Κορονοϊός: Πώς να προστατευτείτε στον χώρο εργασίας σας
Αυτή την εβδομάδα τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού αυξάνονται ραγδαία, οδηγώντας σε εκτεταμένο πανικό για την εξάπλωση του ιού.
Εάν εργάζεστε σε ένα πολυσύχναστο γραφείο, μπορεί να ανησυχείτε για τον κίνδυνο της εξάπλωσης της νόσου γύρω από τον χώρο εργασίας σας.
Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένα προληπτικά μέτρα που μπορείτε να εφαρμόσετε για να μειώσετε τον κίνδυνο τόσο για εσάς όσο και για τους συναδέλφους σας.
Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) στη Βρετανία δημιούργησαν έναν εύχρηστο οδηγό για το πώς το γραφείο σας μπορεί να πραγματοποιήσει σχέδιο, να προετοιμαστεί και να ανταποκριθεί στην επιδημία του κορωνοϊού.
Από την έμφαση στην υγιεινή των χεριών μέχρι την εκτέλεση τακτικών καθαρισμών ρουτίνας, δείτε τις συμβουλές για την προστασία του χώρου εργασίας σας:
1. Να ενθαρρύνετε ετους άρρωστους υπαλλήλους να μείνουν στα σπίτια τους
Αν αισθάνεστε άρρωστος, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό και να πάτε στη δουλειά, αλλά το CDC συμβουλεύει το αντίθετο.
Εξηγεί: «Οι εργαζόμενοι που εμφανίζουν συμπτώματα οξείας αναπνευστικής νόσου συνιστώνται να μένουν στο σπίτι και να μην πηγαίνουν να εργαστούν έως ότου δεν έχουν πυρετό (37,4 ° C ή περισσότερο με χρήση θερμόμετρου από το στόμα), σημάδια πυρετού και άλλα συμπτώματα για τουλάχιστον 24 ώρες, χωρίς τη χρήση φαρμάκων που μειώνουν τον πυρετό ή άλλα φάρμακα που μεταβάλλουν τα συμπτώματα (π.χ. κατασταλτικά του βήχα).
«Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ενημερώνουν τον επιβλέποντα και να μένουν στο σπίτι εάν είναι άρρωστοι», προσθέτει.
2. Ξεχωρίστε τους άρρωστους εργαζόμενους από τους υγιείς
Όλοι οι εργαζόμενοι που αρρωσταίνουν ενώ εργάζονται θα πρέπει να μεταφερθούν σε άλλο χώρο και να σταλούν στο σπίτι αμέσως, σύμφωνα με το CDC.
«Το CDC συνιστά οι εργαζόμενοι που εμφανίζουν συμπτώματα οξείας αναπνευστικής νόσου (δηλαδή βήχα, δύσπνοια) κατά την άφιξή τους στην εργασία ή να αρρωστήσουν κατά τη διάρκεια της ημέρας πρέπει να διαχωρίζονται από τους άλλους εργαζομένους και να στέλνονται αμέσως στο σπίτι τους.
Οι άρρωστοι εργαζόμενοι πρέπει να καλύπτουν τις μύτες και τα στόματά τους με ένα χαρτομάντιλο όταν βήχουν ή φταρνίζονται (ή έναν αγκώνα ή έναν ώμο εάν δεν υπάρχει διαθέσιμο χαρτομάντιλο)».
3. Δώστε έμφαση στην υγιεινή των χεριών
Εάν το γραφείο σας δεν έχει κάνει ήδη κάτι παρόμοιο, εξετάστε το ενδεχόμενο να τοποθετήσετε αφίσες σχετικά με την υγιεινή των χεριών και το φτάρνισμα και τον βήχα.
«Παρέχετε σαπούνι και νερό και μαντιλάκια με βάση το αλκοόλ στον χώρο εργασίας. Βεβαιωθείτε ότι διατηρούνται επαρκείς προμήθειες. Τοποθετήστε τα μαντιλάκια σε πολλά σημεία ή σε αίθουσες συνεδριάσεων για να ενθαρρύνετε την υγιεινή των χεριών».
4. Εκτελέστε καθημερινούς καθαρισμούς
Καθαρίστε καθημερινά οποιεσδήποτε επιφάνειες υψηλού κινδύνου, όπως τηλέφωνα, πληκτρολόγια και πάγκους κουζίνας.
«Καθαρίστε συστηματικά όλες τις συχνά αγγιζόμενες επιφάνειες στο χώρο εργασίας, όπως σταθμούς εργασίας, πάγκους και πόμολα. Χρησιμοποιήστε τα μέσα καθαρισμού που χρησιμοποιούνται συνήθως σε αυτές τις περιοχές και ακολουθήστε τις οδηγίες στην ετικέτα».
5. Ενημερώστε τους υπαλλήλους για τα ταξίδια
Βεβαιωθείτε ότι εσείς και οι συνάδελφοί σας είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σχετικά με τα ταξίδια, ειδικά εάν αισθανθείτε αδιαθεσία.
«Εξασφαλίστε ότι οι εργαζόμενοι που αρρωσταίνουν ενώ ταξιδεύουν ή βρίσκονται σε προσωρινή αποστολή να καταλαβαίνουν ότι θα πρέπει να ενημερώσουν τον επιβλέποντα τους και θα πρέπει να καλέσουν αμέσως έναν πάροχο υγειονομικής περίθαλψης για συμβουλές εάν χρειαστεί».