Μεγάλες αλυσίδες και ηλεκτρονικά είδη οι κερδισμένοι  από την Black Friday και στην Καλαμάτα

“ΤΡΕΛΕΣ” αγορές, χαμόγελα, προσφορές σε παλιά κυρίως προϊόντα, κάτι… καλύτερο σε καινούρια είδη και φυσικά, παραπάνω ώρες δουλειάς και απλήρωτη εργασία, περιελάμβανε μεταξύ άλλων η “Μαύρη Παρασκευή”, η γνωστή Black Friday του εξωτερικού, που στην Ελλάδα, ήρθε και… δεν ακούμπησε, όπως λένε πολλοί από τους επαγγελματίες, οι οποίοι αναγκάζονται να ακολουθούν τις πολυεθνικές, ελέω του απύθμενου ανταγωνισμού που καλούνται να αντιμετωπίσουν 365 μέρες το χρόνο. Η αλήθεια είναι πως οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες, αναγκάστηκαν να κάνουν εκπτώσεις και σε καινούρια προϊόντα, κάτι που δε συνέβη με τις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες, όπως και με τα ηλεκτρονικά είδη που… ξεπούλησαν κυρίως, κάθε περασμένο μοντέλο, βγαίνοντας για μια ακόμη φορά… χαμένοι!

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

“Πραγματικά, το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν μεγάλο, καθώς από την περασμένη εβδομάδα ρωτούσε για τα ποσοστά των εκπτώσεων που θα είχαμε την Παρασκευή! Εμείς, είχαμε από 20 μέχρι 60% στα προηγούμενα σχέδια και μέχρι 30% σε επιλεγμένα είδη στην καινούρια μας κολεξιόν”, δήλωσε η ιδιοκτήτρια του καταστήματος γυναικείων υποδημάτων “Perla”, Μαρίτα Καπαρελιώτη, σημειώνοντας πως όλες αυτές οι ημέρες, όπως η “Λευκή Νύχτα” και οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, βοηθούν μεν τους καταναλωτές, αφού όλοι μας περνάμε δύσκολα, αλλά δημιουργούν πρόβλημα στους εμπόρους που δεν μπορούν να έχουν κέρδος. “Για ‘μας, δεν είναι τόσο καλό, αφού όλο το χρόνο πια έχουμε εκπτώσεις. Εγώ σαν κατάστημα, μέχρι τέλος Οκτώβρη είχα τις καινούριες μου παραλαβές και αν και θέλω να βοηθήσω τον κόσμο, δεν μπορώ από τώρα, να τα δίνω όλα μισή τιμή, κάτι που κάνω μόνιμα με κάποια περσινά και προπέρσινα εμπορεύματα”, δήλωσε η κα Καπαρελιώτη, με τις δηλώσεις του Νεκτάριου Τριανταφυλλόπουλου, από το ομώνυμο κατάστημα ανδρικών ειδών να κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. “Συμμετείχαμε κι εμείς στην Black Friday αν και στην Ελλάδα, δεν γίνεται όπως στην Αμερική που αφορά σε συγκεκριμένα προϊόντα και οι εκπτώσεις είναι πολύ μεγάλες, αλλά κι εμείς λάβαμε μέρος με τον δικό μας τρόπο, αφού πραγματικά, ο κόσμος περιμένει τις εκπτώσεις και όποτε υπάρχουν, ανταποκρίνεται”, ανέφερε ο κ. Τριανταφυλλόπουλος που την Παρασκευή, πωλούσε όλα του τα προϊόντα με έκπτωση 30%, όπως και στις χειμερινές εκπτώσεις του Ιανουαρίου. “Ο κόσμος θέλει την καλύτερη τιμή, η οποία πάντα γίνεται λόγω της κρίσης, γι’ αυτό και λέμε πως έχουμε χαλάσει το εμπόριο. Για ‘μένα, καλό θα ήταν στο εμπόριο να υπάρχει μια αρχή, μια μέση και ένα τέλος. Οι εκπτώσεις δηλαδή να είναι πραγματικές και να γίνονται όπως παλιά, χειμώνα και καλοκαίρι και όχι όλο το χρόνο, όπως το έχουμε καθιερώσει τώρα. Αν θέλουμε να έχουμε και τις ενδιάμεσες εκπτώσεις ας είναι  τουλάχιστον λιγότερες μέρες, αφού τώρα εφαρμόζονται για 20 μέρες που εκτιμώ πως είναι πάρα πολύ”, δήλωσε μιλώντας στην “Φ” ο Νεκτάριος Τριανταφυλλόπουλος, τονίζοντας πως η κατάσταση, έχει ξεφύγει…  Την αναμονή του κόσμου, ακόμη και για τις απαραίτητες αγορές, όταν έχει εκπτώσεις, επιβεβαίωσε με τις δηλώσεις τους και ο υπεύθυνος υπάλληλος του Alma Sport, Τάκης Κατσίποδας. “Ο κόσμος έδειξε πως πραγματικά το περίμενε, αφού όλη την εβδομάδα, ρωτούσε συνεχώς τι ποσοστά εκπτώσεων προτιθέμεθα να κάνουμε. Τελικά, κάναμε 50% εκπτώσεις σε πάρα πολλούς κωδικούς, ακόμη και σε ορισμένες νέες παραλαβές, για να μπορέσει ο καταναλωτής να αγοράσει αυτό που θέλει κι εμείς να έχουμε κίνηση”, δήλωσε, ο κ. Κατσίποδας, ο οποίος, όπως και η κα Καπαρελιώτη και ο κ. Τριανταφυλλόπουλος, σημείωσε πως όλα αυτά τα μέτρα, λαμβάνονται για την ενίσχυση των μεγάλων αλυσίδων.

Η… ΠΑΡΤΙΔΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ

“Είναι κάτι που έχει έρθει από την Αμερική, όπου οι εκπτώσεις είναι μεγαλύτερες και αφορούν κυρίως, στα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και ειδικά τις πολυεθνικές. Οι μεγάλες αλυσίδες, που έχουν μεγάλες αποθήκες, έχουν τη δυνατότητα να βγάζουν εμπόρευμα στοκ σε πολύ καλές τιμές. Εμείς σαν κατάστημα υποδημάτων δεν μπορούμε να πούμε ότι θα κάνουμε το ίδιο, αφού δεν έχουμε τόσο μεγάλη αποθήκη”, δήλωσε η Μαρίτα Καπαρελιώτη. “Στην πραγματικότητα, αυτή η μέρα βοηθάει τα ηλεκτρονικά είδη, τις μεγάλες αλυσίδες και λιγότερο εμάς. Τα έξοδα είναι πάρα πολλά και το μόνο που καταφέρνουμε, είναι να συντηρούμε τα καταστήματά μας, ώστε να μένουμε στην αγορά”, επεσήμανε ο Νεκτάριος Τριανταφυλλόπουλος, τονίζοντας πως οι μικρομεσαίοι, δεν είναι δυνατό να ακολουθούσουν τις αλυσίδες, αφού ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος και δεν μπορούν να κάνουν τέτοιες εκπτώσεις, που ζητάει ο κόσμος. “Η… γνήσια Black Friday, αφού για πολλούς ξεκίνησε από την αρχή της περασμένης εβδομάδας, μετατρεπόμενη σε… Black Week, είχε ανταπόκριση αφού ο κόσμος περιμένει τις εκπτώσεις και ειδικά το απόγευμα οπότε και τα παιδιά τελείωσαν τις υποχρεώσεις τους, η κίνηση ήταν καλή. Βέβαια, όλα σταθμίζονται με γνώμονα την τελική πορεία για να μπορέσεις να βγάλεις συμπέρασμα. Ειδικά η Black Friday, είναι για τα ηλεκτρονικά είδη κυρίως και γι’ αυτό οι αλυσίδες αυτές, δουλεύουν πολύ περισσότερο και ξοδεύουν και περισσότερο στη διαφήμιση. Για το λιανικό εμπόριο δεν είναι το ίδιο και προφανώς, με όλα αυτά, όσα γνωρίζαμε παλιά για το εμπόριο, πρέπει να τα ξεχάσαμε, αφού το καινούριο εμπόρευμα, δεν πωλείται πλέον όπως στο παρελθόν! Πάντα πρέπει να έχουμε έκπτωση κι εμείς, φροντίζουμε πάντα γι’ αυτό”, δήλωσε ο Τάκης Κατσίποδας.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ