Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Πρεμιέρα με κλειστούς δρόμους, μποτιλιάρισμα, νεύρα και κίνηση
Από τα ξημερώματα σήμερα κι από τις οδούς Ηρώδου Αττικού και Βασιλίσσης Ολγας ξεκίνησαν τα μέτρα περιορισμού των οχημάτων και η εφαρμογή του σχεδίου για τον Μεγάλο Περίπατο του κέντρου της Αθήνας.
Πολύς κόσμος πιάστηκε εξαπίνης με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία, οδηγών, επιβατών λεωφορείων και τρόλει και πεζών.
Δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο, καθώς δεν ήταν λίγοι οι οδηγοί που δεν γνώριζαν ότι κλείνουν οι δύο παραπάνω λεωφόροι.
Ακολουθούν στις 14 Ιουνίου η Πλατεία Συντάγματος και η Πανεπιστημίου ενώ οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο εμπορικό-ιστορικό τρίγωνο θα ισχύσουν από αρχές Ιουλίου, όπως αναφέρει με ανακοίνωσή του ο δήμος Αθηναίων.
«Ο πιλοτικός χαρακτήρας των ρυθμίσεων δίνει την δυνατότητα το επόμενο διάστημα να γίνουν όποιες αλλαγές κριθούν σκόπιμες προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι το αρτιότερο τόσο για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους όσο και για τους επισκέπτες της πόλης. Η εξέλιξη όλων των αλλαγών θα είναι σταδιακή ώστε οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι αλλά και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας να απολαμβάνουν τις σημαντικές βελτιώσεις που φέρνει στη ζωή τους ο Μεγάλος Περίπατος αλλά και να εξοικειώνονται με τον καλύτερο τρόπο στις παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί. Για τον λόγο αυτό άλλωστε το πρώτο διάστημα της εφαρμογής των πιλοτικών ρυθμίσεων η Δημοτική Αστυνομία θα προχωρά σε συστάσεις και οδηγίες στους οδηγούς», καταλήγει η ανακοίνωση
Από σήμερα το πρωί, λοιπόν, στην Ηρώδου του Αττικού και στην Βασιλίσσης Όλγας ξεκινούν περιορισμοί στην πρόσβαση των Ι.Χ. με την εξαίρεση συγκεκριμένων κατηγοριών οχημάτων.
Τι είναι ο Μεγάλος Περίπατος
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς και τις μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί, ο «Μεγάλος Περίπατος», θα δώσει τέλος στις εικόνες με τις παρκαρισμένες μοτοσικλέτες στα πεζοδρόμια, δημιουργώντας 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, ενώ θα αυξήσει και τις θέσεις των ταξί στις 12 πιάτσες που θα δημιουργηθούν.
«Το κέντρο ανοίγει για όλους και όχι μόνο για τα Ι.Χ. όπως γίνεται σήμερα. Ο “Μεγάλος Περίπατος” αλλάζει την Αθήνα. Βάζει τέλος στα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και δίνει 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, δίνει 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου και αυξάνει την ταχύτητα των διαδρομών των λεωφορείων. Επιτρέπει στα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις να δουλεύουν ανεμπόδιστα. Μακριά από την άναρχη στάθμευση και το κυκλοφοριακό χάος. Εδώ ξεκινά μία επανάσταση ισορροπίας. Είναι η επανάσταση στο δικαίωμα της μετακίνησης του πεζού, του ποδηλάτη και του επιβάτη», σημείωσε με αφορμή την εκκίνηση των εργασιών ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, τονίζοντας ότι το κέντρο δεν πρόκειται να κλείσει σε καμία φάση του έργου.
Στις οδούς και τις λεωφόρους στις οποίες θα υπάρξουν παρεμβάσεις και περιορισμοί στην κυκλοφορία θα επιτρέπεται η διέλευση ΜΜΜ, οχημάτων μονίμων κατοίκων, οχημάτων ατόμων με αναπηρίες, ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφοράς, οχημάτων που κινούνται από και προς τους χώρους στάθμευσης, οχημάτων εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, οχημάτων τροφοδοσίας και αποστολών εμπορικών καταστημάτων, οχημάτων ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης (σ.σ. τα οποία θα πρέπει ωστόσο να τηρούν το όριο ταχύτητας των 20 χλμ./ώρα), οχημάτων πελατών εμπορικών καταστημάτων οι οποίοι έχουν να μεταφέρουν βαριά προϊόντα, οχημάτων έκτακτης ανάγκης, οχημάτων δημοσίων υπηρεσιών και τραπεζών, οχημάτων εξυπηρέτησης δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας.
Κατά τη διάρκεια των έργων δεν θα κλείσει κανένας δρόμος και στις εισόδους και τις εξόδους των σημείων που θα γίνουν παρεμβάσεις θα υπάρχει Δημοτική Αστυνομία η οποία θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις εναλλακτικές διαδρομές που θα μπορούν να ακολουθήσουν προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους ή για τους κανόνες εισόδου στις οδούς με περιορισμένη κυκλοφορία. Αν ο λόγος εισόδου είναι η στάθμευση σε χώρο πάρκινγκ, το όχημα μπορεί να εισέλθει και ο οδηγός πρέπει να επιδείξει το παραστατικό της στάθμευσης κατά την έξοδό του στους δημοτικούς αστυνομικούς. Το ίδιο ισχύει και για τα ταξί, τα οποία θα ελέγχονται για την επιβίβαση και την αποβίβαση του πελάτη τα τελευταία πέντε λεπτά εντός της περιοχής από την οποία εξέρχεται.
Τέλος, υπάρχει πρόβλεψη για είσοδο στις ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας λόγω ειδικών περιστάσεων, π.χ. γάμων.