Συναυλία των “Sark Trio” στις “Μουσικές του Κόσμου” | 7/12 στις 20.30 στο Αμφιθέατρο Φιλαρμονικής

Ο κύκλος “Μουσικές του Κόσμου” αφήνει πίσω του τον Ευρωπαϊκό Μεσαίωνα και μεταφέρεται στην απέναντι πλευρά του Αιγαίου παρουσιάζοντας την λόγια Οθωμανική μουσική του 19ου και 20ου αιώνα.
 
Το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, στις 20:30, στο Αμφιθέατρο της Φιλαρμονικής θα φιλοξενήσουμε το “Sark Trio”, το οποίο αποτελείται από τους Νίκο Ανδρίκο (τραγούδι), Ταξιάρχη Γεωργούλη (ούτι) και Γιάννη Πούλιο (Βιολί).
Το “Sark Trio” θα αποδώσει συνθετικές εκδοχές, οι οποίες ακολουθούν τη φωνητική φόρμα Şarkı. Πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν έργα συνθετών, όπως των İsmail Dede EfendiYusuf EfendiCivan AğaMarko ÇolakoğluAleko Bacanos, İbrahim Efendi, καθώς και αντίστοιχες συνθέσεις στη φόρμα Şarkı του Νίκου Ανδρίκου, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στην τελευταία δισκογραφική του δουλειά SEDEF (KALAN MÜZİK).
 γενική είσοδος 5 ευρώ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΤΟΥ Sark trio

Ο Νίκος Ανδρίκος είναι Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, έχει εκπονήσει στο Τ. Μ. Σ. του Ιονίου Πανεπιστημίου τη διδακτορική του διατριβή, ενώ κατά την περίοδο 2004-2007 βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη σπουδάζοντας δίπλα στους εκπροσώπους της παλιάς γενιάς της Τουρκικής Ραδιοφωνίας και ψάλλοντας επίσημα στον Πατριαρχικό Ναό. Έχει εκδώσει δύο μονογραφίες, ενώ άρθρα του φιλοξενούνται σε Πρακτικά διεθνών συνεδρίων, επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς Τόμους. Τόσο  η πρώτη του δισκογραφική δουλειά Motivasyon (2014) όσο και ο δεύτερός του δίσκος SEDEF (KALAN MÜZİK, 2017), περιέχουν αποκλειστικά προσωπικές του συνθέσεις, ενώ έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους καλλιτέχνες, δίνοντας συναυλίες (λάφτα, σάζι, τανμπούρ, φωνή) σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με την μουσική παραγωγή στον αστικό χώρο κατά την υστεροθωμανική περίοδο, με τον προφορικό-ιδιωματικό χαρακτήρα της εκκλησιαστικής μουσικής, καθώς και με την μουσική θεωρία των τροπικών συστημάτων της Ανατολής.

Ο Ταξιάρχης Γεωργούλης γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1993.
Η ενασχόληση του με την μουσική ξεκίνησε στα οκτώ του χρόνια, με το μπουζούκι.
Μερικά χρόνια αργότερα ασχολήθηκε με το στεριανό λαούτο, υπό την καθοδήγηση του Ηλία Καππάκου και μετέπειτα του Χρήστου Ζώτου, παίζοντας σε φεστιβάλ και συναυλίες ανά την Ελλάδα.
Παρακολούθησε μαθήματα βυζαντινής μουσικής με τον Ιωάννη Πλεμμένο. Το 2009 μπήκε στα μονοπάτια του ουτιού με τον Νίκο Παλαιολόγο.
Μετέπειτα συμμετείχε σε πολυάριθμα σεμινάρια του μουσικού εργαστηρίου Λαβύρινθος με τον Yurdal Tokcan, Erkan Ogur, Omer Erdogdular, Ευγένιο Βούλγαρη, Περικλή Παπαπετρόπουλο, Σωκράτη Σινόπουλο, Χάρη Λαμπράκη, Joseph Tawardos και Ross Daly.
Έζησε για δυο χρόνια στην Κρήτη όπου εργάστηκε στο μουσικό εργαστήρι λαβύρινθος του Ross Daly, με τον οποίον συνεργάστηκε ως μέλος του κουαρτέτου του μαζί με τους Κέλυ Θωμά και Σοφία Ευκλείδου.
Ο Ταξιάρχης Γεωργούλης είχε ακόμη την ευκαιρία να συνεργαστεί με σπουδαίους μουσικούς όπως οι Ahmet Erdogdular, Omer Erdogdular, Zohar Fresco, Μάνος Αχαλινωτόπουλος Μιχάλης Κονταξάκης, Γιώργος Μανωλάκης, Περικλής Παπαπετρόπουλος, Νίκος Ανδρίκος, Βαγγέλης Καρίπης, Γιώργος Ψάλτης, Δημήτρης Παναγούλιας, Haig Yazdjian, Τάσος Πούλιος, Θεοδώρα Αθανασίου, Νικόλας Παλαιολόγος, Γιώργος Κλάδης, Μάρθα Μαυροειδή, Derya Turkan, Yurdal Tokcan, Γιώργο Κοντογιάννη, Νικόλα Παραουλάκη,Haig Yazdjian,Αρετή Κετιμέ,Σόλων Λέκκας κ.α., παίζοντας σε συναυλίες και φεστιβάλ, σε Ελλάδα, Τουρκία, Ινδία, Ιταλία, Βέλγιο, Γαλλία, Κατάρ κ.α.
Πρόσφατα ίδρυσε μαζί με τη Σοφία Ευκλείδου στο τσέλο, το ντουέτο Beraber, όπου παίζουν τροπικές συνθέσεις της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και δικές τους.
Είναι βασικό μέλος του σχήματος Ακούσματα Ανατολής του Γιώργου Ψάλτη όπου παίζουν συστηματικά τα τελευταία χρόνια.
Έχει κερδίσει το δεύτερο βραβείο στο διεθνές φεστιβάλ ουτιού της Τυνησίας
Τα τελευταία δυο χρόνια διδάσκει στο μουσικό εργαστήρι του Ross Daly <<Λαβύρινθος>>

Ο Γιάννης Πούλιος γεννήθηκε στο Bruschal Γερμανίας και μεγάλωσε στην Κατερίνη. Μαθήτευσε στο μουσικό σχολείο Κατερίνης και στον σύλλογο ιεροψαλτών Κατερίνης απ’ όπου πήρε και το πτυχίο βυζαντινής μουσικής. Μετέπειτα αποφοίτησε στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής στην Άρτα με δασκάλους στο βιολί τον Γιώργο Ψάλτη και τον Μάκη Μπακλατζη καθώς και στo Yildiz Technical University στην Κωνσταντινούπολη με δάσκαλο τον Özer Özel. Σήμερα έχει ενεργή συμμετοχή στον ελλαδικό μουσικό χώρο καθώς και στο εξωτερικό με συνεργασίες επί σκηνής αλλά και σε δισκογραφικό επίπεδο με διάφορα μουσικά σχήματα όπως:το Σummation του Αποστόλου Σιδέρη, το Vitraux Project του Τάσου Πούλιου,το  Ηλιοδρόμιο, το Lappino project του Δημήτρη Λάππα, και το σχήμα Ali Perret’s DU.DU στην Κωνσταντινούπολη. Επίσης έχει συνεργαστεί είτε επί σκηνής είτε σε επίπεδο δισκογραφίας με το Ψυχή & Σώμα με του Ματθαίου και Κώστα Τσαχουρίδη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το σχήμα Λωξάντρα και με καλλιτέχνες όπως ο Haig Yazdjan, η Αρετή Κετιμέ,ο Φώτης Σιώτας, ο Αντώνης Απέργης , ο Νίκος Παραουλάκης, ο Κώστας Πλούσιος κι άλλους ακόμη μουσικούς της ελληνικής μουσικής σκηνής.

Ο κύκλος “Μουσικές του Κόσμου” διοργανώνεται από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας για 5η συνεχόμενη χρονιά και στόχο έχει να “αγκαλιάσει” όλα τα είδη της μουσικής έκφρασης, από την Παράδοση στην Τζαζ και από τον Κλασικισμό στην σύγχρονη δημιουργία.  Ο  κύκλος φέτος είναι αφιερωμένος στην ποίηση, τον λόγο και την μουσική.  Ο λόγος υπήρξε η αφορμή για την μουσική από την αρχαιότητα ως και σήμερα. Η μουσική γεννήθηκε από τον λόγο και συμπορεύτηκε κατά την διάρκεια όλων των εποχών άλλοτε συνοδευτικά, άλλοτε αντιστικτικά και ενίοτε εναντιωματικά χρωματίζοντας τις κρυφές έννοιες, εικόνες και στιγμές που αποτυπώνει ο λόγος. Η μουσική έφτιαξε τον χώρο, τον χρόνο και το περιβάλλον που απογείωσε τον λόγο δημιουργώντας μια νέα διάσταση…

                                    “Μέσα στη μουσική υπάρχει χώρος να κοιμηθεί ο άνεμος..”

                                    γράφει ο Γιώργος Σαραντάρης στο ποίημά του “Μέσα στη μουσική”

Και εμείς σας προσκαλούμε να πορευθείτε μαζί μας!

Την καλλιτεχνική διεύθυνση του κύκλου έχει αναλάβει η Κατερίνα Παλαιολόγου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ