“Μαύρο” καλοκαίρι στην Καλαμάτα, “κόκκινο” το έλλειμμα στον σχεδιασμό για την προσέλκυση νέων επισκεπτών!
ΠΛΗΓΩΝΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΑΠΟΛΥΤΑ πλασματικός, φαίνεται πως είναι ο αριθμός των επισκεπτών που φτάνουν στην Καλαμάτα, με πτήσεις από τις 26 πόλεις, 17 χωρών του εξωτερικού, καθώς πάρα πολλοί από αυτούς, πηγαίνουν για διακοπές ή στις εξοχικές τους κατοικίες, στην ευρύτερη περιοχή της Νότιας Πελοποννήσου, με την πόλη και γενικότερα το νομό, να… ωφελείται ελάχιστα!
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Ειδικά στην πρωτεύουσα το νομού, οι περισσότεροι επισκέπτες, είναι Έλληνες, οι οποίοι μάλιστα, όπως είναι λογικό, εξαιτίας της κρίσης, καταναλώνουν ελάχιστα, όπως εξήγησε μιλώντας στη “Φ”, ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, και μέλος της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Ανδρέας Ζαγάκος, ο οποίος παράλληλα, έκανε λόγο για έλλειμμα σχεδιασμού!
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
“Η πόλη της Καλαμάτας, εξαρτάται από τον εσωτερικό τουρισμό, από τους Έλληνες. Από τους Καλαματιανούς που ζουν στην Αθήνα κυρίως, αλλά και από τους Έλληνες σε διάφορες περιοχές, λόγω της προβολής, ειδικά μέσω της Costa Navarino, η οποία είναι πραγματικά μεγάλη”, ανέφερε ο κ. Ζαγάκος, ο οποίος με αφορμή την έναρξη του κατεξοχήν μήνα των διακοπών, του Αυγούστου, επεσήμανε ξεκάθαρα πως η προσδοκία των επαγγελματιών για περισσότερη κίνηση, δεν επιβεβαιώνεται! “Οι Έλληνες, κάθε χρόνο, βλέπουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται και τις υποχρεώσεις να αυξάνονται, με αποτέλεσμα, ακόμη και αν πάνε διακοπές, να έχουν μειώσει πολύ τις ημέρες επισκέψεων. Άρα λοιπόν, χρειάζεται ένας στρατηγικός σχεδιασμός, αποκλειστικά για την πόλη, ο οποίος δεν έγινε ποτέ, κι έτσι ή να απευθυνθούμε σε πελάτες Σαββατοκύριακου, αφού οι κλιματολογικές συνθήκες εδώ, είναι πολύ καλές για να διεκδικήσουμε κομμάτι αυτής της πίτας, που το παίρνει η Χαλκίδα, το Ναύπλιο, το Ξυλόκαστρο και οι παραλίες του Κορινθιακού, δεδομένου ότι οι αποστάσεις είναι πια ίδιες”, δήλωσε ο Ανδρέας Ζαγάκος, τονίζοντας πως το μόνο που… κρατάει ζωντανή την Καλαμάτα, είναι το ιδιωτικό ενδιαφέρον! “Μόνο το επιχειρηματικό ενδιαφέρον κρατάει την Καλαμάτα”, ανέφερε και συνέχισε με τρόπο, ακόμη πιο καυστικό. “Δεν έχουμε καθίσει ποτέ όλοι μαζί σε ένα στρογγυλό τραπέζι, για να σχεδιάσουμε για την επόμενη πενταετία! Ο σχεδιασμός του Ιανουαρίου για το Μάιο, δεν είναι… σοβαρός! Μπορεί να γίνεται για το καρναβάλι ή για άλλα, αντίστοιχα events που καλώς γίνονται, όμως δεν είναι αρκετός για τον τουρισμό”, ανέφερε, δίνοντας μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
“Πρέπει να καταλάβουμε, πως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, είναι της Νότιας Πελοποννήσου, δεν αφορά μόνο στην πόλη. Βλέποντας την αύξηση του αεροδρομίου, που λειτουργεί με ηρωικό τρόπο από τον αερολιμενάρχη και το προσωπικό του, τους οποίους για μια ακόμη φορά συγχαίρω, καταλαβαίνουμε πως αφορά σε όλη αυτήν την περιοχή, ούτε καν, μόνο την Costa Navarino. Αφορά το Τολό, το Ναύπλιο και πολλά ακόμη μέρη της Πελοποννήσου, με δυναμική στον τουρισμό και όχι μόνο, την πόλη της Καλαμάτας. Η αύξηση της κίνησης στην Καλαμάτα, έχει να κάνει κυρίως με τον αυτοκινητόδρομο και τη γραμμή από Θεσσαλονίκη και όχι τόσο, με τις συνδέσεις με Μάντσεστερ, Βιέννη και Γενεύη. Δεν έχουμε καταφέρει ακόμη, η Καλαμάτα, να αξιοποιήσει το αεροδρόμιο επ’ ωφελεία της. Δεν έχουμε πάει ακόμη να κάνουμε στρατηγικό σχεδιασμό στη Σερβία και τα Βαλκάνια, αφού αυτή η αγορά, και όχι το Λος Άντζελες, η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Παρίσι, η οποία θεωρεί την Πελοπόννησο μακρινό προορισμό, θα μπορούσε να είναι μια στόχευση για τα επόμενα χρόνια! Χρειάζεται ένας σχεδιασμός πενταετίας, αφού δεν μπορεί να πάμε φέτος το Νοέμβριο και να περιμένουμε να έρθουν το καλοκαίρι, 25.000 Σέρβοι στην Καλαμάτα”, δήλωσε ο πρόεδρος των επαγγελματιών εστίασης, ο οποίος έδωσε ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα της… αδιαφορίας. “Οι Τούρκοι, όσον αφορά στην Πελοπόννησο, ενδιαφέρονται για πολυτελή σκάφη! Αν δεν πάρουμε την πληροφορία για να δούμε πως θα αναπτύξουμε τον θαλάσσιο τουρισμό, τι θα κάνουμε με τις μαρίνες πως θα πορευτούμε;”, τόνισε, σχολιάζοντας τα της συνάντησης στο Επιμελητήριο Μεσσηνίας με τον πρόεδρο του Ελληνοτουρκικού και Ελληνοβουλγαρικού Επιμελητήριου Παναγιώτη Κουτσίκου, την οποία ανέδειξε σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της η ¨Φ”. “Στη συνάντηση αυτή, ήμασταν 10 – 15 άνθρωποι, άρα καταλαβαίνετε….”, σχολίασε ο πρόεδρος, ο οποίος στάθηκε και στην αλήθεια των εσόδων!
ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ!
“Η πραγματικότητα, φαίνεται στα ταμεία των επιχειρήσεων, μια και δε διεκδικούμε να έχουμε τουρισμό, μόνο και μόνο, για να έχουμε κόσμο που θα κάνει βόλτες, θα αφήνει τα σκουπίδια του και θα καταναλώνει τους πόρους της πόλης, όπως το νερό μας -χωρίς να έχω τίποτε με τους συμπολίτες μας που μας επισκέπτονται, προς Θεού- απλώς, αν δε μεταφράζεται σε όφελος για την τοπική οικονομία και κυρίως, για την τοπική απασχόληση, να δημιουργηθούν δηλαδή, θέσεις εργασίας, ώστε να έχουμε ανάπτυξη της μικροοικονομίας. Δεν έχει νόημα να συγκεντρώνεται κόσμος, ο οποίος θα χρησιμοποιεί τις υποδομές της πόλης, χωρίς να αφήνει πίσω, τα χρήματα που πρέπει. Οι καταναλώσεις, είναι αισθητά μειωμένες τα τελευταία χρόνια και όλο εξελίσσονται με μειούμενους ρυθμούς, χωρίς αυτό βέβαια, να μπορεί να στηλιτευτεί, αφού κι εμείς δεν μπορούμε να ξοδεύουμε πια, πολλά χρήματα! Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την αυξημένη φορολογία, η οποία είναι σε τραγικά επίπεδα, τον ΦΠΑ και όλες τις υπόλοιπες εισφορές, μας κάνουν να οδεύουμε σε οικονομικό αδιέξοδο”, δήλωσε ο Ανδρέας Ζαγάκος, ο οποίος καταληκτικά, στάθηκε στη “μόδα” της λειτουργίας μικρών επιχειρήσεων εστίασης, που αποτελούν την… τελευταία ελπίδα πολλών νέων κυρίως επιχειρηματιών. “Καφές και εστίαση σε επίπεδο καφετέριας ή εστιατορίου, είναι ένας εύκολος τρόπος αυτοαπασχόλησης! Καταλαβαίνω δύο ανθρώπους που δούλευαν παλιά μαζί και προσπαθούν να διασφαλίσουν το μεροκάματό τους, όμως ούτε αυτό συμβαίνει πάντα, αφού όπως… σαν μανιτάρια ανοίγουν, έτσι κλείνουν! Πρέπει να μελετούν τις κινήσεις τους, αφού δεν πρόκειται να ζήσουμε τις εποχές του 90 και του 2000 στη διασκέδαση”, επεσήμανε ο κ. Ζαγάκος, περιγράφοντας ανάγλυφα, την άσχημη κατάσταση και στο συγκεκριμένο, υπερεκτιμημένο επαγγελματικό χώρο.