Αλλάζει όψη το κέντρο της Καλαμάτας με αναπλάσεις πεζοδρομήσεις και σημαντικά έργα αναβάθμισης!

ΡΙΖΙΚΑ, αλλάζει η εικόνα της Καλαμάτας, καθώς στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, άναψε το “πράσινο φως” για μια σειρά σημαντικών έργων στο κέντρο, κυρίως της πόλης, με την έγκριση των τριών μεγάλων μελετών.  Πρόκειται για την ολοκλήρωση της πεζοδρόμησης της οδού Ιατροπούλου από την Σιδηροδρομικού Σταθμού έως τη Νέδοντος και τη μεγάλη ανάπλαση, στο Ιστορικό Κέντρο.

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΙΑΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η ολοκλήρωση πεζοδρόμησης της οδού Ιατροπούλου , θα αγγίξει τις 200.000 ευρώ, με τον Δήμο Καλαμάτας, με χρηματοδότηση εν μέρει από το Πράσινο Ταμείο, να στοχεύει με το έργο αυτό, στη σύνδεσή της κεντρικής πλατείας, με το Μέγαρο Χορού. Στη μελέτη που εγκρίθηκε από το Σώμα, προβλέπεται να γίνει πλακόστρωση με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και αρχιτεκτονικό κάνναβο, υλικά και σχέδια, όπως στο υφιστάμενο πρώτο τμήμα της πεζοδρόμησης, διατηρώντας έτσι την ομοιομορφία, για λόγους καθαρά αισθητικούς. Έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην δημιουργία χώρων πρασίνου, με την τοποθέτηση ψηλών δέντρων – αυτή τη φορά σε διάταξη εναλλάξ και «ζιγκ – ζαγκ» σε σχέση με τον άξονα του πεζόδρομου – και σε διαφορετική φιλοσοφία, σε σχέση με την γραμμική διάταξη που έχουν ήδη τοποθετηθεί τα δέντρα στο κέντρο του πεζόδρομου, στο πρώτο τμήμα της Ιατροπούλου.

Η πρόταση, προβλέπει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πλάτους 3,5 μ., αλλά συγχρόνως, επιτρέπει σε οχήματα κοινής ωφελείας και εκτάκτου ανάγκης να διέρχονται όταν αυτό είναι αναγκαίο, ενώ για την ασφαλή διακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης εντός της ελεύθερης ζώνης, θα κατασκευασθεί οδηγός όδευσης τυφλών.

Η πεζοδρόμηση της οδού Ιατροπούλου συνοδεύεται από την κατασκευή διαβάσεων πεζών στην αρχή και το τέλος της ανάπλασης και στη συμβολή της με την οδό Χρυσάνθου Παγώνη, καθώς και τη συναρμογή του πεζοδρόμου της Ιατροπούλου με την οδό Χρυσάνθου Παγώνη.

 ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕ… ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ

Αρκετά έργα, θα γίνουν στο Ιστορικό Κέντρο της πόλης, που αποτελεί σημείο αναφοράς της Καλαμάτας. Πρόκειται για την ανάπλαση του δικτύου οδών και πεζοδρόμων και την αναβάθμιση του υφιστάμενου παιδότοπου, που θα στοιχίσουν 644.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, στην οδό Κολοκοτρώνη, η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει τη διαπλάτυνση των υφισταμένων πεζοδρομίων – σημαντικότερη αυτή του νοτίου – με ταυτόχρονη δημιουργία ικανών σε μήκος εσοχών για στάθμευση οχημάτων ανάγκης ή οχημάτων διανομής στα παρακείμενα καταστήματα, αφήνοντας έτσι καθαρό πλάτος κίνησης οχημάτων 3,2 μ. – πέραν του χώρου στάθμευσης – ενώ στο σημερινό οδόστρωμα, αφού πρώτα φρεζαριστεί κατάλληλα η υπάρχουσα και όχι σε καλή κατάσταση άσφαλτος, προβλέπεται να τοποθετηθούν έγχρωμοι κυβόλιθοι τσιμέντου, στην ίδια στάθμη που βρίσκεται σήμερα ο δρόμος.

H δαπεδόστρωση των νέων πεζοδρομίων προβλέπεται να είναι ίδια με την αντίστοιχη της οδού Αριστομένους, δηλαδή με τον ίδιο τρόπο και αρχιτεκτονικό κάνναβο, τα ίδια υλικά και σχέδια με το ήδη υφιστάμενο τμήμα πεζoδρόμου της Αριστομένους, διατηρώντας έτσι την ομοιομορφία, κυρίως λόγω και του γεγονότος ότι η οδός Κολοκοτρώνη τέμνει κάθετα, στο μέσον της, τον πεζόδρομο της κεντρικής οδού.

Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου LED, όπως και η διευθέτηση των ομβρίων υδάτων, είτε με τη μετακίνηση των υφισταμένων φρεατίων ομβρίων είτε με την κατασκευή υπόγειου πλαστικού αγωγού, που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς στους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, στην ευρύτερη περιοχή.

Σημειώνεται δε, ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία χώρων πρασίνου, με τοποθέτηση ψηλών δέντρων σε γραμμική διάταξη και στα δύο πεζοδρόμια, πράγμα που σήμερα απουσιάζει παντελώς, με εμφανή τα προβλήματα έλλειψης σκίασης, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επίσης, για την ασφαλή διακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης, εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών και σε απόσταση τουλάχιστον 50 cm από οποιοδήποτε εμπόδιο ή στοιχείο αστικού εξοπλισμού, προτείνεται η κατασκευή οδηγού όδευσης τυφλών πλάτους 40cm, που αποβλέπει στην καθοδήγησή τους σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους που προορίζονται γενικά για την κυκλοφορία πεζών. Τέλος, για την ασφαλή διακίνηση πεζών και αμαξιδίων από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών), εντός της ελεύθερης ζώνης κυκλοφορίας πεζών και αμαξιδίων.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΣΦΑΚΤΗΡΙΑΣ, ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΡΟΜΠΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΒΙΟΥ

Στις οδούς Σφακτηρίας, Καπετάν Κρόμπα, Πολυβίου και Αναπλιώτη, αφενός μεν λόγω της στενότητάς τους και των δυσκολιών που παρουσιάζονται καθημερινά από την προσπάθεια των οδηγών να εισέλθουν σε αυτές και, αφετέρου, λόγω των πολύ μικρών πεζοδρομίων που απομένουν τελικά για την κυκλοφορία των πεζών, αποτελεί τελικά… μονόδρομο η δημιουργία ενός δικτύου πεζοδρόμων, που θα βοηθήσουν στην καλυτέρευση της πορείας τόσο των διερχομένων πεζών όσο και των κατοίκων της περιοχής, αναβαθμίζοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό ένα σημαντικό τμήμα του παραδοσιακού κέντρου, που μέχρι σήμερα μένει αναξιοποίητο, στο… έλεος του αυτοκινήτου.

Προβλέπεται, λοιπόν, η απ’ άκρου εις άκρον και σε όλο το μήκος των παραπάνω πεζοδρόμων διάστρωση – σε ενιαίο επίπεδο στάθμης – έγχρωμων τσιμεντένιων κυβολίθων, διακοπτομένων ανά τακτά διαστήματα με κάθετες ζώνες από λευκούς επίσης κυβόλιθους.

Με τα παραπάνω, επιτυγχάνεται όχι μόνον η ασφαλής και ανεμπόδιστη κυκλοφορία των πεζών, αλλά συγχρόνως επιτρέπεται και σε οχήματα κοινής ωφέλειας και εκτάκτου ανάγκης, να διέρχονται σε περίπτωση ανάγκης, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου LED. Για τους ίδιους με τους αναφερόμενους στα παραπάνω λόγους, δεν προβλέπεται η φύτευση δέντρων, παρά τμηματικά η τοποθέτηση ζαρντινιερών με θαμνώδη φυτά, κατάλληλα για εξωτερικούς χώρους. Τέλος, σημειώνεται ότι έχει ληφθεί μέριμνα για τη διευθέτηση των ομβρίων υδάτων, είτε με τη μετακίνηση των υφισταμένων φρεατίων ομβρίων, είτε με την κατασκευή υπογείου πλαστικού αγωγού, που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς τους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΥ

Στο πλαίσιο του έργου αυτού, πρόκειται να ανακατασκευασθεί η μοναδική παιδική χαρά που βρίσκεται στο κέντρο της Καλαμάτας, στο καλυμμένο τμήμα του Νέδοντα, έναντι της οδού Κολοκοτρώνη. Η συγκεκριμένη παιδική χαρά, που λόγω της θέσης της αποτελεί χώρο ο οποίος δέχεται καθημερινά εκατοντάδες παιδιά και γονείς, χρήζει άμεσης βελτίωσης. Πρόκειται να αντικατασταθούν μέρος των υφισταμένων οργάνων, μέρος της περίφραξης, παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων, ενώ θα προστεθούν στέγαστρο και βρύση. Σημειώνεται επίσης, πως αποφασίσθηκε η κάλυψη από ίδιους πόρους του Δήμου Καλαμάτας, όσον αφορά στο έργο ανάπλασης δικτύου πεζοδρόμων, επιπλέον ποσού 164.000 ευρώ με το ΦΠΑ, πέραν όσων είχαν εγκριθεί με παλαιότερη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας και με τελικό ποσό χρηματοδότησης από δημοτικούς πόρους 356.000 ευρώ.

Επομένως, για την πεζοδρόμηση του τμήματος της Ιατροπούλου από τη Σιδηροδρομικού Σταθμού μέχρι τη Νέδοντος, από το Πράσινο Ταμείο θα προέλθουν 120.000 ευρώ και από δημοτικούς πόρους 80.000 ευρώ. Σύνολο: 200.000 ευρώ. Για την ανάπλαση δικτύου οδών και πεζοδρόμων στο Ιστορικό Κέντρο (οδοί Κολοκοτρώνη, Σφακτηρίας, Καπετάν Κρόμπα κ.λπ.) και αναβάθμιση υφιστάμενου παιδότοπου, από το Πράσινο Ταμείο θα προέλθουν 288.000 και η συνεισφορά του Δήμου Καλαμάτας από δημοτικούς πόρους, θα είναι 356.000 ευρώ, άρα στο σύνολο 644.000 ευρώ.

 

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ