Κατατέθηκε η μελέτη για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος που θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ – Tι δήλωσε ο Γιώργος Δέδες που εισκέφθηκε τη Μεσσήνη

dedes-tswnhsΜΕ κυβερνητικό «μποναμά» και… αέρα περιφερειάρχη, επισκέφθηκε χθες τη Μεσσήνη ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, ο οποίος λίγο μετά την ανακοίνωση της στήριξής του στην αυτοδιοικητική «μάχη» της Περιφέρειας Πελοποννήσου από την κυβέρνηση, με τη… διπλή του πια ιδιότητα, ανακοίνωσε τα ευχάριστα για την υλοποίηση του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος, το οποίο θα στοιχίσει 200 εκατ. ευρώ.

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

«Σκοπός μας είναι να είμαστε πλήρως έτοιμοι στις αρχές της επόμενης χρονιάς, ώστε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019, να έχουμε έναρξη των διαδικασιών, που θα οδηγήσουν στην κατασκευή του έργου. Μιλάμε για το σύνολο του οδικού άξονα, από την Καλαμάτα και το Ριζόμυλο, μέχρι την Πύλο και τη Μεθώνη και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, όχι μόνο για τη Μεσσηνία, αλλά για όλη τη Δυτική Πελοπόννησο», δήλωσε ο κ. Δέδες, επισημαίνοντας πως ήδη υπεβλήθη προς έγκριση στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), από την αρμόδια ειδική υπηρεσία Παραχωρήσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η μελέτη, που δεν στοίχισε χρήματα στο Δημόσιο, θα σταλεί άμεσα για διαβούλευση στους αρμόδιους φορείς, με τη διαδικασία να αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο Μάρτιο.

ΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Η ΜΕΛΕΤΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ’19 ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ

«Προωθούμε τις διαδικασίες της κατασκευής του οδικού άξονα μέσα στο 2019 με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ιδιωτικών κεφαλαίων», ανέφερε ο κ. Δέδες, ο οποίος χαρακτήρισε κρίσιμη την εξέλιξη αυτή, με την οποία το έργο εισέρχεται σε διαδικασία πλήρους ωρίμανσης για την υλοποίησή του. Αξίζει να επισημανθεί ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εκπονήθηκε πρόσφατα από την ανάδοχο κοινοπραξία ΜΟΡΕΑΣ, αδαπάνως για το Δημόσιο, στο πλαίσιο της Συμφωνίας που συνήφθη ανάμεσα στην εταιρεία και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το Δεκέμβριο του 2015, για την ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο – Σπάρτη. Η μελέτη, αναμένεται να αποσταλεί πολύ σύντομα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης καθώς και σε άλλους εμπλεκόμενους φορείς (Αρχαιολογία, Διεύθυνση Δασών κ.λπ.) για την προβλεπόμενη δημόσια διαβούλευση, με το υπουργείο να θέτει σε προτεραιότητα την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και ταυτόχρονα το «κλείσιμο» του οδικού δακτυλίου της Πελοπόννησο. «Για εμάς, το θέμα «Αυτοκινητόδρομοι» στην Πελοπόννησο δεν έχει κλείσει, παρότι κατασκευαστικά, τα έργα των παραχωρήσεων έχουν πλήρως ολοκληρωθεί και έχουν αποδοθεί στην κυκλοφορία. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να συμπληρώσουμε τα έργα με τις αναγκαίες παρεμβάσεις σε οδικές υποδομές που θα συνδέουν τους αυτοκινητοδρόμους με περιοχές υψηλής προστιθέμενης τουριστικής, εμπορευματικής και οικονομικής αξίας», υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, εντάσσοντας σε αυτή την πολιτική στόχευση και τη δρομολόγηση της κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα.

ΤΟ ΕΡΓΟ

  • Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 15 χιλιόμετρα με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, διατομή αστικού τύπου με κεντρική νησίδα.
  • Το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μήκος 14 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
  • Το τμήμα Σουληνάρι – Πύλος έχει μήκος 12 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
  • Το τμήμα Παράκαμψη Πύλου – Γιάλοβας έχει μήκος 3 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή  β2σ) και ισόπεδους κόμβους.

Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ ο κ. Δέδες ξεκαθάρισε χθες από τη Μεσσήνη πως δεν θα μπορούσε με τα δεδομένα που υπάρχουν, να προωθηθεί η υλοποίηση του έργου με την παραλιακή χάραξη.

ΓΙΑΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΠΕΛΕΓΗ Η ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ  ΧΑΡΑΞΗ…

«Αυτή η χάραξη, δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να υλοποιηθεί με ευρωπαϊκά ή διεθνή χρήματα, αφού κάθε έργο για να χρηματοδοτηθεί από οποιοδήποτε Οργανισμό ή Φορέα, πρέπει να υποβληθεί μελέτη βιωσιμότητας που να αποδεικνύει ότι τα χρήματα που δαπανώνται για το έργο, είναι ανάλογα με το κοινωνικό και οικονομικό όφελος που θα προκύψει από αυτό. Ένα έργο που περιλαμβάνει μια παραλιακή χάραξη υπερδιπλάσιου ποσού απαλλοτριώσεων σε σχέση με το έργο που κατασκευάζουμε σήμερα, δεν υπάρχει περίπτωση να χρηματοδοτηθεί», δήλωσε ο Γιώργος Δέδες που συζήτησε για ώρα με τον δήμαρχος Μεσσήνης Γιώργο Τσώνη, την αρμόδια αντιδήμαρχο Γεωργία Παναγοπούλου και στελέχη του Δήμου, τονίζοντας πως στην πραγματικότητα, πρόκειται για τον παλιό δρόμο με πολλές παραλλαγές, βελτιώσεις και αναβαθμίσεις ως προς τη μια κατεύθυνση και ταυτόχρονα, έναν παράπλευρο δρόμο της άλλης κατεύθυνσης. «Στην ουσία, θα έχουμε έναν δρόμο από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο και από εκεί Πύλο και Μεθώνη, ο οποίος θα είναι δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα», επεσήμανε καταληκτικά, ο γραμματέας του υπουργείου.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ