Κωστής Γεωργίου: Τα αμήχανα έργα τέχνης δημιουργούν αμήχανους θεατές
O διεθνώς αναγνωρισμένος ζωγράφος και γλύπτης Κωστής Γεωργίου μιλά στην «R» με αφορμή την παρουσία του στην Μπιενάλε της Βενετίας αλλά και στην 7η Art Thessaloniki, όπου βραβεύτηκε για τη γλυπτική του.
Στη ΜΑΡΙΝΑ ΤΣΙΚΛΗΤΗΡΑ – ΠΗΓΗ: Realnews
Μετά τη μεγάλη αναδρομική έκθεσή του στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού «Ελληνικός Κόσμος», την οποία επισκέφθηκαν χιλιάδες θεατές, και την επιτυχημένη ατομική έκθεσή του στην γκαλερί «Kapopoulos Fine Arts» στο Κολωνάκι, ο γλύπτης και ζωγράφος Κωστής Γεωργίου συνέχισε δυναμικά τη διαδρομή του και στη διεθνή σκηνή και σε… οικεία ύδατα.
Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης εγκαινίασε τη νέα συνεργασία του με την «Belair Fine Art», η οποία διαθέτει 26 γκαλερί διεθνούς κύρους ανά τον κόσμο, και, στο πλαίσιο της 60ής Μπιενάλε της Βενετίας, που άνοιξε τις πύλες της στις 20 Απριλίου, το μνημειακό γλυπτό του «Equus» θα εκτίθεται στο Giardini Marinaressa έως τo τέλος της διοργάνωσης, τον Νοέμβριο. Επίσης τα γλυπτά του «Corpus» και «Eutopia» θα εκτίθενται, μέχρι τέλη Νοεμβρίου, στην κεντρική είσοδο του Palazzo Mora, στο πλαίσιο της παγκόσμιας έκθεσης «Personal Structures», η οποία οργανώνεται από το European Cultural Center. Μετά τη Βενετία, ο Κ. Γεωργίου παρουσίασε έργα του στην 7η Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair 2024, όπου πήρε το βραβείο Best Sculptor Award.
Θα μας πάτε ένα νοερό ταξίδι στη φετινή Μπιενάλε; Ποιες σκέψεις και συναισθήματα σας γεννήθηκαν από όσα είδατε εκεί, σχετικά με την πορεία της τέχνης σήμερα;
Η Μπιενάλε της Βενετίας είναι ένας πολύ παλιός θεσμός, ο οποίος λειτουργεί ως παλμογράφος που καταγράφει τις τάσεις και τις διαδρομές της τέχνης που κυριαρχούν τη συγκεκριμένη εποχή. Σε μια τόσο διαταραγμένη εποχή, λοιπόν, με εν δυνάμει πολιτικοκοινωνικές ανακατατάξεις, πολέμους, καταστροφές και με το μέλλον του πλανήτη να κρέμεται σε μια τρίχα, καθώς και με εμφανή τα στοιχεία της παρακμής, δεν θα ήταν δυνατόν να μην έχει και η τέχνη την ανάλογη θεώρηση. Ετσι, λοιπόν, η τέχνη με την αμηχανία της περιγράφει και την αμηχανία της εποχής.
Στη συνέχεια, βρεθήκατε στη Θεσσαλονίκη, για την Art Thessaloniki international 2024. Ποια είναι η σημασία των artfairs για τη σύγχρονη τέχνη;
Οι διεθνείς διοργανώσεις αυτού του τύπου ανοίγουν στον θεατή ένα παράθυρο στα σύγχρονα δρώμενα της τέχνης. Εγώ συμμετείχα με μια ατομική έκθεση με έργα ζωγραφικής και γλυπτικής μνημειακών διαστάσεων με την γκαλερί «Αγκάθι – Κartάλος».
Έχετε πραγματοποιήσει περισσότερες από 150 ατομικές και 400 ομαδικές εκθέσεις, σε σπουδαία μουσεία και γκαλερί της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ποιο είναι το βασικό σας κίνητρο για να συμμετάσχετε σε μια έκθεση;
Το κίνητρο είναι η προβολή του έργου και των εικαστικών προτάσεών μου σε ένα κοινό που προέρχεται από διαφορετικούς χώρους.
Πότε συνειδητοποιήσατε ότι θέλετε να ασχοληθείτε με τη γλυπτική και τη ζωγραφική; Τι θα συμβουλεύατε σήμερα τον νεαρό Κωστή Γεωργίου;
Είχα την τύχη να ευνοηθώ από τις θεότητες της τέχνης σε πολύ νεαρή ηλικία. Αυτή η εύνοια στάθηκε η αφορμή για το μεγάλο ταξίδι μου στην τέχνη και για τις μοναδικές στιγμές που ζω μέσα στον ονειρεμένο κόσμο της έρευνας και της δημιουργίας. Οι συμβουλές, δε, που θα έδινα στον νέο καλλιτέχνη είναι οι εξής: «Αν δεν υπάρχει έρωτας μεγάλος και αγιάτρευτος για την τέχνη, φρόντισε να ασχοληθείς με κάτι άλλο για να επιτύχεις στη ζωή. Αν δεν δουλεύεις σκληρά, μην περιμένεις ουσιαστικό αποτέλεσμα. Μην ακολουθείς τις μόδες, παρά μόνο αυτό που σου λέει η ψυχή σου. Απόφυγε τις ευκολίες και τα τρικ και κλείσε τα αυτιά σου στις σειρήνες του lifestyle. Έσο δημιουργός και όχι ένας απλός καλλιτέχνης. Και τέλος, έσο έτοιμος για σκληρές θυσίες και αγώνες!».
Ποιο είναι το μεγαλύτερο προσόν και ποιο το μεγαλύτερο μειονέκτημα του σημερινού Έλληνα καλλιτέχνη;
Υπάρχουν πάρα πολλοί εξαιρετικοί καλλιτέχνες στην Ελλάδα. Παράλληλα, όμως, πιστεύω ότι υπάρχει και μια αδόκιμη θεώρηση για το τι ακριβώς είναι πραγματική τέχνη και πώς πρέπει να εκδηλώνεται. Αυτό συναντάται και σε κάποιους παλαιότερους, αλλά, σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα, στους νέους. Εχω συναντήσει εκπληκτικές δουλειές νέων καλλιτεχνών, αλλά και άλλες τόσες αμήχανες και άνευ σημασίας και λόγου εργασίες, που, αν και προέρχονται από καλλιτέχνες με προσόντα, δείχνουν μια αδυναμία απεξάρτησης από -υποβαλλόμενα από παρατρεχάμενους- μοντέλα έκφρασης.
Τι θα λέγατε σε κάποιον θεατή που νιώθει αμηχανία μπροστά στη σύγχρονη τέχνη;
Τα αμήχανα έργα τέχνης δημιουργούν αμήχανους θεατές!
Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι θα επηρεάσει η ΑΙ την τέχνη;
Σίγουρα η ΑΙ πρόκειται να αποτελέσει ευχή αν χρησιμοποιηθεί σοφά και κατάρα αν καπελώσει την ανθρώπινη δυναμική!
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας και ποιο είναι ένα όνειρο που παραμένει απραγματοποίητο;
Αποφεύγω να κάνω προβλέψεις και όνειρα. Το παρόν μού είναι αρκούντως συναρπαστικό.
Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Realnews