ΗΠΑ: Η FDA επιβεβαιώνει τον θάνατο μιας γυναίκας από θρόμβωση, μετά τον εμβολιασμό της

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ επιβεβαίωσε σήμερα ότι ένας άνθρωπος πέθανε από θρομβοεμβολή αφού του χορηγήθηκε το εμβόλιο της εταιρείας Johnson & Johnson για την Covid-19.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Πίτερ Μαρκς, Διευθυντής του Κέντρου Βιολογικών Ερευνών της FDA, προέτρεψε τους εργαζόμενους σε υπηρεσίες υγείας όταν διαπιστώνουν ότι κάποιος έχει χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων ή θρόμβους να ερευνούν αν το πρόσωπο αυτό έχει εμβολιαστεί πρόσφατα.

Σύμφωνα με τον Μαρκς, για όσους έκαναν το συγκεκριμένο εμβόλιο πριν από έναν και πλέον μήνα, ο κίνδυνος εμφάνισης θρόμβων θεωρείται σε αυτή τη φάση πολύ χαμηλός.

«Δεν βλέπουμε θρομβοεμβολές με χαμηλά αιμοπετάλια» σε όσους έχουν κάνει τα εμβόλια των εταιρειών Pfizer/BioNTech και Moderna, πρόσθεσε.

Η FDA αναμένει πάντως ότι η αναστολή της χρήσης του εμβολίου της J&J στις ΗΠΑ θα διαρκέσει μόνο «μερικές ημέρες». Ο Μαρκς εξήγησε ότι η «σύσταση» της Υπηρεσίας δεν συνιστά «διαταγή» για τη διακοπή χρήσης του εμβολίου. Η αναστολή, επέμεινε, είναι «προσωρινή» και δεν αναμένεται να επηρεάσει το συνολικό πρόγραμμα ανοσοποίησης στις ΗΠΑ.

Οι ειδικοί υποθέτουν ότι το εμβόλιο της J&J, σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, προκαλεί μια ανοσολογική αντίδραση η οποία οδηγεί σε αυτούς τους «εξαιρετικά σπάνιους» θρόμβους αίματος.

Ο Πίτερ Μαρκς είπε επίσης ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι σαφές αν υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ της λήψης αντισυλληπτικών χαπιών και της εμφάνισης θρόμβων σε άτομα που έκαναν το εμβόλιο.

Είναι «οφθαλμοφανές» ότι όσα συμβαίνουν με το εμβόλιο της J&J μοιάζουν «πολύ παρόμοια» με όσα είχαν αναφερθεί το προηγούμενο διάστημα για το εμβόλιο της AstraZeneca, κατέληξε.

πηγή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ