Έργα ηλεκτροφωτισμού και πεζοδρομίων σε δρόμους της παραλίας της Καλαμάτας που αλλάζουν όψη!

ΜΕ ΕΝΤΑΤΙΚΟΥΣ ρυθμούς συνεχίζονται στην παραλία της Καλαμάτας και ειδικότερα στην οδό Ηρώων, οι εργασίες τοποθέτησης νέων φωτιστικών ιστών και σωμάτων τύπου LED, στο πλαίσιο του έργου ανακατασκευής πεζοδρομίων και φωτισμού. Ήδη, έχει αντικατασταθεί ο φωτισμός στην οδό Αύρας, με εργασίες να γίνονται και στον πεζόδρομο Ποσειδώνος, στη μαρίνα Καλαμάτας, μέχρι την οδό Σαλαμίνος. Στην Αύρας και στη

δυτική πλευρά της, δημιουργείται μια συνεχής διαγραμμισμένη ζώνη στάθμευσης επί της οδού, η οποία θα διακόπτεται στα σημεία εισόδων που οδηγούν σε χώρους στάθμευσης μέσα σε ακάλυπτους χώρους κατοικιών ή σε υπόγεια garage, ενώ στην ανατολική πλευρά δεν υφίστανται καθόλου θέσεις στάθμευσης, εφόσον η μελέτη προβλέπει εκεί ουσιαστική αύξηση του ήδη μικρού σε πλάτος υφιστάμενου πεζοδρομίου μέχρι την οδό Κρήτης.
Ο ηλεκτροφωτισμός του δρόμου εκεί, περιλαμβάνει νέου τύπου ιστούς ύψους 7 μ. με τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα τύπου LED, με μοναδική εξαίρεση τη μετατόπιση τεσσάρων ξύλινων ιστών στην ανατολική πλευρά, από την δυτική που είναι σήμερα. Εκεί θα φυτευτούν και μουριές, ενώ ξεχωριστά είναι και τα έργα στην Ηρώων.  

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο Δήμος Καλαμάτας, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει για την ουσιαστική βελτίωση της εικόνας της πόλης, με την κατασκευή ενός συνόλου έργων αναπλάσεων σε διάφορα σημεία, τα οποία ήδη βελτίωσαν θεαματικά τις συνθήκες για άνετη και ασφαλή μετακίνηση των πολιτών, προχωρεί σε ανάπλαση των οδών από το ύψος της Κρήτης μέχρι τη Ναυαρίνου, μήκους περίπου 370 μ. Ανάδοχος είναι η εταιρεία ΤΕΡΚΑΤ, που προσέφερε έκπτωση 59,43%, με το έργο να είναι προϋπολογισμού μελέτης 900.000 ευρώ με το ΦΠΑ και η χρηματοδότησή του, με πολύ ευνοϊκούς όρους, να έρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, προκειμένου να ικανοποιηθεί ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων των συγκεκριμένων περιοχών της παραλίας.

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΗΡΩΩΝ

Η οδός Ηρώων, όπως και η Αύρας, διαπερνά σε όλο το μήκος της μια ανερχόμενη οικιστική περιοχή με μικρές και μεγάλες σε ύψος κατοικίες, ενώ στο νοτιότερο τμήμα της υπάρχει έντονη παρουσία από μικροκαταστήματα, λόγω της άμεσης γειτνίασης που έχει με το παραλιακό μέτωπο της οδού Ναυαρίνου. Το πλάτος του δρόμου ποικίλλει, πράγμα το οποίο δυσχεραίνει σημαντικά την κίνηση των αυτοκινήτων, αλλά και την ασφαλή διέλευση των πεζών και λουομένων που κατευθύνονται από και προς την οδό Ναυαρίνου, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που είναι αυξημένη η κίνηση στην περιοχή αυτή.
Δημιουργούνται, λοιπόν, και στις δύο πλευρές του δρόμου θέσεις στάθμευσης οχημάτων σε εσοχή, πλάτους 2 μ., οι οποίες θα διακόπτονται μόνο στα σημεία των νόμιμων εισόδων που οδηγούν σε χώρους στάθμευσης μέσα σε ακάλυπτους χώρους κατοικιών ή σε υπόγεια garage.
Οι ζώνες στάθμευσης δημιουργούνται σχεδόν σε όλο το μήκος της οδού, εκτός των σημείων όπου η στάθμευση δεν είναι εφικτή λόγω του μικρού πλάτους των προτεινόμενων πεζοδρομίων, στα οποία η ασφάλεια των πεζών πρέπει να υπερισχύει της στάθμευσης των οχημάτων.
Ιδιαίτερη σημασία δίδεται στην προσβασιμότητα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, προβλήματα όρασης κ.λπ., με την κατασκευή των απαραίτητων ραμπών και διαβάσεων και τη δημιουργία ζώνης όδευσης των ατόμων με δυσκολία όρασης, σε πλάτη πεζοδρομίων και οδεύσεις όπου μπορεί να αναπτυχθεί τέτοιου είδους δραστηριότητα, καθότι η όδευση των τυφλών πρέπει απαραίτητα να είναι ανεμπόδιστη για χώρο κατ’ ελάχιστον 1,5 μ. από τον άξονα της πλάκας όδευσης.
Σε ό,τι αφορά στο πράσινο, προβλέπεται η φύτευση νέων δέντρων (γρεβιλέες) σε πλάτη πεζοδρομίων που είναι πάνω από 3μ, τα οποία παρουσιάζουν μεγάλη ανάπτυξη. Σχετικά με τον αστικό εξοπλισμό, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπαυση των πεζών, με τη δημιουργία χώρων ξεκούρασης σε άνετα παγκάκια και βρύσες πόσιμου νερού, στην τοποθέτηση κάδων μικροαπορριμμάτων ανά τακτά διαστήματα της διαδρομής και στη σωστή ενημέρωση των οδηγών με τοποθέτηση πινακίδων ρυθμιστικών και ένδειξης επικίνδυνων θέσεων με τους αντίστοιχους στύλους στήριξης.
Τέλος, αντικαθίστανται οι υπάρχοντες μεταλλικοί κάδοι οικιακών απορριμμάτων, με νέους κυκλικούς πέτρινους στην εξωτερική τους πλευρά κάδους, μεγάλης χωρητικότητας.

 

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ