Η Αρχαία Ολυμπία “ζωντανεύει” ψηφιακά μέσα από μια εφαρμογή της Microsoft

Το έργο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος» αξιοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και επηυξημένης πραγματικότητας, επιτρέποντας στους θεατές να εξερευνήσουν την Αρχαία Ολυμπία όπως ήταν πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια.

Το έργο της ψηφιακής αναβίωσης της Αρχαίας Ολυμπίας εγκαινίασε , παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.  Η ιδέα, όπως εξήγησε ο ίδιος, ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020, στο οικονομικό φόρουμ του Νταβός.  Εκεί, σε συζήτηση με τον πρόεδρο της Microsoft, Brad Smith, «έπεσε στο τραπέζι η ιδέα να συνεργαστούμε με την Microsoft σε ένα εμβληματικό πρότζεκ: μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη σύγχρονη τεχνολογία και να αναδείξουμε με νέο τρόπο την πολιτιστική μας κληρονομιά».

«Η Microsoft συμφώνησε αμέσως, αγκάλιασε αυτή την ιδέα», είπε ο πρωθυπουργός που απευθυνόμενος στον δήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας, Γιώργο Γεωργιόπουλο και σημείωσε: «Φυσικά, ο τόπος τον οποίο διαλέξαμε από κοινού ήταν -στο δικό μου το μυαλό τουλάχιστον- αυτονόητος»

«Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος»
Το έργο στη γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, με τίτλο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος» είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft, με τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και επαυξημένης πραγματικότητας.

Συγκεκριμένα, επιτρέπει στους θεατές σε όλο τον κόσμο να εξερευνήσουν την Αρχαία Ολυμπία όπως ήταν πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια μέσω διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, μέσω περιήγησης στην ψηφιακή μορφή του ιστορικού χώρου σε υπολογιστή, καθώς και μέσω της έκθεσης του Microsoft HoloLens 2, που στεγάζεται στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών.

 

Παράλληλα, το έργο αποκαθιστά ψηφιακά 27 μνημεία, μεταξύ αυτών το Στάδιο, τους ναούς του Δία και της Ήρας και το εργαστήριο του Φειδία, ενώ επιτρέπει στον επισκέπτη να περπατήσει στους δρόμους του ιερού σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους της ιστορίας.

Μιλώντας για το έργο, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, τόνισε ότι «με την ψηφιακή αναπαράσταση του πανελλήνιου ιερού της Αρχαίας Ολυμπίας, η πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και οι αξίες του Ολυμπισμού, της ειρήνης, της αρμονίας, της αριστείας, της ευγενούς άμιλλας, γίνονται προσβάσιμες σε όλο τον κόσμο, σε όλο τον πλανήτη, μέσω της χρήσης τεχνολογίας αιχμής».

Επίσης, ανέφερε ότι «το έργο Ψηφιακής Διατήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Αρχαίας Ολυμπίας μέσω της χρήσης τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης και Μεικτής Πραγματικότητας, που υλοποιήθηκε μέσω πολιτιστικής χορηγίας της Microsoft, προβάλλει και αναδεικνύει τον μοναδικό και εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, συμβάλλει στην έρευνα και αποτύπωση των μνημείων, υποστηρίζει τον τουρισμό και την εξωστρέφεια της χώρας ως μιας σύγχρονης και ισχυρής δημοκρατίας με μεγάλο ιστορικό και πολιτισμικό παρελθόν και αναμφισβήτητη αναπτυξιακή δυναμική».

Ο πρόεδρος της Microsoft, Brad Smith, σε μήνυμά του που μεταδόθηκε κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, σημείωσε ότι «το έργο για την ψηφιακή διατήρηση της Αρχαίας Ολυμπίας αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα στον τομέα της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς» και πρόσθεσε: «Φέρνει κοντά τον ανθρώπινο παράγοντα και την τεχνολογία αιχμής και προσκαλεί τις επόμενες γενιές να εξερευνήσουν το παρελθόν μας με νέους τρόπους».

Ο διευθυντής για τη Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, ευχαρίστησε την ελληνική κυβέρνηση «για την εμπιστοσύνη και τη μεγάλη συνεργασία που χρειάστηκε για να γίνει πραγματικότητα αυτό το έργο» και τόνισε: «Ανυπομονώ να εξερευνήσω τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε για να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερους κοινούς λόγους για να ενισχύσουμε τον τουρισμό, την εκπαίδευση και το εμπορικό σήμα της Ελλάδας στον υπόλοιπο κόσμο».

ΠΗΓΗ 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ