Εθνική στρατηγική για τα ΑμεΑ: Οι 225 παραλίες με ειδική μπάρα για πρόσβαση στη θάλασσα και η αναφορά Μητσοτάκη στο παράδειγμα της Γλυφάδας
Ολοκληρώθηκε και η διαβούλευση για την Εθνική Στρατηγική για την αναπηρία 2024-2030 «Μια Ελλάδα για όλους, με όλους», που έχει στόχο να βελτιώσει την ζωή των ατόμων με αναπηρία.
Πτυχή της Εθνικής Στρατηγικής για τα ΑμεΑ αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στις παραλίες και στη θάλασσα. Ήδη, σύμφωνα με την ΕΡΤ, 225 παραλίες της χώρας διαθέτουν ειδική εγκατάσταση για αυτόνομη πρόσβαση ΑμεΑ και ατόμων με κινητικές δυσκολίες, ενώ πολλές από αυτές προσφέρουν και συμπληρωματικές παροχές.
Tην απρόσκοπτη πρόσβαση στις παραλίες εξασφαλίζουν οι ειδικές ράμπες με τις καρέκλες που βοηθούν τα άτομα με αναπηρίες να απολαμβάνουν τη θάλασσα χωρίς τη βοήθεια συνοδού.
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην εβδομαδιαία ανασκόπηση του στο παράδειγμα της Γλυφάδας με την ειδική εγκατάσταση στην παραλία για πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία αλλά και στον δήμαρχο Γλυφάδας, Γιώργο Παπανικολάου για τη δημιουργία ενός σχολείου για ανάγκες 100 παιδιών με αναπηρία.
«Και αν, όπως συνηθίζω να λέω, τα μικρά κάνουν τη διαφορά, στην περίπτωση των συμπολιτών μας με αναπηρία ισχύει στο πολλαπλάσιο. Θα φέρω για παράδειγμα την ειδική εγκατάσταση με 2 ειδικά τηλεχειριζόμενα αμαξίδια που δημιουργήθηκε στη δημοτική παραλία της Γλυφάδας για την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στη θάλασσα. Αντίστοιχες υποδομές επιδοτούνται πλήρως από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Υπουργείο Τουρισμού, ώστε ακόμη περισσότερες ελληνικές παραλίες να γίνουν προσβάσιμες για τα άτομα με αναπηρία», σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Και πρόσθεσε: «Στη Γλυφάδα επίσης, χάρη στον δραστήριο Δήμαρχό της Γιώργο Παπανικολάου χτίζεται ένα πρότυπο ειδικού σχολείου με πόρους του ΕΣΠΑ και σε δυο χρόνια θα καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες 100 παιδιών με αναπηρία».
Ολόκληρη η αναφορά του πρωθυπουργού για την Εθνική Στρατηγική για την αναπηρία:
«Μέσα στην εβδομάδα που μας πέρασε ολοκληρώθηκε και η μακρά διαβούλευση της πολύ σημαντικής Εθνικής Στρατηγικής για την αναπηρία 2024-2030 «Μια Ελλάδα για όλους, με όλους». Τα τελευταία 5 χρόνια έγιναν βήματα για τη στήριξή τους, ώστε να βοηθήσουμε τα άτομα με αναπηρία να συμμετέχουν στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας.
Αναφέρω την πρόσφατη δυνατότητα της επιστολικής ψήφου, τα νέα λεωφορεία προσβάσιμα σε ΑμεΑ που ήδη κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τον προσωπικό βοηθό σε πιλοτική βάση για πάνω από 2.000 συμπολίτες μας, την ψηφιακή κάρτα αναπηρίας για πάνω από 60.000 δικαιούχους, τους 6.300 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που έχουν ήδη προσληφθεί. Όμως δεν φτάνουν όλα αυτά.
Τα βήματα που κάναμε πρέπει να μετατραπούν σε άλματα, για μια Ελλάδα πιο ευρωπαϊκή, χωρίς αόρατους πολίτες. Και αν, όπως συνηθίζω να λέω, τα μικρά κάνουν τη διαφορά, στην περίπτωση των συμπολιτών μας με αναπηρία ισχύει στο πολλαπλάσιο. Θα φέρω για παράδειγμα την ειδική εγκατάσταση με 2 ειδικά τηλεχειριζόμενα αμαξίδια που δημιουργήθηκε στη δημοτική παραλία της Γλυφάδας για την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στη θάλασσα. Αντίστοιχες υποδομές επιδοτούνται πλήρως από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Υπουργείο Τουρισμού, ώστε ακόμη περισσότερες ελληνικές παραλίες να γίνουν προσβάσιμες για τα άτομα με αναπηρία. Στη Γλυφάδα επίσης, χάρη στον δραστήριο Δήμαρχό της Γιώργο Παπανικολάου χτίζεται ένα πρότυπο ειδικού σχολείου με πόρους του ΕΣΠΑ και σε δυο χρόνια θα καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες 100 παιδιών με αναπηρία».
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» το Υπουργείο Τουρισμού έχει εντάξει και ήδη υλοποιεί μία σειρά έργων που αποσκοπούν στις προσβάσιμες παραλίες και στη βιώσιμη ανάπτυξη. Τα έργα προβλέπουν την αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών και τον εμπλουτισμό της τουριστικής προσφοράς της χώρας και περιλαμβάνουν τη διασφάλιση των απαραίτητων συνθηκών ώστε να μη δημιουργούνται διακρίσεις ως προς την πρόσβαση σε υποδομές, υπηρεσίες και αγαθά. Ως επιλέξιμες δαπάνες στα έργα αυτά, έχουν ενταχθεί οι εγκαταστάσεις υγιεινής και η διαμόρφωση προσβάσεων και εσωτερικών οδών για Άτομα με Αναπηρία και άτομα με μειωμένη δυνατότητα μετακίνησης ενώ παράλληλα, προβλέπεται η ειδική σήμανση χώρων, προσβάσεων και χρήσεων με ψηφιακά μέσα και κατάλληλες προδιαγραφές για ΑΜΕΑ.