Χρήστος Λούλης: Δε θεωρώ σεξιστικό το σποτ, είναι χαζομάρα αυτή η κουβέντα

Την εκδοχή του για το σποτ της Πολιτικής Προσταστίας στο οποίο πρωταγωνιστεί έδωσε στην ΕΡΤ ο Χρήστος Λούλης. Ο πρωταγωνιστής του επίμαχου βίντεο είπε ότι αν το σποτ δεν επιτελεί το σκοπό του, καλώς κατέβηκε.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου αν το περίμενε τις αντιδράσεις ο δημοφιλής πρωταγωνιστής απάντησε:

“Με τίποτα. Είμαι αρκετά ευαίσθητος σε αυτά τα θέματα, δε μου φάνηκε σεξιστικό ούτε όταν διάβασα το σενάριο, ούτε όταν είδα το σποτ μου φάνηκε ότι αναφέρεται στο γυναικείο φύλο γενικώς. Μιλάμε για ένα υποθετικό σενάριο που ένας τύπος μιλάει τη φίλη του που του λέει να πάνε πλατεία και εκείνος της λέει όχι. Το ότι μιλάει με μια γυναίκα δε σημαίνει ότι αυτό αφορά όλες τις γυναίκες. Δε το θεωρώ σεξιστικό, θεωρώ χαζομάρα αυτή την κουβέντα, όμως θέλω να πω παρόλα αυτά ότι τα σποτ έχουν σκοπό να περάσουν ένα μήνυμα. Αν το μήνυμα περνάει έχει καλώς αν δεν είναι το επιδιωκόμενο καλώς έκανε και κατέβηκε”.

Σε ερώτηση αν ενημερώθηκε από την πολιτική προστασία για το “κατέβασμα” του βίντεο είπε, ότι “η πολιτική προστασία έχει πολύ σοβαρότερα πράγματα να κάνει, ενημερώθηκα από δημοσιογράφους”.

“Περίμενα αντιδράσεις, γιατί υπάρχει μια περίεργη αντιστασιακή τάση στην κοινωνία λες και ο ιός είναι επιβαλλόμενος από τους μασόνους κλπ.

Η αναφορά σεξιστικό αναπαράγει στερεότυπο άνδρα που παίρνει τις νηφάλιες αποφάσεις και της επιπόλαιης γυναίκας που σύρεται από τον σύντροφό της, είπε ο δημοσιογράφος και ο Χρήστος Λούλης απάντησε: “Εγώ έχω άλλο στερεότυπο στο μυαλό μου. Μια γυναίκα που είναι γειωμένη και παίρνει αυτή τις αποφάσεις όντας η υπεύθυνη στο σπίτι και ο άντρας που φεύγει στα καφενεία κλπ., κλπ. Μπορούμε να μιλάμε για τα στερεότυπα ώρες ολόκληρες”.

Μπήκατε στη διαδικασία να στηρίξετε αυτό το μήνυμα του μένουμε μέσα και αυτό έχει και ένα δεύτερο σκέλος, της καταστολής, της αστυνομίας, αν πρέπει να μαζεύεται κόσμος στα πλατείες. Η παρέμβαση είναι η λύση;

“Πιστεύω όσοι έχουν υπεύθυνη γνώση και γνώμη στα θέματα έχουν δώσει στην αστυνομία το ρόλο να εφαρμόζει τους νόμους. Εγώ δεν είμαι ούτε αστυνομικός ούτε τίποτα. Δε μου αρέσει η βία αλλά δε μου αρέσει να νιώθω ηλίθιος που κάθομαι στο σπίτι μου δυο μήνες κλεισμένος” είπε ο Χρήστος Λούλης ενώ στην ερώτηση αν φοβάται ότι ο κόσμος δε θα μπορεί να βγει από το σπίτι του εξαιτίας του φόβου της μετάδοσης του ιού απάντησε:

” Όλα θα είναι δύσκολα από εδώ και πέρα, ελπίζω ο κόσμος με τους κανόνες αυτούς να μη φοβηθεί να βγαίνει, να κρατά αποστάσεις και κανόνες ασφαλείας και να πάει σε παραστάσεις, σε συναυλίες, όσοι μπορούν να τις κάνουν, όπου μπορούν να τις κάνουν για να ξεφεύγουμε και εμείς σαν θεατές να μπορέσουν και οι καλλιτέχνες που είναι νομίζω οι περισσότερο πληττόμενοι της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας” .

Το χρονικό της απόσυρσης του επίμαχου βίντεο

Στην απόσυρση του ενός εκ των δύο σποτ στο πλαίσιο της καμπάνιας με τίτλο “Μένουμε ασφαλείς, βγαίνουμε νικητές”, για την αντιμετώπιση του κορονοϊου, μετά από τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε για σεξισμό. Ο λόγος για το σπότ με το Χρήστο Λούλη που δόθηκε το Σάββατο στη δημοσιότητα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Πολιτικής Προστασίας:

“Δύο νέα σποτ άρχισαν να προβάλλονται στο πλαίσιο της καμπάνιας για την αντιμετώπιση του κορονοϊου. Το ένα από αυτά προκάλεσε κάποιες αντιδράσεις και κριτική για σεξισμό. Επειδή η κριτική αυτή, όσο και αν μας αδικεί σε σχέση με τις προθέσεις μας, δημιουργεί μια εντύπωση που δεν θέλουμε να υπάρχει ούτε ως υπόνοια, το αποσύρουμε. Ο στόχος της καμπάνιας μας ήταν και είναι να ευαισθητοποιήσει το σύνολο της κοινωνίας. Οταν ένα σποτ αντί να ενώσει μπορεί και να διχάζει προφανώς δεν υπηρετεί το σκοπό του. Η καμπάνια θα συνεχιστεί με το άλλο σποτ. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους δύο εξαιρετικούς ηθοποιούς, τον Χρήστο Λούλη και την Κατερίνα Λέχου για την ευγενική τους προσφορά”.
Οι αντιδράσεις που προηγήθηκαν

Νωρίτερα, έντονες αντιδράσεις είχε προκαλεί το συγκεκριμένο βίντεο στα κοινωνικά δίκυτα, με αιτιάσεις για σεξισμό και αναπαραγωγή στερεοτύπων. Ενδεικτικές του κλίματος δύο εκ των αντιδράσεων, της ΓΓ Ισότητας των Φύλων Φωτεινής Κούβελα και του διευθυντή της Διεθνούς Αμνηστείας Γαβριήλ Σακελλαρίδη.

Η δήλωση της πρώην Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Φωτεινής Κούβελα:

“Άλλη μία στερεοτυπική διαφήμιση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη μας προέκυψε σήμερα στις ειδήσεις, με τον Χ. Λούλη να αντιστέκεται και να συνετίζει, με το υφάκι του γκόμενου και σώφρονα άνδρα, τη δικιά του που είναι μια απερίσκεπτη χαζογκόμενα και η οποία συνήθως τον κάνει ότι θέλει, να τον πάει το βράδυ πλατεία.

Δε φτάνει που δώσανε τόσα εκατομμύρια για διαφημίσεις στα κανάλια υποτίθεται κοινωνικού μηνύματος, τώρα μας πετάνε και το σεξισμό στη μούρη με μια διαφήμιση δεκαετίας 50.

Με τη φόρα που έχουν πάρει και συνδυάζουν τον αυταρχισμό με το σεξισμό, μάλλον η επόμενη διαφήμιση θα έχει θέμα “όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος”.

Να παρέμβει το ΕΣΡ και να αποσυρθεί τώρα η διαφήμιση”.

Η δήλωση του διευθυντή της Διεθνούς Αμνηστείας Ελλάδας, Γαβριήλ Σακελλαρίδη:

“Η νέα διαφήμιση της Πολιτικής Προστασίας για τις πλατείες θυμίζει διασκευή του προπατορικού αμαρτήματος.

Η γυναίκα-γκόμενα (ωσάν άλλη Εύα), αφελής και ενδοτική στον όφι προσπαθεί να παρασύρει τον σταθερό και στοχοπροσηλωμένο άντρα (ο Αδάμ 2.0, σε πιο αποφασιστική version), προσφέροντας του το “μήλο” της εξόδου στην πλατεία.

Ο σύγχρονος Αδάμ όμως (έχοντας πάθει και έχοντας μάθει από τότε που έφαγε το μήλο) δεν την ξαναπατάει, κάνοντας plot twist στο διαφημιστικό, ξαποστέλνει τον όφι στο πυρ το εξότερον και συνετίζει την -ευάλωτη στον πειρασμό- γυνή.

Επειδή τό μέσο γίνεται το μήνυμα σε τέτοιες διαφημίσεις, καλό είναι να μην θεωρείται λεπτομέρεια η καλλιεργεια αυτής της κουλτούρας.

Ναι, να προσέχουμε αυτές τις μέρες σε όλα και παντού, αναμεσα στα οποία και στην αναπαραγωγή των στερεοτύπων”.

Το επίμαχο σποτ

πηγή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ