Πτώση Phantom: Τα πιθανά αίτια της τραγωδίας – Οι ριψοκίνδυνες ασκήσεις με υψηλό κίνδυνο ατυχήματος

Τραγωδία στην πολεμική αεροπορία, καθώς νεκρός εντοπίστηκε πριν από λίγες ώρες ο 29χρονος συγκυβερνήτης του F4 Phantom που συνετρίβη το πρωί 25 ναυτικά μίλια νότια της Ανδραβίδας, με τις έρευνες να συνεχίζονται για τον εντοπισμό του κυβερνήτη.

Την ώρα που οι αγωνιώδεις προσπάθειες από Αεροπορία και Λιμενικό για τον εντοπισμό του 31χρονου σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη κορυφώνονται, το σκοτάδι κάνει όλο και πιο δύσκολη την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης του πιλότου που αγνοείται από την στιγμή του το Phantom F-4 της πολεμικής Αεροπορίας έπεσε στη θάλασσα.

 Νεκρός βρέθηκε λίγες ώρες νωρίτερα ο 29χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, ενώ εντοπίστηκαν και τα συντρίμμια του μαχητικού.

 Την ίδια στιγμή προκαλούνται ερωτηματικά καθώς δεν έχουν διευκρινιστεί ακόμα οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες το μαχητικό συνετρίβη κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης. Όμως, όπως μετέδωσε στο OPEN, η Γεωργία Γαραντζιώτη, αεροπορικές πηγές προχωρούν σε κάποιες πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια της τραγωδίας.

 Οι ριψοκίνδυνες ασκήσεις με υψηλό κίνδυνο ατυχήματος
 Όπως έγινε γνωστό από την πρώτη στιγμή, το Phantom συνετρίβη κοντά στην Ανδραβίδα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης. Ήταν μία άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», μια κατηγορία που πάντα ενέχει σημαντικούς κινδύνους ατυχήματος καθώς πρόκειται για ασκήσεις που πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλά ύψη και ρεαλιστικές συνθήκες.

Αεροπορικές πηγές ανέφεραν στο OPEN, ότι οι ασκήσεις αυτές γίνονται με στόχο την εξοικείωση των ιπτάμενων σε δύσκολες συνθήκες και πέταγμα σε χαμηλό ύψος πάνω από την θάλασσα, ώστε αν βρεθούν σε αντίστοιχη κατάσταση σε πραγματικές συνθήκες αερομαχίας, οι πιλότοι να έχουν σχετική εμπειρία και να μην εντοπιστούν από εχθρικά ραντάρ.

 Οι συνθήκες των πτήσεων είναι πραγματικά δύσκολες γιατί περιλαμβάνουν υψηλές ταχύτητες, μεγάλη κλίση, μεγάλες στροφές και αρκετά G.

  Οι συνθήκες της μοιραίας πτήσης
 Πηγές του ΓΕΑ, σχολιάζουν πως η συγκεκριμένη πτήση ήταν στα 300 πόδια ύψος, δηλαδή 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Επομένως οποιαδήποτε βλάβη στο αεροπλάνο, όπως για παράδειγμα μία βλάβη στο πηδάλιο, μπορεί να αποδειχθεί μοιραία, καθώς ο πιλότος δεν έχει καθόλου χρόνο να αντιδράσει, ειδικά από την πίεση που του ασκείται εκείνη την ώρα.

 Αεροπορικές πηγές σχολίαζαν επίσης στο OPEN πως ασκήσεις όπως αυτή στην οποία συμμετείχε το Phantom, περιλαμβάνουν σκληρούς ελιγμούς σε χαμηλό ύψος κάτι που σημαίνει πως είναι πιθανό το ενδεχόμενο, ο πιλότος να έκανε μία λάθος εκτίμηση.

Δεν ενεργοποιήθηκε το κάθισμα εκτίναξης
 Σύμφωνα με την Γεωργία Γαρατζιώτη, στη συγκεκριμένη πτήση οι ιπτάμενοι δεν πρόλαβαν να ενεργοποιήσουν το κάθισμα εκτίναξης, κάτι που ίσως αποδεικνυόταν σωτήριο.

 Τα 33 Phantom της Ελληνικής Αεροπορίας
 Πηγές από το ΓΕΑ αναφέρουν στο OPEN πως η Ελληνική Αεροπορία έχει 33 συνολικά F-4 Phantom και όλα είναι αναβαθμισμένα και αξιόμαχα διαφορετικά δεν θα πετούσαν και δεν θα συμμετείχαν σε ασκήσεις.

 Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα είναι διθέσια και σε καιρό ειρήνης χρησιμοποιούνται για ασκήσεις που έχουν στόχο την εκπαίδευση των ιπτάμενων της πολεμικής αεροπορίας.

ethnos.gr

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ