
Φουλ… του ιδιώτη για λιμάνι και αεροδρόμιο Καλαμάτας!
Ο ΔΗΜΟΣ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΣΔΙΤ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Πιο… ανοιχτός από ποτέ, είναι ο δρόμος για την ανάπτυξη του λιμανιού και του αεροδρομίου της Καλαμάτας μέσω ιδιωτών, καθώς ο Δήμος, προωθεί τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), όπως δήλωσε χθες, μετά τη συνάντηση που είχε στην Αθήνα με τον ειδικό γραμματέα ΣΔΙΤ, Νίκο Μαντζιούφα, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας.
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Άλλωστε, το θέμα του λιμανιού ειδικότερα, αναμένεται να έρθει πρώτο προς συζήτηση, στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως ανέφερε ο δήμαρχος, ο οποίος ξεκίνησε την ενημέρωσή του, με σχόλια για την μη αποκέντρωση, αναφερόμενος σε όσα πρέπει να γίνουν στο λιμάνι. «Εγώ, όπως ξέρετε, είμαι πολλά χρόνια αυτοδιοικητικός και λυπάμαι για το γεγονός ότι τα πάντα, αποφασίζονται και κινούνται από την Αθήνα. Δεν υπάρχει αποκέντρωση και δεν υπάρχει, γιατί το κεντρικό κράτος, δεν μας εμπιστεύεται και δεν μπορεί να υπάρξει περιφερειακή ανάπτυξη χωρίς αποκέντρωση! Το λιμάνι, το έφτιαξαν οι πρόγονοί μας πριν από 110 χρόνια περίπου, για να φέρει οικονομική ανάπτυξη στην πόλη και το πέτυχαν, αφού ήταν η κύρια αιτία της οικονομικής και πληθυσμιακής ανάπτυξης της Καλαμάτας και είναι πράγματι πολύ άσχημο για μας, να βλέπουμε ένα μεγάλο τεχνητό λιμάνι να είναι άδειο και να υποδέχεται περίπου 40 πλοία το χρόνο», δήλωσε ο κ. Νίκας, ο οποίος μετά τις συναντήσεις του με τον αρμόδιο υφυπουργό Στέργιο Πιτσιόρλα, συζήτησε εκτενώς το θέμα και με το Νίκο Μαντζιούφα. «Η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να προχωρήσει τις αναγκαίες υποδομές, καθώς δεν υπάρχουν τα χρήματα. Το λιμάνι, πρέπει να έχει σαφή προορισμό στο μεγάλο μέρος του, να υποδέχεται μεγάλα σκάφη, mega yachts και αναφέρομαι στην ανατολική του πλευρά, που πρέπει να διατεθεί για τουριστικούς σκοπούς, να γεμίσει σκάφη, να δώσει θέσεις εργασίας και να δώσει μια κινητικότητα. Ξέρω τη θέση Πιτσιόρλα και ενόψει της επικαιροποίησης του master plan, το θέμα θα έρθει πρώτο στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας», δήλωσε ο δήμαρχος, τονίζοντας πως η εισήγηση του Δήμου, θα είναι ΣΔΙΤ και στο λιμάνι, για να γίνουν τα αναγκαία έργα υποδομής για τον εκσυγχρονισμό του, τα οποία προϋποθέτουν τη διάθεση πολλών εκατ. ευρώ. «Η κυβέρνηση, επιθυμεί έκφραση τοπικής βούλησης και για το λιμάνι και για το αεροδρόμιο και η Δημοτική Αρχή, έτσι όπως έχουν τα πράγματα, είναι τοποθετημένη υπέρ της ΣΔΙΤ και για τα δύο αυτά μεγάλα έργα υποδομής», ανέφερε ο κ. Νίκας, εξηγώντας με παραδείγματα.
ΣΔΙΤ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΕ… ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΟΔΟΥ!
«Δεν μπορεί να αγωνίζεται κυριολεκτικά μόνος του ο αερολιμενάρχης! Το αεροδρόμιο, πρέπει να είναι ανοιχτό, 24 ώρες! Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί και σε επίπεδο Ελλάδος, καθώς είμαστε συνδεμένοι με 30 αεροδρόμια της Ευρώπης. Δεν μπορούμε να μην παρέχουμε τις υπηρεσίες που παρέχονται διεθνώς και σε επίπεδο εδάφους», ανέφερε και έθεσε στο… τραπέζι την πρόταση αναφορικά με την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Τριόδου! «Το δικό μας αεροδρόμιο, είναι το πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο όλης της χώρας και πρέπει να ληφθούν μέτρα! Έχω πει δημόσια και το αναφέρω ξανά, πως και το αεροδρόμιο της Τριόδου πρέπει να είναι συμπληρωματικό», δήλωσε ο δήμαρχος, ο οποίος αναφέρθηκε και στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καλαμάτας με την Κρήτη.
ΤΟ ΧΑΣΑΜΕ -ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ- ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ…
Αναφερόμενος στις υποδομές σε επίπεδο μεταφορών, ο δήμαρχος Καλαμάτας, ξεκαθάρισε χθες, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, πως ούτε φέτος, θα υπάρξει ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Κρήτη, κυρίως ελέω… δρόμου! «Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, η προσπάθεια δεν είχε ευτυχή κατάληξη, αφού είμαστε δύο ώρες από τον Πειραιά. Ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν είναι καλή προϋπόθεση για να στηρίξει μια ακτοπλοϊκή γραμμή, μιας φοράς την εβδομάδα. Δεν είναι βιώσιμη, αφού για να επιβιώσει, πρέπει να είναι καθημερινή. Με την ολοκλήρωση του άξονα Πάτρας – Καλαμάτας, προφανώς αυτό, μπορεί να αλλάξει, αφού θα εξυπηρετεί τη Δυτική Ελλάδα. Μέχρι τότε όμως, δυστυχώς, η γραμμή αυτή, δεν είναι βιώσιμη», επεσήμανε ο κ. Νίκας.