Βαρύς και διαρκής ο… φόρος αίματος στους επικίνδυνους δρόμους της Μεσσηνίας από απρόσεκτους οδηγούς!
ΤΙ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΤΗ «ΦΩΝΗ» ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΚΑΝ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ κατάσταση στο Παναρκαδικό Νοσοκομείο στην Τρίπολη, νοσηλεύεται ο άτυχος ηλικιωμένος τον οποίο παρέσυρε χθες το πρωί, αυτοκίνητο στην οδό Αρτέμιδος στην Καλαμάτα, στη συμβολή της με την οδό Μεσσήνης, στα φανάρια στο ύψος του παλιού ΚΤΕΛ.
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Αυτό, ήταν ένα από τα πολλά, σοβαρά τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στο νομό, με τη «Φ», πραγματοποιώντας έρευνα για το θέμα, να μιλά με τους πλέον ειδικούς, των οποίων οι απόψεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι ο παράγοντας «άνθρωπος» και η έλλειψη παιδείας, είναι αυτά τα δύο βασικά… στοιχεία, που κυριολεκτικά, μπορεί να σκοτώσουν!
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΓΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΟΣ»
Ας δούμε λοιπόν, από την αρχή, τη σοβαρή αυτή υπόθεση και τις αιτίες, που οδηγούν στο χαμό μιας μικρής πόλης κάθε χρόνο στη χώρα μας, η οποία θρηνεί, απίστευτα πολλά θύματα, σε καιρό… ειρήνης. «Πιστεύω ακράδαντα, ότι πρώτος, είναι ο παράγοντας «άνθρωπος», αφού όλα τα υπόλοιπα μπορείς να τα προσαρμόσεις», δήλωσε με έμφαση, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών Σχολών Οδηγών, Παναγιώτης Κατσίβας, που επικεντρώθηκε στο «τρίπτυχο», ταχύτητα, υπερεκτίμηση ικανοτήτων και μη τήρηση αποστάσεων. «Τι πάει να πει δηλαδή, πως είναι κλειστή η στροφή; Μπορείς να προσαρμόσεις την ταχύτητα, ώστε να μη βγεις από το δρόμο ή να μην χτυπήσει ο μοτοσικλετιστής», ανέφερε, χαρακτηρίζοντας επιτακτική την ανάγκη να εισαχθεί υποχρεωτικό μάθημα για την κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία. «Πρέπει να μπει μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, κάτι το οποίο ήδη συζητείται και να κάνουν σεμινάρια, οι δάσκαλοι στα Δημοτικά, αφού δεν είναι το ίδιο, να έρχεται πρώτη φορά κανείς σε επαφή με τους κανόνες στα 18 του χρόνια, όταν μπορεί να δώσει εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος», επεσήμανε εύστοχα ο πρόεδρος των δασκάλων οδήγησης, τονίζοντας πως όταν τελειώνει κανείς τα μαθήματα, αναλαμβάνει μόνος του πια πρωτοβουλίες και αφού οδηγήσει για κάποιο διάστημα, υπερεκτιμά τις ικανότητές του, πιστεύοντας πως επειδή έχει για παράδειγμα, ένα κάλο αυτοκίνητο, μπορεί να τρέξει περισσότερο απ’ ότι αναγράφει η πινακίδα ή ότι θα φρενάρει την τελευταία στιγμή. Εκεί την… πατάνε όλοι! Δεν εφαρμόζουν όπως πρέπει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), δεν μπορεί να λέει η πινακίδα 80 χιλιόμετρα την ώρα και αυτός να πηγαίνει με 130 ή στις διασταυρώσεις να μην εφαρμόζει την προτεραιότητα από δεξιά και όσα επιβάλουν τα σήματα», δήλωσε ο κ. Κατσίβας, τονίζοντας πως για να εφαρμόσει κανείς τον ΚΟΚ, δεν χρειάζεται γνώσεις! «Δεν πρέπει να ξέρει γράμματα κανείς για να το κάνει! Είναι θέμα παιδείας και σεβασμού στον εαυτό σου και στον συνάνθρωπο, άλλωστε οι τωρινοί μαθητές που είναι ως πεζοί, χρήστες του κυκλοφοριακού συστήματος, είναι και οι μελλοντικοί οδηγοί των οχημάτων. Εγώ κάνω 30 χρόνια αυτή του δουλειά και η εμπειρία μου, με έχει διδάξει ότι καθοριστικό ρόλο, παίζει η αγωγή του καθενός, το πώς μεγαλώνει στο σπίτι του. Δηλαδή και ο πεζός, πρέπει να ξέρει το δρόμο, να έχει αγωγή και όχι να τρέχει και να μην υπολογίζει το αυτοκίνητο. Ο πεζός δεν έχει πάντοτε προτεραιότητα, υπάρχουν διαβάσεις, αν όμως είναι εκτεθειμένος στο δρόμο, ακόμη και διάβαση να μην έχει, οφείλει ο οδηγός να σταματήσει», δήλωσε καταληκτικά ο Παναγιώτης Κατσίβας, με τον Κώστα Κούβελα, ασφαλιστή και υπεύθυνο της οδικής βοήθειας Express, ο οποίος δυστυχώς, έχει τεράστια εμπειρία από τροχαία ατυχήματα, φτάνοντας με τα φορτηγά του σε πολλά σημεία, χρόνια τώρα, σε όλη τη Μεσσηνία, να επισημαίνει με τη σειρά του, πως σχεδόν αποκλειστικά, αυτός που ευθύνεται, είναι ο «άνθρωπος».
ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
«Δυστυχώς, τις τελευταίες ημέρες είχαμε θανατηφόρα στο νομό μας. Επιμένω χρόνια, ότι ο ανθρώπινος παράγοντας, είναι αυτός που παίζει ρόλο σε κάθε ατύχημα, είτε είναι με υλικές μόνο ζημιές, είτε με σωματικές βλάβες», δήλωσε ο κ. Κούβελας, κάνοντας ειδική αναφορά στην υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση κινητών τηλεφώνων και τη συντήρηση των οχημάτων.
«Το οδικό δίκτυο δεν αλλάζει, αυτό είναι! Εμείς πρέπει να προσέχουμε και να προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες, όπου και αν βρισκόμαστε», επεσήμανε ο Κώστας Κούβελας, με τη «Φ», να απευθύνεται και στον πρόεδρο του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων Μεσσηνίας και μέλος της Συνομοσπονδίας Ελλάδος ΕΟΒΒΕΑΜ, Θοδωρή Καλογερόπουλο, ο οποίος αποκάλυψε πως το 70% των οχημάτων στον καιρό της εδραιωμένης κρίσης, είναι κινούμενοι… κίνδυνοι, αφού δεν έχουν συντηρηθεί όπως πρέπει! «Δυστυχώς, οι ιδιοκτήτες, δεν συντηρούν τα οχήματά τους, ενώ ακόμη και για πολλά, από το υπόλοιπο 30%, έχουν μεριμνήσει, μόλις για τα άκρως απαραίτητα», δήλωσε ο κ. Καλογερόπουλος, ο οποίος επεσήμανε πως στους δρόμους της Μεσσηνίας, κυκλοφορόν αυτοκίνητα χωρίς φρένα και καλά ελαστικά! «Πράγματι, πολλοί μάς ρωτούν πόσο κοστίζουν τα ανταλλακτικά και μας λένε πως θα έρθουν όταν θα πληρωθούν, κάτι που δεν συμβαίνει πάντα… Βλέπουμε οχήματα με λίγα ανταλλακτικά, άσχημα φρένα και χάλια ελαστικά, ακόμη και σε δημόσιες υπηρεσίες, όπως στην Αστυνομία», τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου, ο οποίος με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στη Μεσσήνη με αγροτικό μηχάνημα που διαμέλισε 46χρονο, έδωσε συμβουλές και στους αγρότες.
ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ
«Πρέπει να σβήνουν τις μηχανές, να κατεβαίνουν πάντα με σβηστό κινητήρα», δήλωσε ο κ. Καλογερόπουλος, ο οποίος προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα, με αφορμή τα πάρα πολλά δυστυχήματα στη Μεσσηνία, προσανατολίζεται σε παρέμβαση προς τις εταιρείες, οι οποίες όπως είπε, πρέπει να βρουν ένα σύστημα ώστε να σβήνει το τρακτέρ όταν κατεβαίνει ο χειριστής του, από το κάθισμα.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ
Καταληκτικά, αξίζει να σημειωθεί πως πέρα από την εκπαίδευση των παιδιών, χρειάζεται να γίνουν συντηρήσεις σε δρόμους, κυρίως ενδονομαρχιακούς, οι οποίοι είναι πραγματικά σε κακά χάλια. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της μεγάλης καθίζησης στην επαρχιακή οδό της Τριόδου προς το Μάνεσι, στο ύψος του Αγίου Παύλου, όπου εδώ και μήνες στέκει… έτοιμη και άκρως απειλητική μετά από στροφή(!) να «καταπιεί» τυχόν απρόσεκτους οδηγούς. Αντίστοιχα κακό, χωρίς φωτισμό, ούτε καν διαγράμμιση σε κάποια σημεία, είναι όλο σχεδόν το οδικό δίκτυο του νομού, το οποίο πέρα από τους Μεσσήνιους, διέρχονται αμέτρητοι επισκέπτες, που έρχονται να… απολαύσουν υποτίθεται, τον «παράδεισο» της Μεσσηνίας! Δρόμοι επικίνδυνοι, σκοτεινοί, χωρίς τα άκρως απαραίτητα, που σου δίνουν την αίσθηση πως πας σε κάποιο χωριό της Ουγκάντας και όχι στην Costa Navarino ή τη Στούπα ή την Κορώνη ή την Κυπαρισσία και άλλα σημεία της πανέμορφης κατά τα άλλα Μεσσηνίας!