Πανελλαδικές 2021: Τα τμήματα που συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις των μαθητών

Ο Όμιλος Φροντιστηρίων «Διακρότημα» παρουσιάζει στους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων 2021 τα τμήματα που βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των μαθητών

Πλησιάζοντας προς τις Πανελλαδικές, οι μαθητές αλλά και ευρύτερα η ελληνική οικογένεια, εντείνει όλο και περισσότερο την «έρευνα αγοράς» για τις τελικές επιλογές των υποψηφίων όπως αυτές θα εκφραστούν σε περίπου ένα μήνα στο μηχανογραφικό.

Ένα μηχανογραφικό αρκετά διαφορετικό από αυτά των τελευταίων ετών καθώς αναμένεται να αφορά ουσιαστικά έναν μικρότερο αριθμό υποψηφίων καθότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής δεν θα επιτρέψει σε αρκετούς μαθητές να προχωρήσουν εν τέλει στη συμπλήρωσή του. Κατά συνέπεια, ένας σημαντικός αριθμός τμημάτων που δεν βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των υποψηφίων ενδεχομένως να δει αρκετές θέσεις κενές.

 Από την άλλη, παραδοσιακά, στις προτιμήσεις των μαθητών, σε κάθε επιστημονικό πεδίο κυριαρχούν τμήματα τα οποία συγκεντρώνουν ένα πολύ μεγάλο αριθμό προτιμήσεων. Τα τμήματα αυτά, συνδέονται άλλοτε με παραδοσιακές επιστήμες (όπως π.χ. η νομική) και άλλοτε με νέα και καινοτόμα γνωστικά αντικείμενα, όπως για παράδειγμα το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Βέβαια, σε ορισμένα τμήματα βοηθά και η ένταξή τους σε 2- 3 επιστημονικά πεδία ή το γεγονός ότι αποτελούν και κοινό τμήμα για όλες τις ομάδες προσανατολισμού και για όλους τους υποψηφίους.

 Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα τμήματα που βρίσκονται υψηλά σε αυτήν την κατάταξη. Ακολούθως, παρατίθεται τα 15 προγράμματα σπουδών με τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις των περσινών υποψηφίων των ΓΕΛ:

 ΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΝΟΜΙΚΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
 
Από την άλλη, 15 τμήματα/προγράμματα σπουδών που συγκέντρωσαν τις περισσότερες συνολικές προτιμήσεις των υποψηφίων του 2020 είναι τα ακόλουθα:

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ)

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ)
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΠΑΤΡΑ)
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΨΑΧΝΑ ΕΥΒΟΙΑΣ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΑΘΗΝΑ)
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΝΑΥΠΛΙΟ)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΑΤΡΑ)
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) – ΑΠΘ
Όπως προαναφέρθηκε, συχνά ο συνολικός αριθμός των προτιμήσεων εξαρτάται από τα πεδία που εντάσσεται ένα τμήμα, σε ποιες κατηγορίες και αριθμό υποψηφίων είναι προσβάσιμο κ.ο.κ. Από την άλλη πλευρά, οι πρώτες προτιμήσεις των υποψηφίων πάντοτε αποτελούν ένα κριτήριο αλλά και ενδεικτικό στοιχείο που αποτυπώνει το ενεργό ενδιαφέρον των μαθητών για συγκεκριμένες επιστήμες και κλάδους σπουδών. Ανα περιόδους βέβαια, πέρα από τις παραδοσιακές «αξίες» όπως π.χ. η Ιατρική, η Νομική κ.ά., βλέπουμε να αναδύονται και κλάδοι επιστημών και επακόλουθα τμήματα που σχετίζονται με τις τρέχουσες εξελίξεις σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο. Χαρακτηριστικό ως προς αυτό είναι και η πρόσφατη μελέτη που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ και την EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας και αποτυπώνει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον των μαθητών Λυκείου σε κλάδους και επαγγέλματα που σχετίζονται π.χ. με την υγεία (σχετική προδημοσίευση είναι αναρτημένη και στο www.employ.edu.gr) αλλά και λοιπούς τομείς που σχετίζονται με την πανδημία.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το οποίο πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι πως, ανεξάρτητα από τη δημοφιλία ή όχι ορισμένων τμημάτων, ο κάθε μαθητής πρέπει να ορίσει τους δικούς τους στόχους. Έχει αποδειχθεί στην πράξη, αλλά και στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική πραγματικότητα, πως μαθητές οι οποίοι εισήχθησαν σε δημοφιλείς σχολές στη συνέχεια τα παρατήσαν ή αργήσαν πάρα πολύ να αποφοιτήσουν καθώς το αντικείμενο δεν ήταν πράγματι αυτό που τους ενδιέφερε. Συνεπώς, εκείνο που προέχει για τον κάθε υποψήφιο, φτάνοντας το επόμενο διάστημα στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, είναι να αποτυπώσει τις προτιμήσεις που θα είναι σύμφωνες με τις ατομικές του επιδιώξεις και προσδοκίες και όχι με βάση τη δημοφιλία ενός τμηματος και προγράμματος σπουδών.

πηγή: Alfavita.gr

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ