Πιλότοι F -16 από όλο τον κόσμο θα εκπαιδεύονται στην… Καλαμάτα!

ΕΝΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ 120 ΠΕΑ

ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ, είναι τα ρεπορτάζ αναφορικά με την… αναβάθμιση του πολεμικού αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο θα μετατραπεί σε Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με «Τα Νέα» και το ρεπορτάζ του Μάνου Χαραλαμπάκη, από τον Σεπτέμβριος του 2019, η 120 ΠΕΑ θα ανοίξει τις πύλες της και θα υποδέχεται ικάρους από το Κατάρ και άλλες αραβικές χώρες, εκτός από την Ελλάδα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, όπως παρατίθεται ολόκληρο, το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αν όλα πάνε καλά έχει ετοιμαστεί από πλευράς υποδομών και εγκαταστάσεων να λειτουργήσει τον Μάιο, ώστε το φθινόπωρο να μπορεί να αρχίσει να εκπαιδεύει ιπτάμενους και ειδικότερα, πιλότους F – 16 από όλο τον κόσμο!

ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Εκεί, οι νέοι ιπτάμενοι και… τζέντλεμεν αλλά – και γιατί όχι – και γυναίκες που θέλουν να κατακτήσουν τους αιθέρες, θα περνούν απ” όλα τα στάδια εκπαίδευσης ενός αεροσκάφους.

Και πλέον η πόλη της Μεσσηνίας δεν θα φημίζεται διεθνώς μόνο για το λάδι της, αλλά και για την παραγωγή ικανότατων πιλότων. Η παραπάνω εικόνα από το μέλλον δεν θα απέχει πολύ από την πραγματικότητα αν οι διαπραγματεύσεις που κάνουν αυτό το διάστημα οι επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και του Πενταγώνου με καναδική εταιρεία εξελιχθούν ομαλά. Στόχος του υπουργείου Αμυνας και του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) είναι η δημιουργία στην Καλαμάτα – εκεί όπου σήμερα λειτουργεί η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) – ενός υπερσύγχρονου Διεθνούς Εκπαιδευτικού Αεροπορικού Κέντρου με χρηματοδοτική μίσθωση. Η Ελλάδα δηλαδή, θα παραχωρήσει όλο το έργο της πτητικής εκπαίδευσης των ελλήνων πιλότων σε μια εταιρεία με την απαραίτητη τεχνογνωσία και θα αγοράζει ώρες πτήσεων. Η εταιρεία με τη σειρά της θα προσφέρει τον απαιτούμενο εξοπλισμό (όπως εξομοιωτές), εκπαιδευτές, θα συντηρεί τα αεροσκάφη και, το κυριότερο, θα διαθέσει το σύγχρονο εκπαιδευτικό τζετ Μ-346 προκειμένου η ΠΑ να αντικαταστήσει το παλιό Τ-2 buckeye. Ταυτόχρονα δε, με τους ικάρους ξένων χωρών που θα έρχονται για να εκπαιδευτούν στην Καλαμάτα – το Κατάρ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι η πρώτη χώρα που θα στείλει πιλότους – εκτιμάται ότι σύντομα η χώρα μας θα καταφέρει να κάνει απόσβεση για τη δημιουργία του κέντρου.

 ΑΓΚΑΘΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ

Φιλοδοξία είναι το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας να έχει ετοιμαστεί από πλευράς υποδομών και εγκαταστάσεων τον Μάιο του 2019, ώστε το φθινόπωρο να μπορεί να αρχίσει να εκπαιδεύει ιπτάμενους.

Εντούτοις, η συμφωνία με την καναδική εταιρεία ακόμη δεν έχει κλείσει. Λόγω των γνωστών ελληνικών οικονομικών δυσκολιών, το ζήτημα που προς το παρόν χωρίζει τις δύο πλευρές είναι το ετήσιο κόστος που θα πρέπει να καταβάλλει η χώρα μας. Η πρόβλεψη πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η εκπαίδευση να ανατεθεί με τη μορφή leasing (μίσθωση) σε βάθος 20ετίας. Σημειώνεται ότι οι επαφές με τους Καναδούς βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και στα τέλη Σεπτεμβρίου εκπρόσωπος της εταιρείας CAE είχε επισκεφθεί τον δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, προκειμένου να συζητήσουν για το Κέντρο.

ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΚΕΡΔΗ

Τα κέρδη που θα προκύψουν για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία από το Διεθνές Κέντρο θα είναι πολλαπλά, όπως επισημαίνουν στα «ΝΕΑ» αρμόδιες πηγές. Η εκπαίδευση πιλότων από ξένες χώρες στην Καλαμάτα θα προσθέσει ακόμη περισσότερο κύρος σ” αυτό που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία και θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή της Μεσογείου. Προεξοφλείται μάλιστα ότι η Καλαμάτα θα κερδίσει και από τα έσοδα που θα αφήνουν οι ευκατάστατοι πιλότοι της Μέσης Ανατολής.

ΝΕΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ

Το δεύτερο σημαντικό όφελος για την ΠΑ είναι ότι η συμφωνία για τη δημιουργία του Κέντρου προβλέπει την αντικατάσταση του αεροσκάφους προχωρημένης εκπαίδευσης Τ-2Ε Βuckeye. Πρόκειται για το μοναδικό εκπαιδευτικό jet που διαθέτει σήμερα η Πολεμική Αεροπορία και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι ίκαροι και οι νέοι ανθυποσμηναγοί.

Θεωρείται όμως πολύ παλιό, η ΠΑ το προμηθεύτηκε το 1976, και έως τώρα ήταν αδύνατη η αγορά καινούριου με εθνικούς πόρους. Στα συν της συμφωνίας είναι επίσης ότι η εταιρεία που θα αναλάβει την πτητική εκπαίδευση θα έχει την υποχρέωση να υποστηρίζει και να συντηρεί τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Δηλαδή το σύγχρονο Τ-6Α Τexan ΙΙ του δεύτερου σταδίου εκπαίδευσης – έτσι θα αυξηθεί και η διαθεσιμότητά τους – αλλά και το P-2002JF που αγοράσαμε πρόσφατα και θα αντικαταστήσει το Τ-41D.

ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΙΛΟΓΗ

Γιατί όμως ένα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα; Οι ειδικοί της Αεροπορίας απαντούν ότι επελέγη η Καλαμάτα «διότι έχει περίπου 11 μήνες ηλιοφάνειας. Βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, ενώ η ξηρά στην περιοχή έχει έντονες διακυμάνσεις». Σημαντικό είναι όμως και το γεγονός ότι στην περιοχή δεν έχει air traffic, που είναι ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας για την εκπαίδευση των πιλότων.

 

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ