
Η Μπάρκα ήταν μόνο η αρχή: Ραγδαίες εξελίξεις στα κανάλια, καταργούνται ζώνες
Σε ραγδαίες κινήσεις περικοπής κόστους προχωρούν τα κανάλια με κατάργηση και απενεργοποίηση ολόκληρων ζωνών που θα αλλάξουν το τηλεοπτικό τοπίο την προσεχή σεζόν.
Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ της Realnews, η καθοδική πορεία των διαφημιστικών εσόδων σημαίνει συναγερμό στις διοικήσεις των καναλιών που κινούνται συντονισμένα σε κινήσεις αποεπένδυσης για να αντισταθμίσουν την απώλεια εσόδων.
Μετά από σταδιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια, η διαφημιστική δαπάνη γύρισε για πρώτη φορά φέτος σε αρνητικό πρόσημο φέτος.
Τα διαφημιστικά έσοδα των καναλιών σημείωσαν μείωση άνω του 20% τον Απρίλιο και συνολικά 8% για το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Η αιφνίδια αλλαγή προκαλεί ανησυχία στα ανώτατα στρώματα διοίκησης των καναλιών. που λαμβάνουν αυστηρά μέτρα περικοπής του συνολικού κόστους κατά τουλάχιστον 10%, καταργώντας ολόκληρες ζώνες.
Το κόστος που εξοικονομεί ένα κανάλι απενεργοποιώντας μια ζώνη ζωντανής εκπομπής με μέσο κόστος 10.000 ευρώ την ημέρα, ανέρχεται σε 1,5 με 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. «Όταν πρέπει να κάνεις οικονομία το πρώτο που την πληρώνει είναι αυτό που δεν κάνει νούμερα» αναφέρει υψηλόβαθμο τηλεοπτικό στέλεχος στη Realnews, φωτογραφίζοντας τις επόμενες κινήσεις των μεγάλων καναλιών.
Σε τροχιά περικοπών μπαίνουν το Mega, ο ΑΝΤ1, ο Alpha και το Star.
Το Mega έκανε την αρχή διακόπτοντας πρόωρα την εκπομπή της Δανάης Μπάρκα «Πάμε Δανάη» που έριξε αυλαία την περασμένη Παρασκευή μετά από πέντε χρόνια.
Το κανάλι της Συγγρού απενεργοποιεί τη μεσημεριανή ζώνη αντικαθιστώντας το ζωντανό πρόγραμμα με επαναλήψεις κάτι που θα διατηρηθεί και την επόμενη σεζόν.
Η απόφαση να μην συνεχιστεί το «Πάμε Δανάη« του χρόνου επισπεύστηκε κυρίως λόγω χαμηλής τηλεθέασης, Η εκπομπή με ποσοστά πέριξ του 7-8% ρίχνει το μέσο όρο του Mega που παλεύει για μια από τις πρώτες θέσεις στην τελική κατάταξη των καναλιών, αλλά δίνει και κακό lead-in στον Νίκο Ευαγγελάτο.
Μέσα σε ένα χρόνο το Mega απομείωσε ραγδαία το καθημερινό του ψυχαγωγικό πρόγραμμα που πλέον αντί για τρεις εκπομπές στην πρωινομεσημεριανή ζώνη, μένει μόνο με μία, το «Buongiorno».
Ποια είναι η «διακεκαυμένη» ζώνη για το Star
Προβληματισμός υπάρχει και στο Star που εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε σνάλογες κινήσεις. «Αδύναμος κρίκος» στην εξίσωση του καναλιού της Κάτω Κηφισιάς είναι το Shopping Star. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Star εξετάζει το ενδεχόμενο να τραβήξει την πρίζα στο ριάλιτι μόδας με παρουσιάστρια την Ηλιάνα Παπαγεωργίου με στόχο την εξοικονόμηση πόρων. Ακόμα δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, καθώς το κανάλι δεν έχει ταινιοθήκη με σειρές, και θα πρέπει να βρει άλλη λύση για να καλύψει το κενό του ριάλιτι μόδας με πολύ χαμηλό κόστος.
Έχοντας ηδη «κόψει» την μεσημεριανή του ζώνη από την περυσινή σεζόν, ο Alpha κινείται σε άλλο δρόμο για να πετύχει την αναγκαία περικοπή στο κόστος του προγράμματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Alpha δεν θα «πειράξει» το καθημερινό του πρόγραμμα αλλά θα εστιάσει στο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου και ειδικότερα στην prime time. Καμία νέα παραγωγή σε σόου ή ψυχαγωγικό πρόγραμμα ή σειρά δεν προβλέπεται, καθώς ο Alpha σχεδιάζει να προχωρήσει σε αποεπένδυση στην prime time του Σαββάτου και της Κυριακής.
Στον ΑΝΤ1 παραμένουν οι σκέψεις για απενεργοποίηση της πολύ πρωινής ζώνης 7-10 μετά το «αντίο» του Γιώργου Παπαδάκη την επόμενη σεζόν. Τα δύο σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι είναι ή να καταργηθεί εντελώς η ζώνη ή το «Καλημέρα Ελλάδα» να αντικατασταθεί από δίωρη εκπομπή χαμηλού κόστους. Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την ανώτατη διοίκηση του καναλιού τις επόμενες εβδομάδες.
πηγή: REALNEWS