Φυτοζωούν οι έμποροι της Καλαμάτας – Υποτονική η κίνηση στην αγορά με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις να ωφελούν μόνο τις μεγάλες αλυσίδες!
ΑΝΟΙΧΤΑ παρέμειναν χθες από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 μετά το μεσημέρι, αρκετά καταστήματα της Καλαμάτας στο πλαίσιο της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου. Η περίοδος αυτή, ξεκίνησε και στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα την 1η Νοεμβρίου, καθώς ο Εμπορικός Σύλλογος φέτος, δεδομένου ότι δεν πρόλαβε την προθεσμία για να λάβει σχετική άδεια από την Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας, φέτος δοκιμάζει για πρώτη φορά την εφαρμογή του μέτρου στο σύνολό του και τις 15 ημέρες δηλαδή, αφού δε θα “σπάσει” το δεκαπενθήμερο, προσθέτοντας από πέντε ημέρες στις κανονικές εκπτώσεις.
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Τα πρώτα δείγματα ωστόσο, δεν είναι καλά, όπως καλή, δεν ήταν η κίνηση ούτε και τη χθεσινή ημέρα, όπου οι καταναλωτές, περιορίστηκαν στην Κυριακάτικη βόλτα στην παραλία και στην πλατεία, απολαμβάνοντας με… σύμμαχο τον καλό καιρό, μικρές στιγμές ξεγνοιασιάς!
ΧΑΛΑΡΑ…ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ
“Ο Εμπορικός Σύλλογος δεν συμφωνεί με το άνοιγμα τις Κυριακές, όμως όποιος θέλει, μπορεί να ανοίγει τα καταστήματά του, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 μέχρι τις 3”, δήλωσε μιλώντας στη “Φ” η πρόεδρός του, Λίλιαν Ψηλάκη, αποδημώντας όσα κατά καιρούς λέγονται γι’ αυτήν την απόφαση του κράτους και τα αποτελέσματά της. “Κανένας δεν ψωνίζει την Κυριακή. Είναι ένας μύθος ότι θα έχουν περισσότερη δουλειά τα καταστήματα, αφού όποιος έχει λεφτά, βρίσκει το χρόνο να πάει να ψωνίσει και ειδικά στην επαρχεία όπου οι αποστάσεις είναι πολύ μικρές. Ανά πάσα στιγμή, μπορούμε να βρούμε και να πάρουμε ότι θέλουμε και είναι ανόητο να λέμε ότι τις υπόλοιπες ημέρες, δεν εξυπηρετούμεθα”, σημείωσε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, δίνοντας μια ακόμη διάσταση στο θέμα, η οποία αφορά στους εργαζομένους. “Για ‘μένα, είναι λάθος το άνοιγμα τις Κυριακές για πολλούς λόγους, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι περισσότεροι καταστηματάρχες, επιβαρύνουν το προσωπικό τους, χωρίς να το πληρώνουν επιπλέον. Αυτό είναι πολύ άσχημο”, δήλωσε η κα Ψηλάκη, η οποία ανέφερε πως το άνοιγμα τις Κυριακές, δεν βοήθησε ούτε κατά την τουριστική περίοδο. “Πράγματι, το καλοκαίρι οπότε και είχαμε αρκετούς επισκέπτες, οι θερινές εκπτώσεις πήγαν καλά και ειδικά τον Αύγουστο, όμως ας μην ξεχνάμε ότι ο τουρίστας, ήρθε να ευχαριστηθεί τις θάλασσες και το κλίμα μας. Δεν βγήκε κανείς να ψωνίσει την Κυριακή, από το πρωί μέχρι το μεσημέρι με 35 βαθμούς Κελσίου προφανώς, γι’ αυτό και η απήχηση δεν ήταν η αναμενόμενη”, δήλωσε η Λίλιαν Ψηλάκη, η οποία μίλησε και για τον θεσμό των υποχρεωτικών ενδιάμεσων εκπτώσεων, που έχει ως αποτέλεσμα, οι επαγγελματίες να υποχρεώνονται να πωλούν σε χαμηλές τιμές -όλο σχεδόν το χρόνο- τα προϊόντα τους.
Η… ΠΛΗΓΗ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟ “ΜΑΡΤΥΡΙΟ” ΤΩΝ ΑΛΥΣΙΔΩΝ
“Δυστυχώς, ούτε και αυτή τη φορά, έχει ανέβει ο τζίρος μας, αν και ευελπιστούμε σε κάποια αύξηση”, ανέφερε η κα Ψηλάκη, επισημαίνοντας πως αυτές οι πρώτες ημέρες της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου, ήταν υποτονικές, όπως συμβαίνει με την αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. “Παρόλο που ακούμε από τα Μέσα ότι βγήκαμε από τα μνημόνια και βρισκόμαστε σε τροχιά ανάπτυξης, ότι όλα πάνε καλά, αυτό, δεν έχει ακόμη απήχηση στην αγορά. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν υπάρχει ανάπτυξη. Χωρίς τη δημιουργία θέσεων εργασίας και σταθερή οικονομία άλλωστε, ανάπτυξη δεν γίνεται να υπάρχει. Ο μόνος μήνας που η αγορά κινήθηκε καλά -και αυτό χάρη στους επισκέπτες- ήταν ο Αύγουστος και από εκεί και ύστερα… φυτοζωούμε”, ανέφερε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, τονίζοντας πως τα καταστήματα που μπορούν να πουν στην Καλαμάτα πως δουλεύουν, είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, πλην φυσικά, των μεγάλων αλυσίδων! “Ως τώρα, δεν είναι θετικά τα αποτελέσματα, αφού δεν μπορούμε να πούμε πως αυξάνονται οι τζίροι των μικρών και πολύ μικρών καταστημάτων. Οι μόνοι που ωφελούνται από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, είναι τα μεγάλα πολυκαταστήματα και οι πολυεθνικές, που βγάζουν στοκ εμπόρευμα και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις. Ένα μικρό κατάστημα που έχει καινούριο εμπόρευμα, δεν μπορεί να κάνει 50 και 60% έκπτωση, θα περιοριστεί στο 15 μέχρι 25%, παραπάνω δεν έχει τη δυνατότητα, αφού δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα έξοδά του. Ούτε στοκ εμπόρευμα έχει πολύ, για να πεις ότι θα κάνει μεγάλες εκπτώσεις”, δήλωσε η κα Ψηλάκη, εκφράζοντας την αντίθεσή της σε όλες αυτές τις… φορεμένες προσπάθειες, οι οποίες, όπως είπε, το μόνο που κάνουν, είναι… κακό στον μικρομεσαίο επαγγελματία.
ΤΑ ΞΕΝΟΦΕΡΤΑ “ΜΕΤΡΑ” ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Ανάμεσα σε αυτά και οι ξενόφερτες… μόδες, όπως η περίφημη Black Friday, την οποία θα υποδεχθούμε την τελευταία Παρασκευή του μήνα/ “Αυτή η… αμερικανιά, πάλι είναι λάθος και ευνοεί τα πολυκαταστήματα, αφού στην Ελλάδα, δεν τηρείται όπως στο εξωτερικό, όπου εκείνη την ημέρα, είναι τεράστιες οι εκπτώσεις και ο κόσμος ωφελείται. Εδώ δεν έχουμε τέτοιες δυνατότητες”, ανέφερε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας”, Λίλιαν Ψηλάκη κάνοντας λόγο για λάθος επιλογές, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις αναγκάζουν τους επαγγελματίες να κάνουν ακόμη και ψεύτικες εκπτώσεις. “Έπρεπε να περιοριστούμε στις χειμερινές και τις θερινές εκπτώσεις, για να έχουν ουσία και να είναι οι εκπτώσεις πραγματικές, αφού δυστυχώς και στην Καλαμάτα, υπάρχουν σε κάποιες λίγες μεν περιπτώσεις, πλασματικές εκπτώσεις αφού δυστυχώς, έτσι όπως έχουν τα πράγματα οι καταστηματάρχες αναγκάζονται να το κάνουν για να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικοί”, δήλωσε καταληκτικά η πρόεδρος του Συλλόγου, καταθέτοντας τον προβληματισμό της, για την κατάσταση που επικρατεί και στην αγορά της Καλαμάτας.