Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 σε αμφιθέατρα ΑΕΙ. Το βασικό σενάριο είναι 10 μαθητές ανά αίθουσα

Σε πανεπιστημιακά αμφιθέατρα φέρεται να εξετάζει το υπουργείο Παιδείας τη διοργάνωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Βεβαίως, στο πρώτο πλάνο είναι η αξιοποίηση όλων των τάξεων κάθε σχολείου. Ωστόσο, ο πονοκέφαλος είναι η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ των υποψηφίων. Από την άλλη, η πιθανότητα οι υποψήφιοι να εξεταστούν σε… δόσεις δημιουργεί κινδύνους για άνιση μεταχείρισή τους. Την ίδια στιγμή, ενισχύεται το σενάριο να μην ανοίξουν τα σχολεία για μαθήματα αλλά ούτε και να γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις. Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου ανέφερε στην «Κ» ότι, όπως η εξεταστέα ύλη θα είναι μόνο ό,τι διδάχθηκε στην τάξη, έτσι και ο μαθητής μπορεί να αξιολογηθεί με τους βαθμούς των τριμήνων έως τις αρχές Μαρτίου, όταν έκλεισαν τα σχολεία. Ειδικότερα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πηγαίνει βήμα βήμα με τον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας μετά τις 11 Μαρτίου, όταν ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων και επιστρατεύθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με μεγάλη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα χθεσινά στοιχεία του υπουργείου. Ο σχεδιασμός αναμένεται να ξεκαθαριστεί μετά το Πάσχα και θα γίνει με βάση τις υποδείξεις του υπουργείου Υγείας. Κρίσιμα ζητήματα είναι εάν θα επιστρέψουν στις αίθουσες οι μαθητές όλων των τάξεων (και όχι μόνο της Γ΄ Λυκείου, κάτι που θεωρείται προς το παρόν πολύ πιθανό), εάν θα γίνουν και πώς εξετάσεις προαγωγής σε Γυμνάσιο και Λύκειο, όπως και ο τρόπος υλοποίησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Για τις Πανελλαδικές, όπως δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου στην «Κ», «σε κάθε σχολικό συγκρότημα μπορούν αξιοποιηθούν οι αίθουσες που φιλοξενούν την Α΄ και τη Β΄ Λυκείου. Εως πέρυσι είχαμε 100 με 150 υποψηφίους σε κάθε εξεταστικό κέντρο. Φέτος μπορούμε να τους απλώσουμε σε περισσότερες αίθουσες». Το βασικό σενάριο είναι 10 μαθητές ανά αίθουσα. Επίσης, υπάρχει και η λύση της εξέτασης των μαθημάτων διαφορετικές ημέρες ανά κατεύθυνση, έτσι ώστε να μειωθούν οι ανάγκες για αίθουσες. Ωστόσο το ερώτημα είναι τι θα γίνει με την εξέταση των «πολυπληθέστερων» μαθημάτων, όπως είναι η Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία, με δεδομένο ότι όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται στα ίδια θέματα ώστε να διασφαλίζεται η ίση αντιμετώπισή τους. Ετησίως προσέρχονται στις τάξεις περίπου 90.000 υποψήφιοι και δεν είναι δυνατόν να μοιραστούν σε κλιμάκια (σε διαφορετικές ημέρες ή την ίδια ημέρα αλλά σε διαφορετικές ώρες). Ετσι, έχει τεθεί ως ενδεχόμενο η αξιοποίηση μεγάλων αμφιθεάτρων ΑΕΙ, όπου είναι δυνατή η τήρηση των μέτρων ασφαλείας.

Τα μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού δυσχεραίνουν τη διενέργεια μαθημάτων αλλά και προαγωγικών εξετάσεων με ένα τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας. Στο πλαίσιο αυτό ενισχύεται η πρόταση να ολοκληρωθεί εσπευσμένα το σχολικό έτος που έχει διατυπώσει ο πανεπιστημιακός και σύμβουλος της κυβέρνησης κ. Ηλίας Μόσιαλος. «Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να αξιοποιηθεί ο χρόνος με διδασκαλία στην τάξη και να μη γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις», ανέφερε (ΣΚΑΪ) η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών η κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι «εάν οι μαθητές δεν θα δώσουν εξετάσεις, θα προαχθούν στην άλλη τάξη με τον βαθμό τετραμήνου». Παράλληλα, από το επόμενο σχολικό έτος, σε συνδυασμό με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας προαγωγής και απόλυσης στο Λύκειο. Σε νομοσχέδιο που θα δοθεί σε διαβούλευση ορίζεται ότι οι μαθητές πρέπει να έχουν γενικό μέσον όρο 10 από 9,5 σήμερα.

Κορυφαίοι επιστήμονες στην ΕΘΑΑΕ

Κορυφαίοι επιστήμονες διεθνούς εμβέλειας θα στελεχώσουν το Ανώτατο Συμβούλιο της Εθνικής Αρχής Ανωτάτης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Τα τέσσερα μέλη, που μαζί με τον πρόεδρο κ. Περικλή Μήτκα θα αποτελέσουν το πενταμελές Ανώτατο Συμβούλιο της νέας Αρχής, επελέγησαν από ανεξάρτητη επιτροπή μεταξύ 50 υποψηφιοτήτων από πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Πρώτος στην κατάταξη, ο ομότιμος καθηγητής Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Γεώργιος Χρούσος, με σημαντική παρουσία στο διεθνές στερέωμα της ιατρικής επιστήμης. Δεύτερος, o καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών του Princeton των ΗΠΑ, Αγγελος Χανιώτης. Τρίτη στην κατάταξη, η καθηγήτρια και διευθύντρια του Ινστιτούτου Επιστημών Αστρονομίας, Φυσικής και Στατιστικής του Πανεπιστημίου George Washington στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ, Χρύσα Κουβελιώτου. Τέταρτος, ο καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Δουκίδης, που συγκαταλέγεται στους πρωτοπόρους του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Ο κ. Μήτκας τόνισε ότι «η επιτροπή επιλογής αποτελούμενη από επιστήμονες διεθνούς κύρους, έφερε εις πέρας μια πολύ απαιτητική διαδικασία επιλογής, φθάνοντας σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Η σύνθεση του Ανωτάτου Συμβουλίου πιστεύω ότι εγγυάται την επιτυχία του έργου του».

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ