«Ανοιξη των πλήκτρων» συνέχεια σήμερα με Κωνσταντίνο Γαλάνη στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας

Η 5η κατά σειρά συναυλία του κύκλου «Ανοιξη των πλήκτρων» θα δοθεί σήμερα στις 9 μ.μ. στην αίθουσα συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, όπου ο πιανίστας Κωνσταντίνος Γαλάνης θα μας μεταφέρει στην…«Κόλαση του Δάντη»!

Ο Franz Liszt το 1849 γράφει το έργο «Après une Lecture de Dante: Fantasia quasi Sonata» που βασίζεται στο βιβλίο του Dante Alighieri: Divina commedia και το οποίο μεταφράζεται πολύ αργότερα, στα 1934 στα Ελληνικά από τον Νίκο Καζαντζάκη.

Ο Κωνσταντίνος Γαλάνης στο 1ο μέρος της παρουσίασης θα κάνει μια περιληπτική ανάλυση της θείας κωμωδίας του Δάντη, ενώ, στο 2ο μέρος της παρουσίασης θα υπάρχει Απαγγελία αποσπασμάτων της Θείας κωμωδίας στην έμμετρη απόδοση του Νίκου Καζαντζάκη, με ταυτόχρονο συσχετισμό στο πιάνο των ανάλογων αποσπασμάτων τα οποία αντικατοπτρίζονται στην ομώνυμη σονάτα του Λιστ.

Τέλος, στο 3ο μέρος ο Κωνσταντίνος Γαλάνης, θα ερμηνεύσει ολόκληρη τη σονάτα Dante του Franz Liszt.

Απαγγελία: Στάθης Γυφτάκης.
Επιμέλεια παρουσίασης και μουσική ερμηνεία: Κωνσταντίνος Γαλάνης.

  • Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
  • Ο κύκλος «ΑΝΟΙΞΗ των ΠΛΗΚΤΡΩΝ» 2018, είναι μια σημαντική στιγμή για το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας καθώς είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένος σε μια από τις σημαντικότερες Ελληνίδες πιανίστριες, την Νέλλη Σεμιτέκολο που αποτελεί εδώ και 33 χρόνια τον ακρογωνιαίο λίθο της τάξης πιάνου του Δ.Ω.Κ.

Συντελεστές του κύκλου «ΑΝΟΙΞΗ των ΠΛΗΚΤΡΩΝ»: Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου «ΦΑΡΙΣ», το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και ο  Σύλλογος «ΤΕΡΨΙΣ» ενώ  χορηγός είναι το Ιδρυμα «Γεωργίου & Βικτωρίας Καρέλια».

Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΛΑΝΗΣ

Ο Κωνσταντίνος Γαλάνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.

Ξεκίνησε τις σπουδές πιάνου στο Εθνικό Ωδείο σε ηλικία 7 ετών και σε ηλικία 26 ετών, μετά από διακοπή πέντε χρόνων λόγω σοβαρού ατυχήματος στο αριστερό χέρι κατά τη διάρκεια των οποίων εκπαιδεύτηκε στο να χορδίζει και να επισκευάζει πιάνα, αποφοίτησε από την τάξη πιάνου της ‘Έλενας Μουζάλα με Δίπλωμα Πιάνου αποσπώντας ‘Άριστα Παμψηφεί και Β βραβείο εξαιρετικής επίδοσης. Συνέχισε τις σπουδές πιάνου στη Λειψία της Γερμανίας με τον Prof. Marcus Tomas δουλεύοντας εντατικά για τρία χρόνια το πιανιστικό του ρεπερτόριο.

Το 2011 έλαβε Master in Music από το πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ με Α΄ βραβείο εξαιρετικής επίδοσης και ξεκίνησε το Διδακτορικό του πάνω στην Ψυχολογία και την Μουσική, το οποίο ολοκληρώνει προσεγγίζοντας κοινωνιολογικά τη Μουσική Ερμηνεία και το ‘Άγχος επί σκηνής.

Έχει λάβει Masterclasses πιάνου από τους καθηγητές Μάριο Παπαδόπουλο, Oxana Yablonskaya, Jean Francois Pommier, Jean Francois Heisser, Gunther Anger, Winfried Appel, Konstanze Eickhorst, Giacomo Battarino και Γιώργο Χατζηνίκο.

Αυτή την εποχή εργάζεται ως καθηγητής πιάνου στο Πανεπιστήμιο του Liverpool, και στο Πανεπιστήμιο Edge Hill στο Ormskirk/Manchester.

Παράλληλα εργάζεται ως σολίστ πιάνου και συμμετέχει σε σύνολα μουσικής δωματίου, παίζοντας Harpsichord, στη Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, νότια Iσπανία και βόρεια Ιταλία ερμηνεύοντας κυρίως Corelli , Scarlatti, Purcell, J.S.Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Liszt, Rachmaninov, Scriabin, Debussy. Επίσης παραδίδει διαλέξεις με θέμα την ερμηνεία της μουσικής ως αυθεντική έννοια, και το άγχος επί σκηνής κατά την ερμηνεία. Συμμετέχει ερευνητικά στο διεθνές project, «Gnosis/London 2020-Crisis management and ABM» (Art based methods), έχοντας αναλάβει το ρόλο για τη δημιουργία ενός μοντέλου στρατηγικής διαχείρισης χρόνου για την «μάθηση» κατά την διάρκεια αντιμετώπισης κρίσεων όπως επίσης και τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους παρουσιάζοντας τη μουσική ως τέχνη και την επήρειά της σε διαφορετικές κοινωνίες του κόσμου.

Σε συνεργασία με τους Επιτηρητές και συνεργάτες του, Dr Paul Ziolo (Psychology/Psychohistorian) και Prof. Robert Anthony Duncan Shorrocks (Music performance), έχει εργαστεί σε ακαδημαικές έρευνες όπως: Μουσική δομή και η σχέση της με τη θεωρία similarity across scales, εξέλιξη των κοινωνικών δομών για την ανάπτυξη μοντέλων πρόβλεψης, τη θρησκεία σε σχέση με την ευρωπαϊκή αναγέννηση και την επήρεια στη μουσική δομή, την ανάπτυξη παιδιών/βρεφών σε σχέση με τη σχιζοφρένεια/κατάθλιψη, κα την παιδική κακοποίηση.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ