Τι με έβαλες, ρε συ, να πω αυτό το κ@λοτράγουδο: Το πασίγνωστο κομμάτι της Μπέλλου που δεν ήθελε να το πει

Η Σωτηρία Μπέλλου είναι γνωστή για την καταπληκτική της φωνή αλλά και για το ταπεραμέντο της. Δεν έκρυψε ότι σχεδόν μίσησε ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια που έχει πει ποτέ, χαρακτηρίζοντάς το… «κ@λοτράγουδο»!

Ήταν η εποχή που η σπουδαία ερμηνεύτρια έβγαινε σταδιακά από τα «κουτούκια» του ρεμπέτικου με τα οποία είχε συνδεθεί σχεδόν αποκλειστικά μέχρι τότε και είχε αρχίσει να συνεργάζεται με διαφορετικού τύπου συνθέτες, με πιο φρέσκιες ιδέες και διαφορετικές μουσικές αναζητήσεις.

Όπως απέδειξε η ίδια η ζωή, έκανε πολύ καλά αφού από εκείνη την περίοδο ξεχωρίζουμε μερικά από τα πλέον εμβληματικά κομμάτια τα οποία με του που ακούς την πρώτη νότα, συνειρμικά το μυαλό τρέχει στην Μπέλλου, περιμένοντας με λαχτάρα το πότε θα μπει και η ξεχωριστή φωνή της για να απογειώσει το τραγούδι και να το ανεβάσει σε άλλο επίπεδο.

Η αρχή είχε γίνει με το υπέροχο «Με αεροπλάνα και βαπόρια» του Διονύση Σαββόπουλου, για το οποίο κάποτε ο «Νιόνιος» είχε διηγηθεί ότι ένιωσε περηφάνια που επιτέλους είχε συνθέσει ένα πιο λαϊκό κομμάτι, όπως ήθελε, μέχρι την ώρα που τον… γείωσε η ίδια η Μπέλλου λέγοντάς του «ωραίο… ροκ γράφεις εσύ»! Ακολούθησαν τα μοναδικά και διαχρονικά «Μην κλαις» και «Πλατεία Βάθης» το 1980, στο εκπληκτικό άλμπουμ «Λαϊκά προάστια» του Ηλία Ανδριόπουλου, σε στίχους του Μιχάλη Μπουρμπούλη και μετά ήρθε ο Δήμος Μούτσης…

Εκείνα τα χρόνια ο σπουδαίος τραγουδοποιός είχε αποφασίσει να κάνει μια στροφή στο ρεπερτόριό του, βγάζοντας έντονα στην επιφάνεια διαφορετικά στοιχεία από εκείνα στα οποία είχε συνηθίσει ως τότε το κοινό του. Θέλησε να κάνει τον πρώτο προσωπικό του δίσκο, αυτόν που τελικά κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Φράγμα», πάνω σε στίχους του Κώστα Τριπολίτη. Σε αυτόν θα έβγαζε ένα άλλο στυλ, επηρεασμένο από ηλεκτρικούς ήχους σε Ευρώπη και Αμερική. Βέβαια, έχοντας και ως παρακαταθήκη την 15ετή συνεργασία του με Νίκο Γκάτσο και Μάνο Ελευθερίου, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει εντελώς από τα λαϊκά μονοπάτια. Έτσι, αποφασίστηκε το κομμάτι «Δεν λες κουβέντα» να το πει μια γνήσια γυναικεία φωνή και καλύτερη από την Μπέλλου δεν θα μπορούσε να φανταστεί κανείς.

Στο στούντιο όλα κύλησαν ομαλά, με την μπαρουτοκαπνισμένη τραγουδίστρια να ερμηνεύει με απίστευτη εκφραστικότητα ψυχής τα κουπλέ. Μάλιστα εκείνη την στιγμή δεν γνώριζε καν ότι υπήρχε ρεφρέν το οποίο θα έλεγε ο ίδιος ο Δήμος Μούτσης ο οποίος αντιλήφθηκε ότι η «αψάδα» της Μπέλλου δεν θα έδενε απόλυτα με το πιο «κανταδόρικο» στυλ του.

Όταν μερικές ημέρες αργότερα (πέντε για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις μαρτυρίες) ο Μούτσης είδε έξαλλη την Μπέλλου να του χτυπάει το κουδούνι του σπιτιού του, φαντάστηκε ότι η αιτία του θυμού της ήταν αυτό το γεγονός. Ό,τι δηλαδή δεν την είχε ενημερώσει για το ρεφρέν. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι εκείνη χωρίς καν να ακούσει το κομμάτι για πρώτη φορά ολοκληρωμένο στο ραδιόφωνο, εξαγριώθηκε με τους στίχους που είχε ερμηνεύσει, χωρίς τότε να προβάλει οποιαδήποτε αντίρρηση.

«Τι με έβαλες, ρε συ, να πω αυτό το κ@λοτράγουδο; Όλο ‘’όχι’’ κι ‘’όχι’ είναι. Δε λες κουβέντα, δεν πας πουθενά, δεν κάνεις τίποτα! Τι διάολο δηλαδή, χάθηκε να λέει και κάπου πως παρ’ όλα αυτά σ’ αγαπάω;», αναρωτήθηκε η Σωτηρία Μπέλλου, η οποία –άγνωστο γιατί- δεν… άντεχε την… μιζέρια που της έβγαζαν οι στίχοι. Και δεν έμεινε μόνο εκεί ούτε στα απλά λόγια, αλλά πέρασε στις πράξεις.

«Τι με έβαλες, ρε συ, να πω αυτό το κ@λοτράγουδο;»: Το εμβληματικό κομμάτι της Μπέλλου που στην αρχή δεν ήθελε ούτε να το ακούσει

Μερικές ημέρες αργότερα έκπληκτος ο Δήμος Μούτσης είδε να του επιδίδεται εξώδικο, ενώ ενημερώθηκε ότι η Μπέλλου είχε μιλήσει ήδη με τον Πατσιφά στην δισκογραφική εταιρεία «Lyra», απειλώντας με ασφαλιστικά μέτρα για να μην κυκλοφορήσει καν το «Δεν λες κουβέντα»! Ωστόσο όταν άκουσε το κομμάτι ολοκληρωμένο, με τον δημιουργό να της στέλνει το ντέμο, όλα άλλαξαν! Ο θυμός έφυγε από μέσα της και έδωσε την συναίνεση και συγκατάθεσή της, χωρίς ούτε η ίδια να γνωρίζει πόσο μεγάλο λάθος θα ήταν να μείνει για πάντα ένα τέτοιο διαμάντι θαμμένο.

πηγή: menshouse.gr

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ