Στον… αέρα πάλι ο δρόμος! Ο Γιώργος Δέδες έριξε τη «βόμβα» των ιδιωτών για το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη…


ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑΤΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ

ΜΕ ΝΕΑ δεδομένα, ήρθε χθες -σε διάστημα λίγων ημερών από την τελευταία του επίσκεψη- στη Μεσσηνία, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες. Ο κ. Δέδες, ο οποίος κατέρχεται και στις εκλογές της Αυτοδιοίκησης ως διεκδικητής της Περιφέρειας Πελοποννήσου με τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή τη φορά, επισκέφθηκε την Πυλία, πραγματοποιώντας κυρίως, επισκέψεις στα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής. Αυτό που κυριάρχησε ωστόσο, ήταν για μια ακόμη φορά, ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με τον γραμματέα να… επανέρχεται, προσθέτοντας στις πρόσφατες αναφορές του στη Μεσσήνη, τον παράγοντα… ιδιώτες, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο το έργο, να γίνει με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

 Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

Ο Γιώργος Δέδες, επανέλαβε πως η μελέτη προωθήθηκε στο υπουργείο Περιβάλλοντος για να προχωρήσει η διαβούλευση και η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, τονίζοντας πως αυτό, ήταν το πρώτο μεγάλο βήμα μετά την αναθεώρηση της σύμβασης στη Βουλή το 2015. Όπως είπε ο γενικός γραμματέας, ύστερα από αυτήν την εξέλιξη, το Δημόσιο κατέστη δυνατό να παραλάβει το σύνολο των μελετών που εκπονήθηκαν από τον παραχωρησιούχο αδαπάνως και αμέσως μετά, αφού επέμεινε στα χρονοδιαγράμματα, έβαλε στο… παιχνίδι το ενδεχόμενο, το έργο αυτό να γίνει με τη συμβολή ιδιωτών.

ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΗΝΑ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

«Το 1ο εξάμηνο του 2019 ίσως και νωρίτερα, θα έχουμε την προκήρυξη του έργου που θα είναι ο σημαντικότερος δρόμος της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, αφού θα συνδέσει την Καλαμάτα και το αεροδρόμιό της, με μια ταχέως αναπτυσσόμενη περιοχή της Μεσσηνίας, ενώ θα συνδέσει και τον εθνικό δρόμο με την Ολυμπία», ανέφερε ο γραμματέας του Υποδομών, επαναλαμβάνοντας πως το έργο θα αγγίξει τα 200 εκατ. και εστιάζοντας στη σημασία του. «Οι δρόμοι δεν δημιουργούν από μόνοι τους ανάπτυξη, αλλά σίγουρα, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, είναι ένας δρόμος που πάνω του, μπορούν να πατήσουν και να τρέξουν πιο γρήγορα, αναπτυξιακές… εξελίξεις για τη Μεσσηνία και τη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο», ανέφερε και στάθηκε στα πιθανά χρηματοδοτικά εργαλεία. «Υπάρχουν διάφορα σενάρια για την κατασκευή του έργου, που αφορούν και στη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων στη χρηματοδότηση ολοκλήρωσης του έργου», είπε με νόημα ο Γιώργος Δέδες, επισημαίνοντας πως μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου, ύστερα από ενδοκυβερνητικές συζητήσεις, όλα αυτά, θα λάβουν τέλος, καθώς θα ανακοινωθεί το μοντέλο της προκήρυξης δημοπράτησης του έργου. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πύλου – Νέστορος, Δημήτρης Καφαντάρης, ο οποίος είπε στον κ. Δέδε πως ως ο ίδιος, το Σώμα και η κοινωνία, απαιτεί άμεσες απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα, για να πάψουν οι υποσχέσεις. «Θέλουμε το έργο και το θέλουμε τώρα, γιατί αυτό είναι το κυρίαρχο έργο για ‘μας. Ότι και να δημιουργήσουμε, αν δεν γίνει ο δρόμος από Καλαμάτα μέχρι Μεθώνη, δε θα έχει την ίδια αξία», ανέφερε ο κ, Καφαντάρης, ενώ με αιχμές από το βήμα της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, αναφέρθηκε στο θέμα, ο δήμαρχος και υποψήφιος στην Περιφέρεια με τη στήριξη της ΝΔ Παναγιώτης Νίκας.


ΟΙ ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ «ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ»

«Ο Δήμος Καλαμάτας δεν έχει καμία ενημέρωση για τον δρόμο. Έγινε μια μελέτη από το Μορέα και νομίζω πως ο κ. Τσώνης επίσης, δεν έχει ιδιαίτερη ενημέρωση, η οποία θα έρθει στα Δημοτικά Συμβούλια και θεωρώ πως οι αντιδράσεις που θα υπάρξουν στην Ανάληψη κυρίως και στη Βελίκα, θα είναι πάρα πολύ μεγάλες. Θαμάστε τι τραβήξαμε με την πρώτη μελέτη που εγκρίθηκε και από τα τρία Δημοτικά Συμβούλια και δυστυχώς, αυτό το θέμα, παραπέμπεται στις καλένδες», εκτίμησε ο κ. Νίκας, ο οποίος άφησε ξεκάθαρες αιχμές. «Οι αρμόδιοι υπουργοί δεν έρχονται εδώ. Εγώ είμαι φιλόξενος άνθρωπος και πάντοτε το «ευχαριστώ» το λέω, όταν η βοήθεια για τον Δήμο είναι προφανής. Όσα ακούσαμε, ειπώθηκαν στην φιλική μας γείτονα περιοχή της Μεσσήνης. Εγώ έχω πάει τρεις φορές μαζί με τεχνικούς στην Αθήνα με για να μας δείξουν τι έχουν κάνει, αλλά δεν το ξέρουμε ακόμη! Μακάρι να έρθει στο Δημοτικό μας Συμβούλιο…», ανέφερε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι όσα ισχυρίζεται ο κ. Δέδες, δεν πρόκειται να υλοποιηθούν. «Πότε θα έχουμε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ); Πότε θα έρθει στα Δημοτικά Συμβούλια; Πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις με την Τράπεζα Επενδύσεων ή οι συμφωνίες για τη ΣΔΙΤ; Πότε θα μπει ο εργολάβος… Καταλαβαίνετε ότι δυστυχώς, πάμε στις μεθεπόμενες εκλογές», σχολίασε ο δήμαρχος, ενώ αντίστοιχα πεσιμιστική και φυσικά με πολλές αιχμές, ήταν και η πεποίθηση του περιφερειάρχη και εκ νέου υποψηφίου, Πέτρου Τατούλη, ο οποίος από την Καλαμάτα, -πριν ρίξει στο τραπέζι τους ιδιώτες, ο κ. Δέδες-  είχε εκφράσει μεταξύ άλλων την απορία του για την… εξασφάλιση της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) χωρίς να έχουν υπάρξει εξελίξεις με τη μελέτη και όσα πρόκειται να ακολουθήσουν για τα οποία δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα.

πηγή


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ