Όλο το πλάνο επαναλειτουργίας των υπόλοιπων εκπαιδευτικών βαθμίδων την 1η Ιουνίου

Την Δευτέρα 1η Ιουνίου θα επαναλειτουργήσουν και οι εκπαιδευτικές βαθμίδες Δημοτικής Εκπαίδευσης, τα Νηπιαγωγεία και οι Βρεφικοί και Παιδικοί Σταθμοί . Σύμφωνα με την απόφαση που πάρθηκε το σχολικό έτος θα διαρκέσει έως τις 26 Ιουνίου για τα Δημοτικά, ενώ σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο,  οι  Παιδικοί και Βρεφικοί σταθμοί θα μείνουν ανοικτοί μέχρι τις 31 Ιουλίου, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, εκτός κι αν συντρέξουν λόγοι που να καταστήσουν το κλείσιμό τους αναγκαίο νωρίτερα, μετά από εισήγηση της επιτροπής. 
Σε ό,τι αφορά στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι υπάρχει σχεδιασμός η εκκίνηση των σχολείων  να γίνει την 1η Σεπτεμβρίου (πιο νωρίς από άλλες σχολικές χρονιές), ώστε να καλυφθεί το χαμένο έδαφος. Βέβαια τον πρώτο λόγο θα έχουν οι επιστήμονες, οι οποίοι θα «ζυγίσουν» τα επιδημιολογικά δεδομένα εκείνη την περίοδο. 

Παράγοντες που επιτρέπουν το άνοιγμα των σχολείων

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσαν ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέωςκαι ο Υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος αποφασίστηκε από την κυβέρνηση η επαναλειτουργία των δημοτικών, νηπιαγωγείων και ειδικών σχολείων με βάση μια σειρά από παράγοντες, όπως :

1) Την ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από ΛοιμογόνουςΠαράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.
Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται :
      α)με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας,
      β)με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα,
      γ) με το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία.
2) Η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. Αναφορικά δε με τα σχολεία, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά.
3) Η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από το σχολείο είναι κάτι που πρέπει να γίνει . Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν 3 μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά 6 μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία.
4) Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. 

5) Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

6) Σχετικά με τα ειδικά σχολεία, οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη.

Τρόπος επαναλειτουργίας σχολείων 

-Για τους εκπαιδευτικούς, η σχολική χρονιά λήγει την 30η Ιουνίου ενώ οι συμβάσεις των αναπληρωτών θα παραταθούν μέχρι το τέλος του μήνα.

-Τα τμήματα θα λειτουργούν με 15 μαθητές ενώ θα υπάρχει απόσταση 1,5μ ανάμεσα στα θρανία.

-Σε περίπτωση που τα τμήματα έχουν περισσότερους από 15 μαθητές, τότε το τμήμα θα διαιρείται στα δύο και τα υποτμήματα θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο.

-Θα υπάρχουν αντισηπτικά σε όλες τις τάξεις ενώ οι αίθουσες θα καθαρίζονται δύο φορές την ημέρα.

*Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας. 

-Οι μαθητές θα βγαίνουν για διάλειμμα σε διαφορετικές ώρες ενώ τα κυλικεία θα είναι κλειστά.

-Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.

-Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, ενώ ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών.

-Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών.

-Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

-Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

-Τα ολοήμερα σχολεία δεν θα επαναλειτουργήσουν -τουλάχιστον προσώρας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ