Φωτιά στην Κόρινθο: Αβάσιμες οι καταγγελίες για τα εναέρια μέσα, απαντά το υφυπ. Πολιτικής Προστασίας

Απάντηση στον τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος σε ανακοίνωσή του επέρριψε ευθύνες για ολιγωρία στην κυβέρνηση στην αντιμετώπιση της φωτιάς στις Κεχριές Κορινθίας, δίνει το υφυπουργείο Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων.

«Κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να προστατέψουμε τις ζωές και τις περιουσίες των πολιτών και το φυσικό μας περιβάλλον. Με συγκεκριμένο σχέδιο, με σκληρή καθημερινή δουλειά, με ευθύνη απέναντι στους συμπολίτες μας», τονίζει, μεταξύ άλλων, το υφυπουργείο Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων αναφορικά με την ανακοίνωση του τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Ραγκούση, για την φωτιά στις Κεχριές Κορινθίας.

Το υφυπουργείο Πολιτικής Προστασίας διευκρινίζει τα εξής όσον αφορά την πυρκαγιά:

«Το συμβάν δόθηκε στο Κέντρο του Π.Σ. την 22α Ιουλίου 2020, στις 11:58. Η πρώτη εντολή απογείωσης δόθηκε στις 12:04 (σε 6 λεπτά είχαν προσεγγίσει οι επίγειες δυνάμεις και είχε γίνει εκτίμηση της κατάστασης) στο ελικόπτερο S64 της Τρίπολης, το οποίο και απογειώθηκε στις 12:21 (σε 17 λεπτά από την εντολή και γρηγορότερα από την 20λεπτη ετοιμότητα). Στη συνέχεια και στις 12:08 δόθηκε η εντολή στα αεροσκάφη CL 415 από Ελευσίνα και απογειώθηκαν 12:40 (σε 30λεπτη ετοιμότητα) και επιπροσθέτως, στις 12:28 δόθηκε εντολή στο ελικόπτερο S64 της Ελευσίνας και εκείνο απογειώθηκε 12:46. Ως εκ τούτου, οι όποιες “δημόσιες διατυπωθείσες πληροφορίες και καταγγελίες” περί καθυστερήσεων επέμβασης των πτητικών μέσων είναι παντελώς αβάσιμες, πόσω μάλλον που την ίδια ημέρα είχαμε 57 ενάρξεις δασικών πυρκαγιών σε όλη την χώρα και την ίδια ώρα είχαμε παράλληλα συμβάντα διαχείρισης πυρκαγιών με συμμετοχή εναέριων μέσων πυρόσβεσης.

Το 112 δεν είναι σύστημα γενικής πληροφόρησης πολιτών αλλά σύστημα έκτακτης ανάγκης και ενεργοποιείται όταν έχουν εξαντληθεί όλα τα συμβατικά μέσα και διαδικασίες εκκένωσης και απομάκρυνσης πολιτών και κινδυνεύουν πολίτες. Το 112 είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο προστασίας των πολιτών, άκρως λειτουργικό σε όλη την επικράτεια, που η όποια όμως άσκοπη χρήση του αδυνατίζει την πραγματική του ισχύ και αποτελεσματικότητα την ώρα που πραγματικά μπορεί να χρειαστεί».

https://www.dikaiologitika.gr

πηγή

ΑβάσιμεςαπαντάγιαεναέριαΚαταγγελίεςΚόρινθομέσαοιπολιτικήςπροστασίαςστηνταΤουφυπφωτιά