1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ενδιαφέρον μαθητές και εκπαιδευτικοί και στη Μεσσηνία, περιμένουν τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών, στον οποίο μπορούν να λάβουν μέρος δηλώνοντας συμμετοχή στον διαδικτυακό τόπο robotics.ellak.gr. Ο διαγωνισμός έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους, χωρίς  να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων «κλειστών» προϊόντων.

«Στη Μεσσηνία έχουμε μια εξαιρετική παράδοση στην ρομποτική, όπου οι καθηγητές μας σε όλες τις βαθμίδες κάνουν μια πολύ καλή δουλειά και έχουν λάβει μέρος σε πολλούς διαγωνισμούς, πετυχαίνοντας σημαντικές διακρίσεις. Αυτήν την παράδοση τη συνεχίζουμε για το καλό και το μέλλον των παιδιών μας, αφού στο παγκόσμιο γίγνεσθαι θα έχουν μια καλή θέση αυτοί που θα κατέχουν τις νέες τεχνολογίες», δήλωσε στο κάλεσμά του ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού, Γιώργος Στματόπουλος, με τη σχολική σύμβουλο Πληροφορικής Γεωργία Σπάλλα να επισημαίνει πως η Πληροφορική είναι η ατμομηχανή της Ρομποτικής, η οποία έχει να κάνει με όλες τις θετικές επιστήμες και να καλεί με τη σειρά της, όλους τους εκπαιδευτικούς να βάλουν μέρος. «Ο διαγωνισμός αυτός απευθύνεται κυρίως στους εκπαιδευτικούς που θέλουν να ασχοληθούν με κάποιους αυτοματισμούς και θέλουν να δώσουν τις ιδέες τους, ώστε οι μαθητές να γίνουν ακόμη πιο δημιουργικοί. Θα θέλαμε να καταλάβουν ακόμη και οι καθηγητές καλλιτεχνικών ή οι φιλόλογοι, ότι μπορούν να προσθέσουν μια ιδέα που θα μπορούσε να είναι τόσο πρωτότυπη ώστε να είναι στις 100 πρώτες του διαγωνισμού», σημείωσε η κα Σπάλλα, με τους υπευθύνους της Οργανωτικής Επιτροπής να δίνουν χρήσιμες οδηγίες.

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

«Για τα περισσότερα πράγματα που κάνουμε, χρησιμοποιούμε υπολογιστές που «τρέχουν» κάποια προγράμματα. Τα προγράμματα αυτά στους υπολογιστές, τα κινητά, τα αυτοκίνητά μας, είναι δύο ειδών, ανοιχτού και κλειστού κώδικα λογισμικά. Οι περισσότεροι επιλέγουν τον ανοιχτό κώδικα, προκειμένου να κάνουν πιο εύκολη και γρήγορη την ανάπτυξη των προγραμμάτων τους. Εμείς, Πανεπιστήμια και Οργανώσεις, Συνδέσμοι και άλλοι Οργανισμοί και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, προκειμένου να προωθήσουμε όλο αυτό, οργανώνουμε τον διαγωνισμό αυτό, για να βοηθήσουμε τα παιδιά να εξοικειωθούν με το ελεύθερο λογισμικό και το λογισμικό ανοιχτού κώδικα. Να δουν ότι μπορούν να φτιάξουν ενδιαφέρουσες κατασκευές, όπως για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του σπιτιού  τους, που θα αλληλεπιδρά με το περιβάλλον τους», δήλωσε ο καθηγητής Πληροφορικής και μέλος της Τοπικής Οργανωτικής Επιτροπής του διαγωνισμού, Τάσος Κλείσας, ο οποίος κάλεσε όλους να συμμετάσχουν αφού οι κατασκευές τους, θα είναι αξιοποιήσιμες και από άλλα σχολεία. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν και οι δηλώσεις του εκπαιδευτικού Πληροφορικής και μέλους της Τοπικής οργάνωσης του διαγωνισμού  και μέλος του Κέντρου Ρομποτικής και Προγραμματισμού Καλαμάτας, Γρηγόρη Τσώνη. «Είμαστε σε πολύ ευχάριστη θέση να συμπεριλάβουμε στις δραστηριότητές μας για φέτος και ένα τμήμα που ασχολείται με τον διαγωνισμό αυτό. Πρόκειται για μια πολύ δυνατή επιλογή διότι η τεχνολογία είναι ανοιχτή κι έτσι μπορούμε να την ενσωματώσουν πολύ περισσότερα σχολεία, με σχετικά χαμηλό κόστος», ανέφερε ο κ. Τσώνης, τονίζοντας πως από φέτος ξεκινούν και Τμήματα Physical Computing.

 ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Όσον αφορά στον διαγωνισμό για τον οποίο η συμμετοχή λήγει στο τέλος του Νοεμβρίου, προκειμένου να είναι αποδεκτή μια υποψηφιότητα, πρέπει να πληροί τα ακόλουθα κριτήρια:

  • Χρήση ανοιχτού υλικού (hardware). Τα σχέδια του υλικού θα πρέπει να ανέβουν στο github, με πλήρεις οδηγίες ώστε να μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να τα αναπαραγάγει, για βελτίωση και περαιτέρω χρήση.
  • Χρήση ανοιχτού λογισμικού. Το λογισμικό θα πρέπει να ανέβει στο github, πλήρως τεκμηριωμένο, με πλήρεις οδηγίες ώστε να μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να τον βελτιώσει και επαναχρησιμοποιήσει.
  • Παραγωγή ανοιχτού εκπαιδευτικού υλικού για επανάχρηση.  Σε συνεργασία με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό θα πρέπει να συνταχθούν αναλυτικές οδηγίες για το πώς μπορεί να αναπαραχθεί το έργο από ένα άλλο σχολείο και η παραγωγή ενός σχέδιο ανοιχτού εκπαιδευτικού πόρου σύμφωνα με το OER Canvas.
  • Ο κώδικας που θα χρησιμοποιηθεί να διανέμεται μεάδεια χρήσης ανοιχτού κώδικα.
  • Το εκπαιδευτικό υλικό και η τεκμηρίωση να διανέμεται μεάδεια χρήσης CC-BY.
  • Πριμοδοτείται το χαμηλό κόστος κατασκευής και η χρήση ευρέως διαθέσιμων (όχι δυσεύρετων) υλικών.
  • Παρουσίαση και αιτιολόγηση της κατασκευής από τους μαθητές (με βίντεο).
  • Ο εξοπλισμός μπορεί να είναιArduino Uno, Raspberry Pi 3 Type B, beagleboard,     Dwenguino και όποια άλλη ανοιχτή τεχνολογία είναι αποδεκτή ως ισοδύναμη.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ