
Η Μεγάλη Χίμαιρα: Έπεσε η αυλαία των γυρισμάτων στη Δήλο με φόντο το ηλιοβασίλεμα
Η ΕΡΤ υπογράφει την πιο φιλόδοξη λογοτεχνική μεταφορά.
Ένα από τα σημαντικότερα και πιο αγαπημένα έργα της ελληνικής λογοτεχνίας μεταφέρεται για πρώτη φορά στη μικρή οθόνη!
Η Μεγάλη Χίμαιρα, το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση, που σημάδεψε γενιές αναγνωστών, ετοιμάζεται να ζωντανέψει τη νέα τηλεοπτική σεζόν στο ERTFLIX και στην ΕΡΤ1, μέσα από μια φιλόδοξη τηλεοπτική μεταφορά έξι επεισοδίων, σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη και σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη, προσφέροντας στο κοινό ένα συγκλονιστικό ταξίδι στα πάθη, τις αντιφάσεις και τα αδιέξοδα της ανθρώπινης ψυχής.
Με φόντο τη δεκαετία του 1930, σε μια Ελλάδα που αλλάζει ραγδαία, ξεδιπλώνεται η ιστορία της Μαρίνας, μιας γυναίκας τολμηρής και ακαταμάχητης, ξένης σ’ έναν τόπο που δεν την αποδέχεται, αλλά και ξένης στον ίδιο της τον εαυτό. Πρόκειται για ένα έργο που, μέσα από μια βαθιά προσωπική διαδρομή, φωτίζει ζητήματα γυναικείας ταυτότητας, επιθυμίας και κοινωνικής καταπίεσης, με τρόπο τολμηρό και σύγχρονο.
Η τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης χίμαιρας» φιλοδοξεί να αποδώσει με κινηματογραφική αισθητική, δραματουργική ένταση και συναισθηματική αλήθεια όλα τα στοιχεία που καθιέρωσαν το μυθιστόρημα ως κλασικό: τη δυνατή πλοκή, το ψυχολογικό βάθος των χαρακτήρων, την εσωτερική σύγκρουση μιας γυναίκας που αρνείται να υποταχθεί, ακόμη κι αν αυτό την οδηγεί στην καταστροφή.
Η σειρά διαθέτει ένα εντυπωσιακό καστ, με τους Fotini Peluso, Ανδρέα Κωνσταντίνου, Δημήτρη Κίτσο, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιάννο Περλέγκα, Καίτη Μανωλιδάκη, Δημήτρη Τάρλοου, Βάσω Ιατροπούλου, Κονδυλένια Κωνσταντελάκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργο Μιχαλάκη, Νικόλα Χανακούλα, Γιώργο Φριντζήλα, Νικόλα Παπαγιάννη, Γιάννη Νταλιάνη, Χριστίνα Κυπραίου, Λεωνίδα Χρυσομάλλη, Ελισσαίο Βλάχο και άλλους σημαντικούς ηθοποιούς, να αναλαμβάνουν να ενσαρκώσουν τους πολυδιάστατους χαρακτήρες του Μ. Καραγάτση.
Η πολυαναμενόμενη σειρά είναι μία συμπαραγωγή της ΕΡΤ, των ελληνικών εταιρειών παραγωγής Foss Productions και Boo Productions, της ιταλικής εταιρείας παραγωγής Mompracem Films και της γερμανικής διεθνών πωλήσεων και διεθνούς διανομής Beta Film, υπεύθυνης μεταξύ άλλων για τη διεθνή διανομή των ευρωπαϊκών τηλεοπτικών συμπαραγωγών «Babylon Berlin», «Rome», «War and Peace», «The Same Sky», «La Storia», «Gomorrah», «The Swarm».
Τα γυρίσματα της «Μεγάλης χίμαιρας», ένα ταξίδι στον χρόνο!
Τα γυρίσματα της τηλεοπτικής μεταφοράς της «Μεγάλης χίμαιρας» ολοκληρώθηκαν, δίνοντας ζωή στο οραματικό σύμπαν του Μ. Καραγάτση, μέσα από εικόνες υψηλής αισθητικής και ιστορικής ακρίβειας.
Η αρχή έγινε τα Χριστούγεννα, με τη μαγευτική Σύρο να υποδέχεται την παραγωγή για 60 ημέρες. Η Ερμούπολη, με τα νεοκλασικά της κτήρια και τη χαρακτηριστική της αρχιτεκτονική, μετατράπηκε σ’ ένα ζωντανό κινηματογραφικό σκηνικό. Το νησί «ντύθηκε» στη δεκαετία του 1930, προσφέροντας αυθεντικότητα και ατμόσφαιρα, που σπάνια συναντά κανείς στις σύγχρονες παραγωγές. Κάθε γωνιά της Σύρου συνέβαλε στην ανάδειξη της εποχής, ενισχύοντας τη δραματική ένταση της ιστορίας.
Από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 5 Φεβρουαρίου, τα γυρίσματα μεταφέρθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Οδοί-σύμβολα της πόλης, όπως η Πανεπιστημίου και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, μεταμορφώθηκαν για ένα Σαββατοκύριακο σε σκηνικά της δεκαετίας του ’30. Πάνω από 150 βοηθητικοί ηθοποιοί, μαζί με σκηνογράφους, τεχνικούς και ενδυματολόγους, συνεργάστηκαν για να αποδοθεί με ακρίβεια η εικόνα μιας Αθήνας του παρελθόντος – γεμάτης κίνηση, χρώμα και ατμόσφαιρα.
Το κινηματογραφικό ταξίδι συνεχίστηκε στην Ιταλία, με γυρίσματα στην Τεργέστη, ένα ιδανικό σκηνικό για τις σκηνές της Ευρώπης, που ολοκληρώθηκαν στα τέλη Φεβρουαρίου. Από εκεί, η παραγωγή επέστρεψε στην Ελλάδα, για να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τα γυρίσματα στα μοναδικής ομορφιάς νησιά της Μυκόνου, της Δήλου και της Ρήνειας.
Για την πιστή αναπαράσταση της εποχής, δημιουργήθηκαν ειδικά σκηνικά και χώροι εμπνευσμένοι από τη δεκαετία του 1930, ενώ χρησιμοποιήθηκε και σύγχρονη τεχνολογία VFX (οπτικά εφέ) για την αναδημιουργία περιοχών, που έχουν σήμερα αλλοιωθεί ή εξαφανιστεί.
Η Μεγάλη Χίμαιρα δεν είναι απλώς μια σειρά εποχής – είναι μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή που επενδύει στην αυθεντικότητα, στην ατμόσφαιρα και στη δύναμη της εικόνας, για να αφηγηθεί μια ιστορία που παραμένει βαθιά ανθρώπινη και διαχρονική.
Ο σκηνοθέτης Βαρδής Μαρινάκης ανέφερε: «H “Μεγάλη Χίμαιρα” είναι μια συναρπαστική κινηματογραφική μίνι σειρά με σύγχρονη γραφή, μακριά από στερεοτυπικές αναπαραστάσεις, που θα επικεντρωθεί στο συναισθηματικό φορτίο του έργου και το αγωνιώδες εσωτερικό ταξίδι της Μαρίνας στην πορεία της για τη λύτρωση που ποτέ δεν βρίσκει. Η φόρμα, οι σκηνές οι διάλογοι του σεναρίου, το acting, η χρήση της κάμερας και του φωτός, τα σκηνικά, τα κοστούμια, τη μουσική θα συντελούν οργανικά ώστε ο θεατής να βιώσει το ταξίδι της Μαρίνας με την ίδια συναισθηματική ένταση που το βιώνει κατά την ανάγνωση του βιβλίου του Μ. Καραγάτση».
Τα τελευταία γυρίσματα στη μαγευτική Δήλο
Μια μεγάλη δημοσιογραφική αποστολή ταξίδεψε στο μαγευτικό νησί της Δήλου, προκειμένου να καταγράψει τα τελευταία γυρίσματα της σειράς «Η Μεγάλη Χίμαιρα».
Το zappIT βρέθηκε στο ιερό νησί με την πλούσια και ξεχωριστή ιστορία, απολαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, τον μοναδικής γοητείας αρχαιολογικό χώρο.
Με φόντο, λοιπόν, το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα, το τελευταίο cut του σκηνοθέτη Βαρδή Μαρινάκη βρήκε τους πρωταγωνιστές, τους τεχνικούς και όλους τους ανθρώπους της παραγωγής να πανηγυρίζουν με την καρδιά τους, ολοκληρώνοντας έτσι ένα υπέροχο «ταξίδι».
Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Ήταν η βάση και το εφαλτήριο για να αρχίσει όλο αυτό το ταξίδι»
Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου, που ενσαρκώνει το ρόλο του Γιάννη, είπε: «Για εμένα τελείωσε. Ό, τι κάναμε, κάναμε. Ξέρεις όταν κάνεις κάτι, εύχεσαι πάντα το καλύτερο για αυτό. Αλλά δεν είναι στο χέρι σου. Όταν φεύγει κάτι, φεύγει. Η σκηνή που εμένα με δυσκόλεψε περισσότερο ήταν η πρώτη που κάναμε. Δηλαδή το πρώτο γύρισμα. Ήταν ένα πράγμα που άρχιζε και πάντα όταν κάτι αρχίζει είναι λίγο αμήχανο και άγαρμπο, τουλάχιστον όπως το καταλαβαίνω εγώ. Και μετά βρίσκει την πορεία του το κάθε πράγμα».
Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου ανέφερε επίσης: «Το μυθιστόρημα, που ήταν και παραμένει ένα πολύ αγαπημένο μου, ήταν η βάση και το εφαλτήριο για να αρχίσει όλο αυτό το ταξίδι. Ηταν η αρχή για να μπω σε αυτή την ιστορία. Δεν βλέπω κανένα σύμβολο, ούτε προσπαθώ να ψάξω κανένα σύμβολο σε τίποτα στη ζωή μου. Δεν αντιμετώπισα συμβολικά το ρόλο μου γιατί όταν το έκανα πιο μικρός, με απομάκρυνε αντί να με φέρνει πιο κοντά στο ρόλο. Και ο σκοπός μου είναι να έρθω πιο κοντά σε αυτό που πρέπει να κάνω».
Φωτεινή Πελούζο: «Η Μαρίνα είναι ένα σύμβολο, μια κοπέλα που ψάχνει να βρει το δρόμο της»
Η Φωτεινή Πελούζο, που υποδύεται τη Μαρίνα, ανέφερε: «Εγώ νομίζω ότι κάθε δουλειά μάς αφήνει κάτι. Προσωπικά αισθάνομαι ότι κάθε δουλειά είναι σαν ένα πουλάκι, που μετά πρέπει να πετάξει με τα φτερά του μόνο του, και εγώ πρέπει να ξαναβρώ τη ζωή μου. Δηλαδή έχω να ξαναβρώ τη Φωτεινή. Αυτό το πρότζεκτ προσωπικά για μένα ήταν πάρα πολύ δύσκολο.Ήταν η πρώτη εμπειρία που είχα στην Ελλάδα. Αφοσιώθηκα πάρα πολύ σε αυτό και κάπως έμεινε μέσα μου».
Η Φωτεινή Πελούζο πρόσθεσε στη συνέχεια: «Η Μαρίνα ήταν πολύ δύσκολος ρόλος για μένα. Ο ρόλος με επηρέαζε. Δεν μπορούσα να την “ξεπλύνω” εύκολα από πάνω μου. Για εμένα το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ο καιρός. Δυσκολεύτηκα πάρα πολύ με το κρύο. Φάγαμε πάρα πολύ κρύο στην Ιταλία, στην Τεργέστη, αλλά και στη Σύρο και στην Αθήνα. Οι καιρικές συνθήκες μου είχαν δημιουργήσει μία δυσφορία και μία επιπλέον δυσκολία. Δεν αρθρώνεις τις λέξεις. Δεν μπορείς να συγκεντρωθείς. Εγώ χάνομαι σε αυτές τις περιπτώσεις».
Η Φωτεινή Πελούζο ανέφερε επίσης: «Σίγουρα η Μαρίνα είναι ένα σύμβολο. Μια κοπέλα που ψάχνει να βρει το δρόμο της και εν τέλει δεν τον βρίσκει γιατί έχει πολλές συγκρούσεις προσωπικές και δεν μπορεί να ξεπεράσει μερικά πράγματα, κάποια ψυχολογικά εμπόδια που έχει. Είναι η γυναίκα που προσπαθεί σε όλη της τη ζωή, να βρει το χώρο της στον κόσμο και να επιβάλει την προσωπικότητα της. Οι κοπέλες έχουμε να παλέψουμε πάντα πολύ περισσότερο για να πετύχουμε κάτι τέτοιο».