του David Z. Morris

Προσπαθήστε να κάνετε μια αναζήτηση για ένα πολιτικό θέμα στο YouTube και το πιθανότερο είναι ότι θα ενθαρρυνθείτε να παρακολουθήσετε εντελώς ακραίο και παραπλανητικό περιεχόμενο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Αν το ενδιαφέρον σας αφορά «αριστερά» ζητήματα, ο αλγόριθμος της ιστοσελίδας θα σας οδηγήσει προς αντίστοιχες «αριστερές» θεωρίες συνομωσίας. Και κάτι αντίστοιχο ισχύει για αναζητήσεις που σχετίζονται με «συντηρητικά» ζητήματα, καθώς η πλατφόρμα θα σας οδηγήσει σε ακραίο «συντηρητικό» περιεχόμενο.

Αυτό είναι, τουλάχιστον, το συμπέρασμα της ερευνήτριας επικοινωνίας Zeynep Tufecki, ύστερα από ένα άτυπο πείραμα που περιγράφηκε στους New York Times. Η άσκηση της Tufecki ήταν μη επιστημονική και, όπως γράφει η ίδια, η Google δεν θέλει να μοιράζεται «σκληρά» δεδομένα με ερευνητές. Όμως, μια έρευνα της Wall Street Journal που διεξήχθη τον περασμένο μήνα, με τη βοήθεια ενός πρώην μηχανικού του YouTube, κατέληξε σε παρεμφερή συμπεράσματα.

Διαβάστε την συνέχεια στο fortunegreece.com