
Αυτοψία Δήμα στα εργοτάξια του Καλαμάτα-Ριζόμυλος με παχιές υποσχέσεις χωρίς χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας βρέθηκε σήμερα, Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025, στη Μεσσηνία, στο πλαίσιο επίσκεψης στα εργοτάξια του νέου οδικού άξονα «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη». Τον Υπουργό συνόδευαν ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος, οι οποίοι συμμετείχαν στην επιθεώρηση της πορείας των εργασιών.
Στην αυτοψία παραβρέθηκαν επίσης ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος, οι Βουλευτές Μεσσηνίας Μίλτος Χρυσομάλλης και Περικλής Μαντάς, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός, οι Δήμαρχοι Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος και Πύλου – Νέστορος Παναγιώτης Καρβέλας, αιρετοί της αυτοδιοίκησης, καθώς και στελέχη του Υπουργείου και της αναδόχου εταιρείας που υλοποιεί το έργο.
Ο όμιλος AKTOR, που έχει αναλάβει την κατασκευή, επισημαίνει ότι αυτή την περίοδο υλοποιούνται σημαντικές εργασίες σε όλο το μήκος επέμβασης. Εκτελούνται χωματουργικές εργασίες, καθώς και εκτεταμένες παρεμβάσεις για παρακάμψεις στις περιοχές του Αεροδρομίου Καλαμάτας και του Νερόμυλου, ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες που αφορούν το κύριο οδικό έργο.
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι βασικές εργασίες κατασκευής των γεφυρών Γ1 και Γ2, με τη μέθοδο αναρρίχησης και προβολοδόμησης. Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες πασσάλων θεμελίωσης στις γέφυρες Μουρτιά, Τυφλού, Βελίκας, Νερόμυλου και Ριζόμυλου, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής της κοιλαδογέφυρας Γ3.
Σημαντικό μέρος των έργων αφορά και τα τεχνικά. Ήδη έχει ολοκληρωθεί μία σειρά από κάτω διαβάσεις, ενώ έχει κατασκευαστεί περίπου το 30% των οχετών και των μικρών τεχνικών, που είναι απαραίτητα για την αποστράγγιση και τη λειτουργική ασφάλεια του δρόμου.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, οι εργασίες εξελίσσονται σε πολλές περιοχές του έργου, στα τμήματα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Σουληνάρι – Πύλος. Καλύπτονται έτσι οι τρεις από τις τέσσερις γεωγραφικές ενότητες, σε συνολικό μήκος επέμβασης 41 χιλιομέτρων από τα 49 χιλιόμετρα του έργου.
Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 239,2 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, δημιουργώντας έναν σύγχρονο οδικό άξονα μήκους 49 χιλιομέτρων. Ο άξονας θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη, δύο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της Μεσσηνίας.
Καινοτομία του έργου αποτελεί η πρόβλεψη για αδιάλειπτη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα για 26 χρόνια μετά την κατασκευή και παράδοσή του. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζονται υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για μεγάλο χρονικό διάστημα, τόσο για κατοίκους όσο και για επισκέπτες της περιοχής.