Ζεστό το χειροκρότημα στην πρεμιέρα της νέας παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας
«Τρελοί έρωτες σε σκοτεινούς καιρούς ή απλά… Λα Μοσκέτα» του Ρουτζάντε, η νέα παραγωγή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καλαμάτας, που παρουσιάστηκε με επιτυχία, στις 8 και 9 Ιουλίου στο Αμφιθέατρο του Κάστρου της Καλαμάτας.
Λίγο πριν την περιοδεία, η θεατρική παράσταση προσέφερε στο κοινό στιγμές γέλιου, εναλλάσσοντας τη μια πράξη στην άλλη με τραγούδι. Οι ηθοποιοί με δεξιοτεχνία κατάφεραν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού και εκείνο να τους ανταμείβει με το θερμότερο χειροκρότημα.
Πρόκειται για Μία κωμωδία που κάτω από την επιφανειακή της αφέλεια και λαϊκότητα, μας μιλάει για την διαφθορά και την βία σαν βασικές και σταθερές παραμέτρους μιας κοινωνίας σε παρακμή. Όσο για τον έρωτα, τίθεται και αυτός στην υπηρεσία των συμφερόντων.
Ζούμε σε μια εποχή που ο Ευρωπαϊκό ουρανός σκιάζεται και πάλι. Ένας αδιανόητος πόλεμος έχει αρχίσει. Σε διάφορες χώρες εμφανίζονται εκλογικά αποτελέσματα που φέρνουν τον λαϊκισμό και κάθε μορφής αναθεωρητισμό σε ευθεία σύγκρουση με την φιλελεύθερη δημοκρατία και τις αξίες που πάνω τους στηρίχτηκε η Ευρώπη που ξέρουμε. Όταν έγραφε το έργο του ο Ρουτζάντε, άρχιζαν αργά αλλά σταθερά να οικοδομούνται οι Ευρωπαϊκές αξίες. Σήμερα ίσως ζούμε την αρχή της διάλυσης αυτών των αξιών. Οι ανθρώπινοι τύποι του έργου, που γίνονται αργότερα χαρακτήρες, μέσα από την παράσταση μας ενοχοποιούνται και αυτοί για την άνοδο κάθε φασισμού και την αρχή του τέλους του δυτικού πολιτισμού. Μια λαϊκή κωμωδία λοιπόν του 16ου αιώνα, γίνεται το αφηγηματικό όχημα για μια ιστορία τρελών ερώτων σε σκοτεινούς καιρούς.
Η φαινομενικά απλοϊκή ερωτική ιστορία του έργου και τα ιλαροτραγικά παθήματα των ηρώων, με την μεταφορά της εποχής αποκτούν μια διαφορετική διάσταση. Ποιοι είναι οι πολίτες που μπορεί ανά πάσα στιγμή να γίνουν υποστηρικτές φασιστικών νοοτροπιών και καθεστώτων. Πως το συμφέρον παίζει τον απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Πώς η έλλειψη αξιών δημιουργεί μια επικίνδυνη προσαρμοστικότητα.
Το χρήμα και ο ερωτικός πόθος ήταν τα δύο σημεία ανάμεσα στα οποία κινείτο η ζωή των ηρώων, όπου μαζί με την αλλαγή του ιστορικού πλαισίου, ανανεώνεται το ενδιαφέρον, για την παράσταση.