Εως τις 7/5 η ατομική έκθεση της Μεσσήνιας εικαστικού Μαριάννας Κατσουλίδη στην Αθήνα
Εως τις 7 Μαΐου θα διαρκέσει η ατομική έκθεση της μεσσήνιας εικαστικού Μαριάννας Κατσουλίδη “Πέρα από τη σφαίρα του Εγώ/Not me possessions” στην Αθήνα, στη γκαλερί “Περιτεχνών Καρτέρης”.
Εκεί παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων ζωγραφισμένα με λαδομπογιά καισλάδι σε καμβά. Από το κείμενο του καταλόγου: “…Σαν οι ήρωες από τις προηγούμενες εικαστικές ενότητες της να ενηλικιώθηκαν, σαν οι σχέσεις τους να δοκιμάστηκαν, ορισμένες μορφές παρέμειναν στα έργα της και άλλες τις αποχαιρετά εικαστικά. Νέες σχέσεις συνάπτονται μεταξύ των μορφών που χαρακτηρίζουν το έργο της και επενδύονται σταδιακά με ένα περιβάλλον που διαφοροποιείται από τις προηγούμενες εικαστικές φάσεις. Οι συνθέσεις διανθίζονται εικαστικά, με τα αντικείμενα, τα παιχνίδια, τα μπιμπελό να συνάπτουν πολλαπλές σχέσεις μεταξύ τους. Ακόμη, το άχρονο, αυτός ο μη τόπος που χαρακτήριζε το προηγηθέν έργο της, μοιάζει να δομείται σταδιακά από στοιχεία που δημιουργούν ένα περίβλημα, ένα περιέχον εντός του οποίου εκτυλίσσονται οι ποικίλες και αναρίθμητες διαδράσεις των εν λόγω αντικειμένων.
Η επιλογή του τίτλου της έκθεσης, έχει σαφή σημεία αναφοράς ως προς την ψυχαναλυτική θεωρία του D. W. Winnicott, περί των μεταβατικών αντικειμένων και φαινομένων. Με την έκφραση “not me possessions” εκφράζεται η στοιχειώδης και κομβική συνειδητοποίηση από πλευράς του βρέφους, περί ενός αντικειμένου το οποίο γίνεται για πρώτη φορά αντιληπτό σαν κάτι άλλο από τον εαυτό του. Εκεί ακριβώς, εντός ενός μεταβατικού χώρου, μεταξύ του μέσα και του έξω, του εαυτού και του άλλου – το οποίο βιώνεται ως αλλότριο, ανοίκειο, ξένο-, εδράζεται η απαρχή ενός συναισθηματικού τύπου σχέσης με το αντικείμενο.
Πρόκειται για την πρώτη «κατοχή» του παιδιού αλλά ταυτόχρονα και τη μη κατοχή του. Ετσι, υπάρχει μία παραδοξότητα σ’ αυτή την περιοχή, την σχεδόν ψευδαισθητική, της ενδιάμεσης εμπειρίας μεταξύ εαυτού και αντικειμένου-άλλου, που βρίσκεται «πέρα από τη σφαίρα του εγώ». Ο εαυτός δημιουργεί το αντικείμενο, το πλάθει στη φαντασία του, γιατί το χρειάζεται, αλλά το αντικείμενο ήταν εκεί, περιμένοντας να χρησιμοποιηθεί από το υποκείμενο. Αυτό οδηγεί αναπόφευκτα το αντικείμενο, έξω από την περιοχή του παντοδύναμου ελέγχου του υποκειμένου και οδηγεί στην αναγνώρισή του ως αυτοτελούς και αυτόνομης οντότητας” (Ισαβέλλα Κλαδάκη – θεωρητικός τέχνης).
Η γκαλερί είναι στην οδό Ηροδότου 5.