγο έστω, χωρίς το πολυτιμότατο αγαθό, αφού η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Καλαμάτας (ΔΕΥΑΚ), έχει αναγκαστεί να προχωρήσει σε διακοπή παροχής, ακόμη και σε κύριες οικίες! Όπως αποκάλυψε χθες, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Δημήτρης Βεργόπουλος, η Επιχείρηση, έχει θεσπίσει ειδικά μέτρα γι’ αυτούς τους καταναλωτές, μεριμνώντας όσο γίνεται, να μην μείνει κανένα σπίτι, χωρίς νερό.

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΩΝ

«Δυστυχώς, υπήρξε ένα πολύ μεγάλο ποσό ανείσπραχτων οφειλών», παραδέχθηκε ο κ. Βεργόπουλος, επισημαίνοντας πως για να αρχίσουν αυτές να τακτοποιούνται, η Δημοτική Επιχείρηση, αποφάσισε να παρέχει στους οφειλέτες, πολλές δυνατότητες ρύθμισης. «Μερικά από το μέτρα, αφορούν σε πολύ χαμηλή προκαταβολή, άτοκες δόσεις και μη επιβολή προσαυξήσεων, ώστε κάποιοι συμπολίτες μας, να μπορέσουν σιγά – σιγά να ανταπεξέλθουν», δήλωσε ο πρόεδρος, ο οποίος στάθηκε στα των στρατηγικών κακοπληρωτών και εκείνων που πραγματικά έχουν ανάγκη και τελικά, δεν μένουν πολύ χωρίς νερό, αφού η εντολή που έχει δοθεί στους υπαλλήλους της ΔΕΥΑΚ, είναι ξεκάθαρη σε αυτήν την κατεύθυνση. «Υπάρχουν κάποιοι στρατηγικοί κακοπληρωτές, οι οποίοι έχουν μεγάλες επιχειρήσεις ή και πισίνες και οφείλουν από 8 και 10 χιλ. ευρώ στη ΔΕΥΑΚ, οι οποίες έχουν αρχίσει να ρυθμίζονται. Εξετάζουμε κάθε μια περίπτωση χωριστά και κάθε ένας πολίτης που έχει αντικειμενική δυσκολία, θα βρει λύση. Η ΔΕΥΑΚ και οι υπάλληλοι, έχουν την εντολή να ενεργούν προς όφελος του καταναλωτή για να βρεθεί λύση», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιχείρησης, τονίζοντας πως όσοι ήρθαν αντιμέτωποι με διακοπές, είναι επειδή μετά από πολλούς μήνες ενημέρωσης και οφειλές άνω των 1.000 – 1.500 ευρώ που συνήθως ξεπερνούν τα 6 με 7 χρόνια μη πληρωμής, δεν πήγαν ποτέ να διευθετήσουν την υπόθεσή τους. «Εκεί, έχουν αρχίσει να αφαιρούνται υδρόμετρα, τα οποία επανατοποθετούνται άμεσα, με την έλευση του καταναλωτή και τη ρύθμιση της οφειλής, αλλά ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, να μην ανησυχούν, καθώς υπάρχει πεδίο συνεννόησης και άμεσα αποκαθίσταται η τοποθέτηση του υδρομέτρου. Είναι ένα μέτρο που όφειλε να λάβει η ΔΕΥΑΚ, στην οποία, αυτή τη στιγμή, πληρώνουν κανονικά το λογαριασμό τους, 45.000 καταναλωτές, με περίπου 2.000 στρατηγικούς κακοπληρωτές.

ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΗΣ  ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, ανακοίνωσε κάτι πολύ σημαντικό, που αφορά όχι μόνο τους Καλαματιανούς, αλλά και τους επισκέπτες και έχει να κάνει με την ποιότητα του νερού, η οποία όπως είπε, είναι πιστοποιημένα εξαιρετική. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο Δημήτρης Βεργόπουλος, για τον πληρέστερο έλεγχο της ποιότητας του νερού, αλλά και της καθαρότητας των δεξαμενών και των γεωτρήσεων, των οποίων την αρμοδιότητα έχει η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Καλαμάτας (ΔΕΥΑΚ) πραγματοποιούνται τριμηνιαίοι έλεγχοι ποιότητας. «Υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα, ενώ η ΔΕΥΑΚ, είναι και στο πρόγραμμα του υπουργείου, αποστολής στοιχείων του πόσιμου νερού, διασφαλίζοντας έτσι την καλύτερη ποιότητα και την ασφάλεια σε θέματα υγείας για τους πολίτες», ανέφερε ο κ. Βεργόπουλος, τονίζοντας πως η ΔΕΥΑΚ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πολίτες, να καταναλώνουν πάντα, άφοβα το νερό!

ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ Η ΥΠΕΡΧΛΩΡΙΩΣΗ ΣΤΑ ΛΕΪΚΑ…

Μοναδικό, ψεγάδι, αυτές τις ημέρες, ήταν η καταγγελία για υπερχλωρίωση που ήρθε από τα Λέικα και οφειλόταν σε ένα λάθος, που ήταν ωστόσο, εντός των φυσιολογικών ορίων. «Καλό είναι να μη δαιμονοποιούμε τα προβλήματα. Η ΔΕΥΑΚ και το νερό της πόλης, είναι επιβεβαιωμένα καθαρό. Μπορεί οποιοσδήποτε, να πίνει άφοβα, αφού το νερό, χλωριώνεται από τη ΔΕΥΑΚ με 0,2 ml ανά λίτρο, το ελάχιστο δυνατό που επιτρέπεται, ενώ σε κάποιες άλλες Επιχειρήσεις της χώρας, με 0,7 ml ανά λίτρο! Εμείς, έχουμε τη λιγότερη χλωρίωση, όμως πράγματι δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα στην εν λόγω περιοχή, το οποίο αποκαταστάθηκε, καθώς υπήρξε μια χλωρίωση 7 – 8 % παραπάνω, δηλαδή, το ποσοστό εκεί, ανήλθε σε 0,36 – 0,40 ml ανά λίτρο, με ελάχιστο όριο το 0,2 και μέγιστο, το 1, λόγω βλάβης σε μηχάνημα. Η υπερχλωρίσωση αυτού του επιπέδου δεν είναι επικίνδυνη, αλλά απλώς,  …άγνωστη σε εμάς, γι’ αυτό και αδειάζει όλο το δίκτυο», εξήγησε ο Δημήτρης Βεργόπουλος, που ως προς τις ευχάριστες ειδήσεις της Επιχείρησης, οι οποίες έχουν αντίκτυπο φυσικά και στους πολίτες, ντόπιους και επισκέπτες, ανακοίνωσε πως είναι σε εξέλιξη ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για το πολύ σημαντικό έργο των 990 χιλ. ευρώ που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια, για την κατασκευή δικτύου υδροδότησης μεταφοράς νερού, από το Πήδημα στα Αρφαρά.

 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ

«Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που σε μεγάλο βαθμό, θα αντικαταστήσει τον υπάρχον αγωγό μεταφοράς νερού, ο οποίος το ανεβάζει σε υψηλό σημείο και μετά κατεβαίνει στα Αρφαρά, με ότι αυτό συνεπάγεται για απώλειες και κόστος, λόγω παλαιότητας και βλαβών. Έτσι, σύντομα θα μειωθεί και το ενεργειακό αποτύπωμα, αλλά και οι απώλειες στο συγκεκριμένο σημείο, με την ελπίδα, να είναι έτοιμο στις αρχές του  2019», δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ που αναφέρθηκε και στην αντικατάσταση υδρομέτρων παλιάς τεχνολογίας και στα χωριά. «Εκεί, οι πολίτες θα έχουν παρατηρήσει ότι αντικαθίστανται τα υδρόμετρα στη θέση που είναι, αλλά ταυτόχρονα, γίνεται και ένα πολύ σημαντικό έργο, που θέλει αυτά που ήταν μέσα στα σπίτια, να μεταφέρονται ώστε να αποφευχθεί το ζήτημα που υπήρχε με κλείσιμο ραντεβού. Έτσι, και πιο σωστά θα μετρούν λόγω τεχνολογίας, αλλά και απρόσκοπτα, αφού δε χρειάζεται ραντεβού», ανέφερε ο Δημήτρης Βεργόπουλος, τονίζοντας πως η ΔΕΥΑΚ έχει αλλάξει και το σύστημα καταγραφής, με τη χρήση νέας τεχνολογίας, με τάμπλετ τα οποία φωτογραφίζουν, καταγράφουν και αποδεικνύουν την ένδειξη κατά την υδρομέτρηση, ώστε να αντιμετωπίζονται τυχόν λάθη και η άμεση έκδοση των λογαριασμών.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ