Ολική …επαναφορά φαίνεται ότι έχει κάνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα ύστερα από το «μούδιασμα» των πρώτων ετών της οικονομικής κρίσης. Σε μέρες όπως η χθεσινή μάλιστα που η αυξημένη κίνηση συνδυάζεται με την απεργία των εργαζομένων στις συγκοινωνίες που κράτησε ακινητοποιημένα όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς πλην του Προαστιακού, το μείγμα που δημιουργείται είναι …εκρηκτικό, όπως αντελήφθησαν όσοι προσπάθησαν να μετακινηθούν.

Οι συγκοινωνιολόγοι υπολογίζουν ότι σε μέρες γενικής απεργίας στις συγκοινωνίες πραγματοποιούνται περίπου μισό εκατομμύριο ταξίδια περισσότερα απ΄ότι μια κανονική ημέρα: «Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι σε αντίστοιχες ημέρες εκτελούνται 400.000 – 500.000 ταξίδια παραπάνω. Αν υπολογίσει κανείς ότι έχουμε περίπου 4 εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως με ιδιωτικά και δημόσια μέσα στο λεκανοπέδιο, η αύξηση αυτή είναι σημαντική» σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.

Ο αριθμός των καθημερινών μετακινήσεων με λεωφορεία και τρόλεϊ φτάνει τις 931.000, ενώ η μέση ημερήσια επιβατική κίνηση του μετρό αγγίζει τους 600.000 επιβάτες.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, το πρόβλημα στην Αθήνα αρχίζει να αποκτά εκ νέου χαρακτηριστικά …μονιμότητας: «Εάν επρόκειτο για μια μέρα, ο κόσμος θα το ανεχόταν. Όμως σε ένα βαθμό τείνει να γίνει η καθημερινότητά του δεδομένου ότι, όπως φαίνεται, η Αθήνα αντιμετωπίζει ξανά σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα».

Αλλωστε και σχετικά πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2016), κατέδειξαν ότι οι Έλληνες οδηγοί περνούν μποτιλιαρισμένοι περί τις 39 ώρες το χρόνο, περίπου δέκα ώρες περισσότερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και η συνακόλουθη αύξηση της μέσης ταχύτητας που ήρθαν ως αποτέλεσμα των πρώτων χρόνων της κρίσης, φαίνεται ότι έχουν ανακοπεί, καθώς όχι μόνο έχουν επιστρέψει οι ώρες αιχμής, αλλά έχουν διευρυνθεί κιόλας αφού το πρωί ξεκινούν στις 7.40 και διατηρούνται έως τις 10, όπως επισημαίνουν οι συγκοινωνιολόγοι.

Διαβάστε τη συνέχεια στο News247.gr