Παρουσίαση βιβλίου «και ΜΠΟΡΩ και ΘΕΛΩ να ΔΙΑΒΑΖΩ» | Τετάρτη 2/9 στις 19.30

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που έχει να κάνει με την σχέση των παιδιών με το διάβασμα κυκλοφόρησε τον Ιούνιο από τις Eκδόσεις «ἡδυέπεια». Πρόκειται για το βιβλίο του Μιχάλη  Χρυσού «και ΜΠΟΡΩ και ΘΕΛΩ να ΔΙΑΒΑΖΩ» ,το οποίο πρόκειται να παρουσιασθεί στην πόλη μας την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου στις 19.30 στον προαύλιο χώρο του Cafe Cine, Ν.Πλαστήρα 9. 

Για το βιβλίο πρόκειται να μιλήσουν οι:

-Ιωάννης Δρίτσας , εκπαιδευτικός και ηθοποιός

-Κατερίνα Μπούζα, δασκάλα

-Δήμητρα Δημοπούλου , φιλόλογος

Την όλη εκδήλωση θα συντονίζει η κυρία Νίνα Δράκου, ενώ μετά το πέρας της παρουσίασης θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό κι ο συγγραφέας θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου.

Όπως γράφει και ο ίδιος ο συγγραφέας το βιβλίο αυτό είναι ουσιαστικά ένα Πρόγραμμα Ανάπτυξης Αναγνωστικού Κινήτρου – Φιλαναγνωσίας  για Παιδιά Σχολικής Ηλικίας. Στις 230 σελίδες του ο κύριος Χρυσός μπαίνει στην διαδικασία να ερμηνεύσει γιατί τα παιδιά δεν αγαπούν το διάβασμα και να προτείνει τρόπους σε γονείς και εκπαιδευτικούς να φέρουν τα παιδιά κοντά με το βιβλίο και να τους γεννήσουν την επιθυμία να διαβάσουν.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟΥ

“Ολοένα και λιγότεροι μαθητές επιλέγουν να διαβάζουν βιβλία από μόνοι τους. Η αυξανόμενη αυτή απροθυμία για λογοτεχνική ανάγνωση δεν μπορεί πια να αποδίδεται αποκλειστικά σε (ανα)γνωστικά ελλείμματα αυτών αλλά, κυρίως, στην (απ)ενεργοποίηση πτυχών του αναγνωστικού κινήτρου που υπονομεύει την απόλαυση και, κατ’ επέκταση, τη μελλοντική φιλαναγνωστική συμπεριφορά τους.

Το «και ΜΠΟΡΩ και ΘΕΛΩ να ΔΙΑΒΑΖΩ!» αποτελεί ένα ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης, ενδυνάμωσης και διατήρησης δύο βασικών συνιστωσών του αναγνωστικού κινήτρου και των επιμέρους παραγόντων που τις συνδιαμορφώνουν, των πεποιθήσεων αυτοαποτελεσματικότητας και της εσωτερικής παρώθησης για αφηγηματική ανάγνωση, σε παιδιά τυπικής σχολικής ηλικίας. Πρόκειται για μια διδακτική παρέμβαση, σαφώς επηρεασμένη από τη ‘συναλλακτική’ λογοτεχνική ανάγνωση της Rosenblatt, που αναδεικνύει την ατομική ανταπόκριση και έκφραση του αναγνώστη, τη νοηματοδότηση και ερμηνεία του αναγνωστικού υλικού σε κοινότητες αναγνωστών μέσα από στρατηγικές αισθητικής ανάγνωσης και αυθεντική αξιολόγηση.

Το βιβλίο αυτό λοιπόν περιλαμβάνει τόσο το θεωρητικό υπόβαθρο όσο και μια αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος αυτού, ώστε να αποτελέσει έναν πολύτιμο και πρακτικό οδηγό – για ερευνητές, εκπαιδευτικούς και γονείς – ενίσχυσης του αναγνωστικού κινήτρου σε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε εκπαιδευτικά (και μη) περιβάλλοντα.

  ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Ο Μιχαήλ Δ. Χρυσός είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. με μεταπτυχιακές σπουδές στα Αναλυτικά Προγράμματα & τη Διδακτική από το Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στις Επιστήμες της Αγωγής (κλάδος Παιδαγωγικής Ψυχολογίας) από το Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. με εξειδίκευση στο αναγνωστικό κίνητρο και την ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης.

Παράλληλα, διαθέτει δίπλωμα ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση, ενώ είναι πιστοποιημένος χορηγητής εργαλείων πρώιμης ανίχνευσης-παρέμβασης & επαγγελματικού προσανατολισμού για παιδιά και εφήβους αντίστοιχα.

Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός σε σχολεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και ως υπεύθυνος εκπαίδευσης, υποστήριξης και κατάρτισης α) ατόμων με ειδικές ανάγκες σε χώρους ειδικής αγωγής, β) γονέων σε Σχολές Γονέων και γ) εκπαιδευτικών σε σχολεία και άλλους φορείς δια βίου εκπαίδευσης. Τα τελευταία χρόνια έχει ιδρύσει το Κέντρο Εκπαίδευσης Δεξιοτήτων «Προχωρώ», υλοποιώντας προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης σε μικρές ομάδες παιδιών (προ)σχολικής ηλικίας.

Συμμετέχει ενεργά σε συνέδρια και ημερίδες, έχει πλούσιο συγγραφικό έργο και είναι μέλος ελληνικών & διεθνών οργανισμών με πεδίο έρευνας τις Επιστήμες της Αγωγής και τους συναφείς κλάδους.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ