Ικανοποίηση Νίκα για τις εξαγγελίες με προτάσεις για δράσεις και έργα στη Μεσσηνία
Κατά την πρώτη ημέρα του 10ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας έλαβε καταρχήν μέρος σε πάνελ, που αφορούσε στον τουρισμό, τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, το απόγευμα της Δευτέρας. Στη συζήτηση, έλαβαν μέρος η Υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά και ο υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης.
Ο δήμαρχος προέβη σε τοποθετήσεις, ως εξής, για τα επιμέρους θέματα:
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη νοτιοδυτική Πελοπόννησο. Η εκτίμηση είναι πως η περιοχή αυτή θα βρεθεί στην αιχμή της τουριστικής ανάπτυξης της Ελλάδος τα προσεχή χρόνια. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, απαιτούνται έργα υποδομής και ένταξη στον εθνικό σχεδιασμό διαφήμισης του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Υφίσταται σοβαρό ενδιαφέρον από πλευράς των Κινέζων και ο δήμαρχος της Σι’ Αν, αδελφής πόλης της Καλαμάτας, θα επισκεφθεί την Καλαμάτα τον προσεχή Ιούνιο.
Απαιτείται τεχνική βοήθεια από τα υπουργεία Πολιτισμού, Τουρισμού και Ανάπτυξης. Τα έργα που είναι αναγκαία είναι ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού Καλαμάτας, του αεροδρομίου και η λειτουργία αεροπορικών συνδέσεων με υδροπλάνα.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Είναι γηρασμένες οι αθλητικές εγκαταστάσεις και ανεπαρκείς (πάνω από 50 ετών). Η Καλαμάτα δεν έχει σύγχρονο κλειστό. Οι προτάσεις για αθλητικούς χώρους πρέπει να ενεργοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ. Ο Δήμος Καλαμάτας κάνει ό,τι μπορεί (Τέντα, γήπεδα κ.λπ.).
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στην Καλαμάτα πραγματοποιούνται διεθνείς πολιτιστικές εκδηλώσεις, με έμφαση στο χορό και τη μουσική. Αποτελεί σημαντικό νέο η χρηματοδότηση με 1.200.000 ευρώ του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού, την οποία ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.
Ο Δήμαρχος ζήτησε να βοηθηθούν τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα και αναγκαία προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου. Τα ΔΗΠΕΘΕΚ θα πρέπει να υπηρετούν όλη την Περιφέρεια όπου ανήκουν.
ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Στη συνέχεια, ο δήμαρχος έλαβε μέρος σε πάνελ για την πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τη συμμετοχή του υπουργού Εσωτερικών Παναγιώτη Σκουρλέτη, των Δημάρχων των υπολοίπων πρωτευουσών της Πελοποννήσου, του Θοδωρή Γκοτσόπουλου, Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΕΤΑΑ, καθώς και του Προέδρου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων Κωνσταντίνου Βαρλαμίτη.
Λαμβάνοντας το λόγο, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας αναφέρθηκε στα εξής, αφού ευχήθηκε να είναι επιτυχές το Συνέδριο:
Α΄ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Με ρωτάνε και απαντώ ότι έχω διαπιστώσει πως ο μεγαλύτερος αντίπαλος, το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Αυτοδιοίκηση είναι το ΚΡΑΤΟΣ μας. Αυτό το κράτος, το γεμάτο καχυποψία, απίθανη γραφειοκρατία και πολυνομία. Αυτό το κράτος, που συνεχώς γιγαντώνεται τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά τον «Καλλικράτη», περιορίζοντας συνεχώς την Αυτοδιοίκηση και το ρόλο της.
Μπορώ να αναφέρω άπειρα παραδείγματα στην πολύχρονη αυτοδιοικητική παρουσία μου, που μόνο θλίψη ή και οργή προκαλούν σε κάθε λογικό άνθρωπο.
Έτσι:
- Πάνω από 42 βήματα χρειάζονται από τη δημοπράτηση μέχρι την υπογραφή της σύμβασης για κάποιο έργο. Σκεφθείτε πόσους υπαλλήλους παραπάνω χρειαζόμαστε γι’ αυτό και τι συνεπάγεται για την ανεργία και την απορρόφηση πόρων.
- Είμαι κατηγορούμενος, γιατί από το νόμο πρέπει να συλλαμβάνω, να κατάσχω και να σφαγιάζω τα εκατοντάδες αδέσποτα βόδια στον ορεινό όγκο του Ταϋγέτου. Αλήθεια, με ποιον μηχανισμό, με ποιο τρόπο συλλαμβάνεται ένα ζώο πεντακοσίων κιλών;
- Είμαι κατηγορούμενος ως υπεύθυνος για την κατάληψη δημοσίων χώρων από αθίγγανους, όταν ο πυρήνας της κατάληψης ανήκει στον ΟΑΕΔ, όταν είναι αντίθετος ο Συνήγορος του Πολίτη και όταν όλοι ξέρουν πως η απελευθέρωση χώρου θέλει Αστυνομία, Εισαγγελία και χώρο εγκατάστασης.
Μπορώ να αναφέρω πολλά παρόμοια παραδείγματα. Δυστυχώς, θα έχουμε δικαστήρια και μετά το τέλος της θητείας μας.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ
Πρέπει να γίνει ουσιαστική τροποποίηση του «Καλλικράτη», που θα επιφέρει: σαφήνεια στις αρμοδιότητες, Αποκεντρωμένη Διοίκηση σε κάθε Περιφέρεια, χρονικό όριο για εγκρίσεις από κρατικές Αρχές (το κυκλοφοριακό, το πολεοδομικό, το περιβαλλοντικό κ.λπ.), αφαίρεση αρμοδιοτήτων που δεν μπορεί να ασκηθούν.
Πρέπει να υπάρξει διαφορετική αντιμετώπιση των Δήμων Αττικής και Θεσσαλονίκης από τους υπόλοιπους Δήμους της Χώρας (ύδρευση, αποχέτευση, συγκοινωνία, οδικό δίκτυο, πάρκα, απορρίμματα τα αναλαμβάνει το Κράτος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Οι επαρχιακοί Δήμοι πρέπει να αντιμετωπίσουν όλα τα παραπάνω και, επιπλέον, αγροτική οδοποιία, αντιπλημμυρικά κ.λπ.
Ως προς τον τρόπο εκλογής, είμαι υπέρ του συστήματος που επιτρέπει στο Δήμο να κυβερνηθεί και αυτό δεν είναι η λεγόμενη απλή και ανόθευτη αναλογική, γιατί θα οδηγήσει σε απίθανες στρεβλώσεις και θα ενθαρρύνει τις ομαδοποιήσεις.
Ως προς την παρουσία του κράτους, θεωρώ ότι η Κυβέρνηση έχει την κύρια ευθύνη για την πορεία όλων μας και ότι πρέπει να υπάρχει:
– Εθνικός σχεδιασμός και στρατηγική
– Υποχρεωτικότητα μελετών κόστους – οφέλους για όλα
– Έλεγχος για τη διαχείριση των οικονομικών κάθε φορέα ή προσώπου που διαχειρίζεται δημόσιους πόρους.
Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Είναι θετική η πορεία της Καλαμάτας μέσα στην οικονομική κρίση. Σε αυτό συνέβαλαν η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, το αεροδρόμιο, η εξωστρέφεια, η δημιουργία ξενοδοχείων και ο τουρισμός, η συνεργασία με την Κυβέρνηση.
Απαιτείται, όμως, να γίνουν πολλά ακόμα.
ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΕΡΓΑ
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
α. Δρόμος ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΠΥΛΟΣ
(παραθαλάσσια χάραξη – ώριμο μελετητικά έργο)
β. Δρόμος ΤΣΑΚΩΝΑ – ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ – ΠΥΡΓΟΣ
γ. 1η ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΑΡΕΟΠΟΛΗ
δ. Κόμβος ΑΡΦΑΡΩΝ – ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
α. Εκσυγχρονισμός – αναβάθμιση υποδομών (σε εξέλιξη η επικαιροποίηση του master plan – ευπρόσδεκτη η διαδικασία ΣΔΙΤ)
β. Χαρακτήρας λιμένος κυρίως τουριστικός (marina) για μεγάλα τουριστικά σκάφη
γ. Αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίου
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
α. αναβάθμιση – εκσυγχρονισμός υποδομών (ευπρόσδεκτη η διαδικασία ΣΔΙΤ)
β. αξιοποίηση αεροδρομίου Τριόδου και σύνδεσή του με το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος»
- ΕΡΓΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Στο τόξο ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΑΡΦΑΡΑ
- ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑ
Κίνητρα για την ανακατασκευή τους
- ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Επέκταση αγωγού φυσικού αερίου προς ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΠΥΡΓΟ – ΠΑΤΡΑ (υπάρχει η πρόβλεψη κατάλληλης διατομής αγωγού)
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ
α. Εκσυγχρονισμός αρδευτικού δικτύου ΓΟΕΒ Παμίσου
β. Κατασκευή δικτύου λιμνοδεξαμενών
- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ένταξη της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου στο πρόγραμμα κεντρικής τουριστικής προβολής του Υπουργείου Τουρισμού
- ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Σχεδιασμός επαναλειτουργίας σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, σε συνεργασία με ιδιώτες
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Απόβλητα ελαιουργείων – πυρηνελαιουργείων, βιολογικοί καθαρισμοί / λυματολάσπη/ απορρίμματα – απόβλητα
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Προγραμματικές συμβάσεις με ΥΠΠΟ και Περιφέρεια για:
α. Διεθνές Φεστιβάλ Χορωδιακής Μουσικής
β. ΔΗΠΕΘΕΚ
γ. Λειτουργία Μεγάρου Χορού
- ΑΝΤΙΔΙΑΒΡΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Επείγοντα έργα αντιδιαβρωτικής προστασίας στην ανατολική ακτή (Βέργα – Μαντίνεια)
- ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Παραχώρηση στο Δήμο Καλαμάτας (κατά χρήση) των 49 στρεμμάτων στην Δυτική Παραλία.