Νέα πτώση στην αγορά! Αναπότρεπτος μοιάζει και στην Καλαμάτα ο «θάνατος του εμποράκου»…

ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ από κάθε προηγούμενη χρονιά ήταν για τους εμπόρους, ο φετινός χειμώνας, καθώς οι καταναλωτές απέδειξαν πως παρά την… έξοδο από τα μνημόνια, η πραγματική κρίση, είναι εδώ και ίσως ακόμη περισσότερο έντονη από ποτέ…

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

«Δυστυχώς, στην Καλαμάτα, η οποία θεωρείται σε καλύτερο επίπεδο από άλλες περιοχές λόγω του τουρισμού, καταγράφηκε πτώση από 7 μέχρι 9%», δήλωσε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης Λίλιαν Ψηλάκη, η οποία μιλώντας στη «Φ», έκανε λόγο για τον δυσκολότερο χειμώνα όλων των τελευταίων ετών. «Ούτε οι εκπτώσεις πήγαν καλά! Δυστυχώς, είμαστε σε πολύ άσχημη κατάσταση», σημείωσε η κα Ψηλάκη, που προσπάθησε να αναλύσει κάποιες από τις πιθανές αιτίες. «Οι λόγοι είναι πολλοί! Δυστυχώς! Ακόμη και το κτηματολόγιο έχει κάνει ζημιά, αφού και γι’ αυτό χρειάζεται χρήματα. Οι συντάξεις μειώνονται διαρκώς όπως και οι μισθοί, η υπερφορολόγηση μας έχει γονατίσει και γενικά, είναι όλα στον… αέρα. Στο μεταξύ, οι εκλογές προβληματίζουν τον κόσμο αφού δεν ξέρει τι θα συμβεί κι έτσι, είναι όλοι ‘’κουμπωμένοι’’», δήλωσε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Καλαμάτας, επισημαίνοντας πως οι εκπτώσεις, δεν πήγαν καλά, πουθενά σε όλη την Ελλάδα. «Παντού, ήταν πτωτική η τάση φέτος και ψάχνουμε να βρούμε τι φταίει… Μας στραγγίξανε! Η ρευστότητα έχει τελειώσει από την αγορά και οι καταναλωτές, ακόμη και αν έχουν λίγα χρήματα, τα καταναλώνουν στις πολυεθνικές και τις λαϊκές, που αποτελούν μεγάλες πληγές», δήλωσε η κα Ψηλάκη, ζητώντας κρατική παρέμβαση.

ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ, ΛΑΪΚΕΣ, ΠΑΡΑΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ESHOPS ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΟ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

«Σε επίπεδο πολιτικής, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους εμπόρους να έχει πρόσβαση στη ρευστότητα με δάνεια κίνησης και μείωση φόρων αφού δουλεύουμε πια μόνο γι’ αυτό», ανέφερε και ανέλυσε το τρίπτυχο της… συμφοράς. «Πολυεθνικές, λαϊκές και παρεμπόριο, μαζί φυσικά με τα e shops, δημιουργούν τεράστια προβλήματα, στο στεγασμένο εμπόριο. Ο καταναλωτής δεν έχει χρήματα και ψάχνει την χαμηλότερη τιμή, ανεξάρτητα από την ποιότητα, γι’ αυτό στρέφεται εκεί, όμως ο ανταγωνισμός είναι αθέμιτος και κανείς δεν κάνει κάτι, παρά το γεγονός ότι τα έξοδα του εμπορικού καταστήματος είναι πολύ μεγάλα! Για τα e shops για παράδειγμα, πέρα από το γεγονός ότι ο καταναλωτής πρέπει να βλέπει το εμπόρευμα, να βλέπει αν του κάνει και αν χρειαστεί να πάει στον επαγγελματία να διαμαρτυρηθεί, κάτι πρέπει να γίνει να σταματήσει η ζημιά που μας προκαλεί. Δε λέω να σταματήσουμε την εξέλιξη, αλλά αν το στεγασμένο εμπόριο έχει λιγότερο ΦΠΑ και αυτοί περισσότερο, αφού δεν έχουν τα ίδια έξοδα με ένα κατάστημα, ίσως κάτι αλλάξει. Το παραεμπόριο πάλι! Την Πέμπτη που έχει λαϊκή στην Καλαμάτας, είδα πάρα πολλούς τσιγγάνους να κυκλοφορούν στους δρόμους! Ήρθαν μέχρι και σε ‘μένα να πουλήσουν σεντόνια! Ναι, να ζήσουν και αυτοί, αλλά θα έπρεπε να υπάρχει έλεγχος και να πληρούνται κάποιες –έστω βασικές -προϋποθέσεις, όχι μονά – ζυγά δικά τους, όταν το στεγασμένο εμπόριο αιμορραγεί…», δήλωσε με νόημα η Λίλιαν Ψηλάκη, η οποία εξέφρασε τη συγκρατημένη αισιοδοξία της για το Πάσχα που πλησιάζει.

ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΑΓΟΡΑ

«Ρωτάει ο κόσμος για το Πάσχα, κάνει έρευνα αγοράς, αλλά δεν ψωνίζει! Δεν τους νοιάζει η ποιότητα, αλλά το πιο φθηνό και φυσικά, τα απολύτως απαραίτητα! Αυτό, γίνεται σε όλα τα είδη. Κάποιες πολυεθνικές για παράδειγμα, πουλούν φορμάκια για μωρά συνθετικά, από τα οποία μπορεί το παιδί να πάθει αλλεργία, με 2 – 3 ευρώ διαφορά, ενώ τα βαμβακερά στα τοπικά καταστήματα είναι ποιοτικά, ασφαλή και εξίσου φθηνά», ανέφερε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Καλαμάτας, που χρησιμοποίησε και συγκεκριμένο παράδειγμα. «Μια κυρία πήρε ένα εσώρουχο, στηθόδεσμο συγκεκριμένα, από κινέζικο κατάστημα, επειδή ήταν φθηνό και αναγκάστηκε λίγο αργότερα να κάνει επέμβαση λόγω βλάβης που της προκάλεσε», είπε καλώντας τους καταναλωτές να εμπιστεύονται τα τοπικά καταστήματα που συνδυάζουν τιμές και ποιότητα.

 

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ