Ζωντανή στην κρίση χάρη στον τουρισμό η Καλαμάτα που μετατρέπεται σε προορισμό όλο το χρόνο!
Από… μακρυά, φαίνεται πως βιώνει την κρίση η Καλαμάτα –σε σχέση πάντα με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας- καθώς έχει γίνει τουριστικός προορισμός όλων των εποχών, με τα οφέλη πολλά και την προοπτική, διαρκώς εξελισσόμενη, αφού ο πήχης, χρόνο με το χρόνο, μήνα με το μήνα, ψηλώνει, ανεβάζοντας στο… έπακρο, στόχους και προσδοκίες!
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Η δυναμική είναι τόσο μεγάλη, που… παρασύρει όχι μόνο το νομό, αλλά ολόκληρο το γεωγραφικό διαμέρισμα, με ένα από τα μεγαλύτερα αμερικανικά ταξιδιωτικά περιοδικά, το «Travel and Leisure», να αναδεικνύει την Πελοπόννησο σε έναν από τους 50 καλύτερους προορισμούς για το 2018, δίδοντάς της μάλιστα, την 26η θέση, πριν ακόμη και από τις Μπαχάμες, τη Σαγκάη, τις Βρυξέλες και το Μπαλί! Το αμερικανικό ταξιδιωτικό περιοδικό, στέκεται μεταξύ άλλων στη βελτίωση των υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι και τα λιμάνια, που κάνουν ευκολότερη την πρόσβαση στην Πελοπόννησο και τη γεωργία που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της περιοχής.
Η Μεσσηνία και ειδικότερα η Καλαμάτα, κατέχει τη δική της θέση, με τη συμβολή της, καθοριστικής σημασίας, αφού έχει μπει πολύ δυνατά στον τουριστικό χάρτη!
ΑΠΟΓΕΙΩΝΕΙ… ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Η ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου και φυσικά, η δυναμική του κρατικού αεροδρομίου, το οποίο διαρκώς αναπτύσσεται, πετυχαίνοντας νέες συνδέσεις με ακόμη περισσότερες πόλεις, σε όλο και περισσότερες χώρες του εξωτερικού, είναι από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες. Όλα φυσικά, ξεκίνησαν από την ανάπτυξη της Costa Navarino που έβαλε στο… χάρτη το νομό, προβάλλοντας τον, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε φτάσει στο σημείο να μιλάμε για έναν νομό με ραγδαία ανάπτυξη. «Φέτος, η χρονιά έκλεισε με +13% στις πτήσεις του εξωτερικού και +185% στο εσωτερικό, λόγω της καθημερινής σύνδεσης με την Αθήνα και φυσικά τη συνέχιση των δρομολογίων από και προς Θεσσαλονίκη. Συνολικά, μέσω του αεροδρομίου, μετακινήθηκαν 286.000 επιβάτες, ενώ με αύξηση 54% έκλεισε η χρονιά και για τις ιδιωτικές πτήσεις», ανέφερε ο αερολιμενάρχης Δημήτρης Μανδηλάρης, παρατηρώντας πως κάθε χρόνο η αύξηση είναι περίπου 20.000 άτομα και ζητώντας το τη στήριξη σε επίπεδο αναβάθμισης των υποδομών και πρόσληψης προσωπικού. «Και στους δύο τομείς, έχουμε φτάσει στα όρια», σημείωσε ο αερολιμενάρχης, τονίζοντας πως η δυναμική του αεροδρομίου, έχει βοηθήσει και μια σειρά από επαγγελματίες όπως τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί, τα λεωφορεία και τα καταστήματα ενοικίασης αυτοκινήτων.
Για την εδραίωση της αυξημένης επισκεψιμότητας, προσπαθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, με την Περιφέρεια Πελοποννήσου να συνεχίζει τις δράσεις της και το Δήμο Καλαμάτας, να επιχειρεί με διάφορους τρόπους να μετατρέψει σε προορισμό την πρωτεύουσα του νομού.
ΤΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΒΗΜΑ – ΒΗΜΑ Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ
«Στόχος μας στο Δήμο Καλαμάτας, είναι η πόλη να γίνει προορισμός, όχι μόνο για το καλοκαίρι και το Πάσχα, αλλά και για τα Χριστούγεννα και όλο το χρόνο», δήλωσε μιλώντας στη «Φ» η αντιδήμαρχος Καλαμάτας και υπεύθυνη του γραφείου Τουρισμού Παναγιώτα Ντίντα, κάνοντας αποτίμηση των γιορτών στο συγκεκριμένο τομέα. «Με δεδομένο ότι ο κόσμος, στην πλειονότητά του, επιλέγει πιο ορεινούς προορισμούς, η κίνηση στην Καλαμάτα, την περίοδο του Δωδεκαημέρου, ήταν πραγματικά, πάρα πολύ καλή», δήλωσε η κα Ντίντα, εστιάζοντας στην προβολή, η οποία ήταν και συνεχίζει, έντονη! «Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ μεγάλη διαφήμιση, με αποτέλεσμα ο κόσμος και αυτές τις γιορτές, να είναι πολύς και η εικόνα της πόλης, που είχε κυριολεκτικά βουλιάξει τα Χριστούγεννα και τις υπόλοιπες γιορτές, να προκαλεί αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον, καθώς θεωρούμε ότι η Καλαμάτα, μπορεί να γίνει προορισμός, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και βέβαια να προσελκύει τουρισμό και στις μεγάλες γιορτές, όπως είναι τα Χριστούγεννα και το Πάσχα», ανέφερε η αντιδήμαρχος, κάνοντας ειδική μνεία και στο #Christmas Kalamata, το οποίο φαίνεται πως λειτούργησε εξίσου καλά, με το περασμένο Πάσχα. «Ο Δήμος Καλαμάτας ουσιαστικά επαναενεργοποιεί τη συγκεκριμένη διαδικασία που ξεκίνησε το Πάσχα του 2017. Τότε, ήταν η πρώτη φορά που στο Δήμο Καλαμάτας, εισάγαμε την πρωτότυπη αυτή ενέργεια προβολής και είχε πάει πάρα πολύ καλά», δήλωσε η κα Ντίντα που ανέπτυξε και τους στόχους για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε.
ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΥΠΑΠΑΝΤΗ, ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ, ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ
«Πάρα πολύς κόσμος, αναμένεται να επισκεφθεί την πόλη μας και το τριήμερο της Υπαπαντής, καθώς αρκετοί είναι αυτοί, που γνωρίζουν την μεγάλη γιορτή της Καλαμάτας και πιστεύουμε πως θα έρθουν για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας», τόνισε η Παναγιώτα Ντίντα, εκφράζοντας τη βασισμένη σε στοιχεία, αισιοδοξία της και στάθηκε στα του καρναβαλιού που βρίσκεται προ των πυλών… «Αμέσως επόμενος στόχος, είναι το καρναβάλι και οι εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια, με τη διοργάνωση να είναι υψηλού επιπέδου, ενώ στης συνέχεια, θα ξεκινήσουν οι σχολικές εκδρομές, που πέρυσι πήγαν πολύ καλά», ανέφερε η αντιδήμαρχος, η οποία δήλωσε πως ήδη το ενδιαφέρον των μαθητών είναι έντονο. «Με βάση τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο Δήμος Καλαμάτας, θα είναι ακόμη περισσότεροι φέτος οι μαθητές που θα πραγματοποιήσουν την εκδρομή τους στην Καλαμάτα, αφού από πολύ νωρίς έχουμε επικοινωνήσει με πολλά σχολεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες της Αθήνας, που έχουν εντάξει την πόλη στις προτεινόμενες περιοχές. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες μας, υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση από τους μαθητές και αυτή, αναμένεται να είναι μια πολύ καλύτερη χρονιά», δήλωσε η κα Ντίντα, τονίζοντας πως αυτές θα ξεκινήσουν λίγο πριν το Πάσχα, που φέτος γιορτάζεται νωρίς και θα αποτελέσει τον αμέσως επόμενο στόχο. «Η κίνηση που είδαμε τα Χριστούγεννα ήταν ανέλπιστη, γιατί πρώτη φορά στην Καλαμάτα βλέπουμε τόσο πολύ κίνηση, όπως επιβεβαιώνουν όλοι και καταγράφηκε και στον Αθηναϊκό Τύπο ως αξιοσημείωτο γεγονός. Εμείς, έχουμε συνεργασία τελευταία, με κανάλια της Αθήνας, προβάλλοντας το νομό, ώστε να έρθει κι άλλος κόσμος στη Μεσσηνία και ειδικότερα στην πόλη μας και θεωρούμε ότι το 2018 θα είναι μια εξαιρετική χρονιά σε επίπεδο τουρισμού», ανέφερε καταληκτικά η Παναγιώτα Ντίντα, ενώ για να αποδώσουν καρπούς αυτές οι προσπάθειες, πρέπει να βοηθήσει και η οργανωμένη πολιτεία που φαίνεται ακόμη πιο… εχθρική το 2018, το οποίο ξεκίνησε με την επιβολή του τέλους διανομής!
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ «ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ» ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΜΕ ΝΕΟ ΤΕΛΟΣ!
«Μια ακόμη φορά ζούμε τραγελαφικές στιγμές! Για ένα Νόμο που ανακοινώθηκε έξι μήνες πριν, έπρεπε να φτάσουμε 48 ώρες πριν την εφαρμογή του για να μπορέσει να βγει το πρώτο Νομοθετικό κείμενο και λίγες ώρες μετά, η πρώτη διευκρίνιση», δήλωσε φανερά εκνευρισμένος ο εμπνευστής του Σχολείου Τουρισμού και για χρόνια διευθυντής μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, Κώστας Ανδριανόπουλος, τονίζοντας πως ήδη εφαρμόζεται και εισπράττεται από τους νομοταγείς επιχειρηματίες, χωρίς να υπάρχει κάποια διευκρίνιση για τα πολλά από τα ζητήματα που έχουν ανακύψει από την πρώτη ημέρα της εφαρμογής του. «Το χειρότερο όλων, είναι ότι ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί τι είδους παραστατικό θα κόβεται. Ουσιαστικά, πληρώνεται από τον πελάτη, ανά ημέρα σε κάθε δωμάτιο και ξεκινά από 4 έως και 1,5 ευρώ για τα ξενοδοχεία από 5 έως 3 αστέρων. Είναι ένας φόρος που δεν είναι αναλογικός και ίσως ούτε ανταποδοτικός, αφού δεν έχει διευκρινιστεί που θα πηγαίνουν αυτά τα έσοδα! Θα μπορούσε να επιβάλλεται από τους Δήμους και να… επιστρέφει σε δράσεις για την προβολή τους. Οι επιχειρήσεις βέβαια στην πλειονότητά τους, συντάσσονται, όμως πολλές εκμεταλλευόμενες τα κενά, δεν θα το πράξουν, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά, ότι η υπερβολική φορολόγηση, οδηγεί σε μείωση της είσπραξης φόρων», δήλωσε καταληκτικά ο κ. Ανδριανόπουλος, κρούοντας εύλογα τον κώδωνα του κινδύνου!