Ο πραγματικός λόγος που οι περισσότερες τιμές τελειώνουν σε ,99
Όλοι μας έχουμε δει προϊόντα είτε στο σουπερ μάρκετ και τη λαϊκή ή ακόμα και αυτοκίνητα και άλλα αντικείμενα μεγάλης αξίας με τιμολόγηση που καταλήγει σε 9. Οι τιμές αυτές συνήθως είναι με μεγάλους και έντονα χρωματισμένους αριθμούς. Πρόκειται για ένα περίπλοκο σχέδιο μάρκετινγκ που θα σας οδηγήσει στο να ξοδέψετε περισσότερα;
Ε, λοιπόν , ναι!! Είναι ένας τύπος «ψυχολογικής» τιμολόγησης. Επειδή διαβάζουμε από τα αριστερά προς τα δεξιά, δίνουμε λιγότερη προσοχή στο τέλος ενός αριθμού από ότι στην αρχή. Για παράδειγμα, ο καταναλωτής, έχοντας δει πολλές συσκευασίες τόνου να κοστολογούνται με 4,00 ευρώ, ενδέχεται να θεωρήσει πιο ελκυστικό ένα προϊόν τόνου που έχει κόστος 3,99, επειδή «κερδίζει» ένα λεπτό.
Βάση πειραμάτων έχει διαπιστωθεί ότι οι καταναλωτές επεξεργάζονται συνήθως το πρώτο ψηφίο μιας τιμής, γιατί χρειάζεται λιγότερο γνωστικό κόπο και ξεχνάνε υποσυνείδητα και όλα τα βασικά στοιχεία στρογγυλοποίησης.
Πώς να αποφύγετε λοιπόν να πέσετε στην παγίδα του ,99; Απλά βεβαιωθείτε ότι διαβάζετε την πλήρη τιμή για κάτι πριν αγοράσετε και επίσης ότι έχετε στρογγυλοποιήσει σωστά την τιμή αυτή στο πλησιέστερο ποσό του ευρώ, όχι στο πρώτο ψηφίο!
topontiki