Όσκαρ 2020: Τα μεγάλα φαβορί και οι πιθανές ανατροπές

«Αντίστροφη μέτρηση» για την μεγάλη βραδιά της 92ης τελετής για την απονομή των βραβείων Όσκαρ 2020 και τα στοιχήματα πέφτουν «βροχή» για τους φετινούς επικρατέστερους, τα αουτσάιντερ και τις πιθανές εκπλήξεις που μας περιμένουν.

Όπως όλα δείχνουν τα μεγάλα φαβορί για φέτος είναι τρεις ταινίες: το «1917» του Σαμ Μέντες, το  «Κάποτε… στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο και το «Joker».

Η ταινία του Σαμ Μέντες άργησε να μπει στην κούρσα –στις ΗΠΑ έκανε πρεμιέρα τα Χριστούγεννα– αλλά κατάφερε να φέρει τα πάνω κάτω στις προβλέψεις για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, φωτογραφίας, καθώς και στα περισσότερα τεχνικά βραβεία. Πριν το «1917» οι ταινίες που συγκέντρωναν τις περισσότερες πιθανότητες για το μεγάλο βραβείο ήταν τα «Παράσιτα», το «Κάποτε… στο Χόλιγουντ» και το «Joker», ενώ όλοι πίστευαν ότι ο Κουέντιν Ταραντίνο θα έπαιρνε το Όσκαρ σκηνοθεσίας. Όλα δείχνουν όμως ότι ο Σαμ Μέντες θα τον κερδίσει, ενώ το «1917» θα βγει και καλύτερη ταινία στην απονομή της 9ης Φεβρουαρίου.

Οι μόνες κατηγορίες που το «1917» άφησε ανεπηρέαστες είναι εκείνες των ερμηνειών, οι οποίες έχουν όμως τα δικά τους ξεκάθαρα φαβορί, επιβεβαιωμένα από όλες τις σημαντικές απονομές βραβείων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα: Χοανίν Φίνιξ για Α’ ανδρικό ρόλο, Ρενέ Ζελβέγκερ για Α΄ γυναικείο, Μπραντ Πιτ για Β’ ανδρικό, Λόρα Ντερν για Β’ γυναικείο.

Η ταινία Joker «σαρώνει» με  συνολικά 11 υποψηφιότητες, ενώ το «1917», ο «Ιρλανδός» (The Irishman) και το «Κάποτε στο Χόλιγουντ» (Once Upon a Time in Hollywood) ακολουθούν με 10 υποψηφιότητες.

Ο «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε, το βραβευμένο με «Χρυσές Σφαίρες» καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας «1917» του Σαμ Μέντες, το «Κάποτε στο…Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο και τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν Χο, είναι οι μόνες ταινίες που έχουν κερδίσει υποψηφιότητες στα βραβεία των Σωματείου Αμερικανών Παραγωγών (PGA), Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών (DGA), Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών (SAG), Σωματείου Αμερικανών Σεναριογράφων (WGA) και στα βρετανικά BAFTA μαζί με άλλες επιμέρους βραβεύσεις τον τελευταίο μήνα.

Οι πιθανές ανατροπές

Παρότι τα φετινά όσκαρ μοιάζουν σα να έχουν ήδη απονεμηθεί στις βασικές κατηγορίες, οι ανατροπές ελλοχεύουν.

Η πρώτη πιθανή ανατροπή αφορά την κατηγορία Πρωτότυπου Σεναρίου. Το φαβορί της κατηγορίας, υποτίθεται, ότι είναι το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, που έχει ήδη κερδίσει τη Χρυσή Σφαίρα Σεναρίου και λογικά θα κερδίσει και το Οσκαρ. Ομως πριν λίγες μέρες, τα BAFTA είχαν άλλη γνώμη: ο φάκελος άνοιξε κι ο Μπονγκ Τζουν-χο άκουσε το όνομά του (με έναν πολύ συνοφρυωμένο Ταραντίνο να χειροκροτά από τη θέση του). 

Η δεύτερη έκπληξη ακούει στο όνομα Σκάρλετ Τζοχάνσον. Η Σκάρλετ δεν υπήρξε ποτέ ξανά υποψήφια και φέτος κατεβαίνει με διπλή υποψηφιότητα (Α’ Γυναικείου για την «Ιστορία Γάμου» και Β’ Γυναικείου για το «Jojo Rabbit»). Η 36χρονη πρωταγωνίστρια μπορεί να κάνει την ανατροπή, αν και η Λόρα Ντερν που είναι το φαβορί έχει κερδίσει ήδη Χρυσή Σφαίρα, SAG, τα Independent Spirits, τα Critic’s Choice, το BAFTA προχθές και 20 ακόμα βραβεία κριτικών ενώσεων! 

Απίστευτο και όμως αληθινό μπορεί να αποδειχθεί το όνειτο για τον Μπονγκ Τζουν-χο («Παράσιτα»), σε ότι αφορά το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Υπάρχει περίπτωση να το χάσει ο Σαμ Μέντες; Εχοντας κερδίσει Χρυσή Σφαίρα, ΒΑFTA και, κυρίως, το Βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών (Director’s Guild), μάλλον όχι. Ο Μπονγκ Τζουν-χο όμως έχει αποκτήσει πολύ μεγάλη φόρα. Λέτε;

Οι υποψηφιότητες

Η λίστα με όλες τις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2020 είναι η εξής:

Καλύτερη ταινία

«Κόντρα σε όλα» (“Ford vs. Ferrari”)

«Ο Ιρλανδός» (“The Irishman”)

“Jojo Rabbit”

«Μικρές Κυρίες» (“Little Women”)

«Τζόκερ»

«Ιστορία Γάμου» (“Marriage Story”)

«1917»

«Κάποτε… στο Χόλιγουντ» (“Once Upon a Time in Hollywood”)

«Παράσιτα» (“Parasite”)

Καλύτερη σκηνοθεσία

Μπονγκ Τζουν-Χο, «Παράσιτα»

Τοντ Φίλιπς, «Τζόκερ»

Σαν Μέντες, «1917»

Μάρτιν Σκορσέζε, «Ο Ιρλανδός»

Κουέντιν Ταραντίνο, «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»

Α’ Ανδρικός Ρόλος

Αντόνιο Μπαντέρας, «Πόνος και δόξα»

Λεονάρντο Ντι Κάπριο, «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»

Άνταμ Ντράιβερ, «Ιστορία γάμου»

Χόακιν Φίνιξ, «Τζόκερ»

Τζόναθαν Πράις, «Οι δύο Πάπες»

Α’ Γυναικείος Ρόλος

Σίνθια Ερίβο «Harriet»

Σίρσα Ρόναν «Μικρές Κυρίες»

Σκάρλετ Γιόχανσον «Ιστορία Γάμου»

Σαρλίζ Θερόν «Βόμβα» (“Bombshell”)

Ρενέ Ζελβέγκερ «Judy»

Β’ Ανδρικός Ρόλος

Τομ Χάνκς, “A Beautiful Day in the Neighborhood”

Άντονι Χόπκινς, «Οι Δύο Πάπες»

Αλ Πατσίνο, «Ο Ιρλανδός»

Τζο Πέσι, «Ο Ιρλανδός»

Μπραντ Πιτ, «Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

Β’ Γυναικείος Ρόλος

Κάθι Μπέιτς, «Η περίπτωση του Ρίτσαρντ Τζούελ»

Λόρα Ντερν, «Ιστορία γάμου»

Σκάρλετ Γιόχανσον, “Jojo Rabbit”

Φλόρενς Πιου, «Μικρές κυρίες»

Μάργκοτ Ρόμπι, «Βόμβα»

Διασκευασμένο Σενάριο

Στιβ Ζέιλιαν, «Ο Ιρλανδός»

Τάικα Γουαϊτίτι, “Jojo Rabbit”

Τοντ Φίλιπς, Σκοτ Σίλβερ, «Τζόκερ»

Γκρέτα Γκέργουιγκ, «Μικρές Κυρίες»

Άντονι ΜακΚάρτεν, «Οι Δύο Πάπες»

Πρωτότυπο Σενάριο

Ράιαν Τζόνσον, «Στα Μαχαίρια»

Νόα Μπάουμπακ, «Ιστορία Γάμου»

Σαμ Μέντες και Κρίστι Γουίλσον-Κερνς, «1917»

Κουέντιν Ταραντίνο, «Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

Μπονγκ Τζουν-Χο και Χαν Τζιν-Γουον, «Παράσιτα»

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

“How to Train Your Dragon: The Hidden World”

“I Lost My Body”

“Klaus”

“Missing Link”

“Toy Story 4”

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία

“Corpus Christi”

“Honeyland”

“Les Misérables”

«Πόνος και δόξα»

«Παράσιτα»

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ

“American Factory”

“The Cave”

“The Edge of Democracy”

“For Sama”

“Honeyland”

Φωτογραφία

«Ο Ιρλανδός»

«Τζόκερ»

“The Lighthouse”

«1917»

«Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

Κουστούμια

«Ο Ιρλανδός»

“Jojo Rabbit”

«Τζόκερ»

«Μικρές Κυρίες»

«Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

Μόνταζ

«Κόντρα σε όλα»

«Ο Ιρλανδός»

“Jojo Rabbit”

«Τζόκερ»

«Παράσιτα»

Mακιγιάζ

«Βόμβα»

«Τζόκερ»

“Judy”

“Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους”

«1917»

Μουσικής

«Τζόκερ»

«Μικρές Κυρίες»

«Ιστορία Γάμου»

«1917»

“Star Wars: Skywalker Η άνοδος”

Τραγουδιού

I Can’t Let You Throw Yourself Away, “Toy Story 4”

I’m Gonna Love Me Again, “Rocketman”

Into the Unknown, «Ψυχρά κι Ανάποδα 2»

“I’m Standing With You”, “Breakthrough”

Stand Up, “Harriet”

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

«Ο Ιρλανδός»

“Jojo Rabbit”

«1917»

«Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

«Παράσιτα»

Μοντάζ Ήχου

«Κόντρα σε όλα»

«Τζόκερ»

«1917»

«Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

“Star Wars: Skywalker Η άνοδος”

Μίξη Ήχου

“Ad Astra”

«Κόντρα σε όλα»

«Τζόκερ»

«1917»

«Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

Οπτικά Εφέ

“Avengers: Η τελευταία πράξη”

«Ο Ιρλανδός»

The Lion King

«1917»

“Star Wars: Skywalker Η άνοδος”

Ντοκιμαντέρ (Μικρού Μήκους)

“In the Absence”

“Learning to Skateboard in a War Zone If You’re a Girl”

“Life Overtakes Me”

“St. Louis Superman”

“Walk, Run, Cha-Cha”

Μικρού Μήκους (Κινούμενα Σχέδια)

“Dcera (Daughter)”

“Hair Love”

“Kitbull”

“Memorable”

“Sister”

Μικρού Μήκους

“Brotherhood”

“Nefta Football Club”

“The Neighbors’ Window”

“Saria”

“A Sister”

thetoc

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ