Τονωτική ένεση από Λευκή Νύχτα! Χιλιάδες επισκέπτες στην Καλαμάτα περισσότερο διασκέδαζαν παρά ψώνιζαν…
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΠΡΩΙΝΕΣ ΩΡΕΣ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΩΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΤΟ… ΑΔΙΑΧΩΡΗΤΟ επικράτησε το βράδυ του Σαββάτου και μέχρι χθες τα ξημερώματα στην πόλη της Καλαμάτας, στην οποία η νύχτα, έγινε… λευκή, με τη βραδιά να εξελίσσεται ικανοποιητικά, στο πλαίσιο της καθιερωμένης, ομώνυμης διοργάνωσης!
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Χιλιάδες, ντόπιοι και επισκέπτες, κάτοικοι της πόλης και της Μεσσηνίας, αλλά και άνθρωποι που ήρθαν με τα οχήματά τους και ναυλωμένα πούλμαν, από την Αθήνα και τους γύρω νομούς, περιηγήθηκαν στο κέντρο κυρίως και στους γιορτινούς δρόμους της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, πραγματοποιώντας κάποιες από τις απαραίτητες αγορές τους σε πολύ καλές τιμές, αλλά και διασκεδάζοντας πάνω απ’ όλα, αφού ο σκοπός και της 6ης Λευκής Νύχτας, ήταν διττός! Τόνωση του εμπορίου και προβολή!
Η έξοδος από τα μνημόνια και η… δήθεν ανάκαμψη της χώρας, δεν έχει μεταφραστεί ακόμη σε πράξεις και αριθμούς, κι έτσι, οι αγορές, ήταν περιορισμένες, παρά το γεγονός ότι οι προσφορές χτυπούσαν “κόκκινο” και τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν πολύ υψηλά. Οι επαγγελματίες όμως, που έκαναν καλύτερη τιμή ακόμη και σε καινούρια εμπορεύματα, έμειναν ικανοποιημένοι, έστω και από την εκπλήρωση του δεύτερου… μέρους, του σκοπού!
ΠΟΛΥΚΟΣΜΙΑ
“Πραγματικά, ήρθε πολύς κόσμος στην Καλαμάτα και θεωρώ πως για μια ακόμη χρονιά, με το δήμαρχο, κερδίσαμε το στοίχημα”, δήλωσε περίπου στη… μέση της βραδιάς, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, Λίλιαν Ψηλάκη, τονίζοντας πως από ένα σημείο και έπειτα, η επιτυχία, ήταν θέμα των επιχειρηματιών, οι οποίοι το μόνο που θα έπρεπε να κάνουν -όπως και ακόμη δηλαδή- είναι να προσελκύσουν πελάτες με καλές τιμές και προϊόντα. “Απ’ ότι διαπίστωσα, στο πλαίσιο μιας μικρής έρευνας που έκανα στην Καλαμάτα, όλοι οι συνάδελφοι, είχαν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων στα καλοκαιρινά, αλλά ακόμη στις καινούριες τους παραλαβές, στα χειμερινά εμπορεύματα και αυτό είναι σημαντικό”, δήλωσε η πρόεδρος του Συλλόγου, σημειώνοντας πως τα καταστήματα που δούλεψαν περισσότερο, ήταν αυτά που έχουν να κάνουν με τα παιδιά, ειδικά ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. “Τα αθλητικά είδη, τα παιδικά και ό,τι έχει σχέση με το παιδί, κάθε χρόνο στη Λευκή Νύχτα, όπως και φέτος, φτάνουν σε υψηλά ποσοστά. Η διοργάνωση αυτή, είναι πολύ σημαντική, αφού… τονώνει τα ταμεία των συναδέλφων στο τέλος του καλοκαιριού και πιστεύω πως όσοι δεν είχαν πλασματικές εκπτώσεις, δούλεψαν πολύ καλά”, ανέφερε η Λίλιαν Ψηλάκη, με τις εκτιμήσεις και πολλών ακόμη επαγγελματιών, να κινούνται στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ “ΨΙΧΟΥΛΑ” ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΜΕΝΟΝΤΑΣ…ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ!
“6η Λευκή Νύχτα, έξι χρόνια πλέον και ο κόσμος έμαθε! Προτιμά και στηρίζει τη διοργάνωση, καθώς όλοι οι επαγγελματίες κάνουν το καλύτερο που μπορούν, με αποτέλεσμα πολύς ξένος κόσμος, να έρχεται από άλλα μέρη. Από Τρίπολη, Μεγαλόπολη, Άργος, από πολλές περιοχές”, δήλωσε ο ιδιοκτήτης του “Sconto Center”, Μένης Γεωργουδιός, τονίζοντας πως η προβολή τελικά, είναι το παν… “Οι περισσότεροι, αγοράζουν τα άκρως απαραίτητα και ειδικά, τα σχολικά! Υπάρχουν βέβαια, πράγματα, που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους και ψωνίζουν, όμως, όπως και να ’χει, μόνο και μόνο η διαφήμιση, είναι σημαντική”, δήλωσε ο κ. Γεωργουδιός, επισημαίνοντας πως πρέπει να αλλάξουν πολλά και να δουλεύουν από κοινού, φορείς και επαγγελματίες, 365 μέρες το χρόνο, για να “ανασάνει”, επιτέλους, το εμπόριο.
Η αλήθεια, είναι πως οι καταναλώσεις, δεν ήταν οι αναμενόμενες, όμως με βάση τα δεδομένα της εποχής, οι επαγγελματίες δε διαμαρτύρονται! Δεν μπορούν βέβαια, να μη λένε και το αυτονόητο, ζητώντας τη στήριξη του κράτους, αφού τα έξοδά τους, είναι δυσανάλογα πια, των εσόδων.
“Η Λευκή Νύχτα, είναι θεσμός για την πόλη μας και μια οικονομική ανάσα για όλα τα καταστήματα. Εμείς έχουμε πολύ μεγάλες εκπτώσεις, μέχρι 60% και πιστεύω να ανταποκριθεί ο κόσμος και να ψωνίσει”, μας είπε κατά τη διάρκεια της βραδιάς από το κατάστημα γυναικείων υποδημάτων “Perla”, η Μαρίτα Καπαρελιώτη, που ευχήθηκε σε όλους, ακόμη και αν δε θα ψώνιζαν, να περάσουν μια αξέχαστη βραδιά!
” Είχε από νωρίς κόσμο φέτος, καθώς στις 7:30 το απόγευμα που ήρθα να ανοίξω το κατάστημα, ήταν απ’ έξω αρκετοί άνθρωποι, γεγονός πολύ σημαντικό, αφού υπήρχε κίνηση”, ανέφερε με τη σειρά του ο Νεκτάριος Τριανταφυλλόπουλος, από το ομώνυμο κατάστημα ανδρικών ενδυμάτων, τονίζοντας πως η φετινή διοργάνωση, ήταν πιο επιτυχημένη από την περσινή. “Νομίζω πως είναι καλύτερα από πέρυσι.
Το πιο σημαντικό απ’ όλα βέβαια, είναι να έρθει ο κόσμος από τις γύρω περιοχές, να μάθει τα μαγαζιά μας και το εμπόρευμά μας. Ακόμη και αν δεν ψωνίσει, παρόλο που οι τιμές μας είναι εξαιρετικές, είναι πολύ σημαντικό, να μάθει την αγορά της Καλαμάτας, που είναι εξαιρετική”, δήλωσε ο κ. Τριανταφυλλόπουλος, παρατηρώντας πως η πόλη, έχει… ανέβει πολύ, αφού έχει πολύ καλή αγορά και προσελκύει καταναλωτές και από τους γύρω νομούς και ειδικά, από την Αρκαδία, την Ηλεία και τη Λακωνία. Πρέπει ωστόσο, να επισημανθεί, πως και αυτή τη φορά, τη μερίδα του λέοντος κέρδισαν οι μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες “συμμορφώνονται” με τον Εμπορικό Σύλλογο, μόνο κατά το δοκούν… καθώς, έχουν καθημερινά, έχουν συνεχές ωράριο, σε αντίθεση με τα τοπικά καταστήματα! Όσοι έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην 6η Λευκή Νύχτα, άνθρωποι όλων των ηλικιών, πέρασαν υπέροχα, καθώς βρήκαν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία, να διασκεδάσουν, ξεφεύγοντας για λίγες ώρες από τη σκληρή πραγματικότητα.
ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΗ Η ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
“Είναι μια πάρα πολύ ωραία εκδήλωση και θα κάνω και αγορές, επειδή είναι οικονομικά”, μας είπε ο Κώστας Σαρέλας, ενώ από την Κυπαρισσία, ήρθε πιο πολύ για τη… γιορτή, ο Δημήτρης Μαρλαντής, που ψώνισε όμως και ένα κουστούμι για μια ειδική περίσταση. “Είναι πάρα πολύ ωραία, περνάμε πολύ όμορφα και ψωνίσαμε και παπούτσια”, μας είπε ο μικρός Νικόλας Χαραλαμπιδόπουλος με την μεγάλη του αδερφή τη Δήμητρα, χαμογελαστή, να μιλά για μια πολύ καλή διοργάνωση , στο πλαίσιο της οποίας διασκέδασε και ψώνισε και εκείνη με τη σειρά της, κάποια από τα απαραίτητα για τη σχολική χρονιά, όπως όλα τα παιδιά, με τα αθλητικά παπούτσια φυσικά, να βρίσκονται στο επίκεντρο, όπως δήλωσαν όλοι οι επαγγελματίες, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ και συνάμα το… αυτονόητο, αφού τα παιδιά, είναι πάντα προτεραιότητα. Στο πλαίσιο της συζήτησης με τον κόσμο, συναντήσαμε ένα ζευγάρι που ήρθε ειδικά για τη Λευκή Νύχτα από το Ναύπλιο, αλλά και πολλούς Αθηναίους και Αρκάδες. Όλοι, ψώνισαν ελάχιστα και διασκέδασαν πολύ, καθώς η πόλη είχε φορέσει τα γιορτινά της… Η αλήθεια είναι πως μια μεγάλη εκδήλωση, έλλειπε, όμως μουσική, ακουγόταν παντού! Η Φιλαρμονική έδωσε το ρυθμό, ραδιοφωνικοί παραγωγοί ήταν σε πολλά σημεία και κάθε επαγγελματίας, είχε τις δικές του εκπλήξεις… Η εστίαση, βγήκε και φέτος, κερδισμένη, αφού πολύς κόσμος, επισκέφθηκε, για να φάει και να απολαύσει το ποτό του, ακόμη και την παραλία της πόλης, σε μια εκδήλωση που πέτυχε το σκοπό της, τουλάχιστον ως προς την προβολή!
ΝΟ 1 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ
“Είναι μια γιορτή για την πόλη, μια καταπληκτική γιορτή που μπορεί να άπτεται περισσότερο στα των εμπόρων και να αφορά κυρίως στο κέντρο της Καλαμάτας, αλλά οποιαδήποτε αντίστοιχη ενέργεια, βοηθά στο να δημιουργηθεί μια έντονη κινητικότητα στην πόλη και να μας βγάλει από τον καθημερινό ρυθμό, δίνοντας φυσικά, μια… εναλλακτική στους επισκέπτες που βρίσκονται ακόμη για το καλοκαίρι”, παραδέχθηκε μιλώντας στη “Φ”, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρης Πατριαρχέας. “Υπάρχουν κάποιοι επισκέπτες που θα έρθουν για τη Λευκή Νύχτα και θα διανυκτερεύσουν, γιατί έρχονται από μακριά, από την Αθήνα για παράδειγμα, αλλά είναι και κάποιοι από κοντινούς προορισμούς, που θα έρθουν, θα δουν την πόλη, θα τους αρέσει και θα την επιλέξουν ή θα την προτείνουν σε κάποιους για να έρθουν για τις διακοπές τους εδώ”, δήλωσε με νόημα ο κ.Πατριαρχέας, που έδωσε και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. “Παλιοί έμποροι που μιλάω καμιά φορά μαζί τους, μου λένε πως και η… σκόνη του πελάτη, κέρδος είναι! Αν δεν ψωνίσει τώρα, θα ψωνίσει την επόμενη φορά, αν δεν μείνει τώρα, θα μείνει το επόμενο Σαββατοκύριακο”, τόνισε, επισημαίνοντας πως η διοργάνωση αυτή, βοηθάει στις… πωλήσεις των ξενοδόχων και όχι στο να έρθει κανείς, αποκλειστικά γι’ αυτό! “Όταν μας καλεί κάποιος και εκδηλώνει ενδιαφέρον να επισκεφθεί την πόλη μας το Σαββατοκύριακο για παράδειγμα, μόνο που του λέμε για τη διοργάνωση βοηθά, αφού οποιαδήποτε ενέργεια στην κατεύθυνση της προβολής της Καλαμάτας και της αύξησης της επισκεψιμότητας, συμβάλει στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν”, παραδέχθηκε ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου των Ξενοδόχων του νομού, επιβεβαιώνοντας τον δήμαρχο, που μιλούσε εξαρχής, για διττό σκοπό!
Ο ΔΙΤΤΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΝΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΕΦΥΓΕ ΧΑΜΟΓΕΛΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ(;) ΘΑ ΤΟΝ ΒΡΕΙ ΔΗΜΑΡΧΟ…
“Η Καλαμάτα είναι από τις πρώτες πόλεις, που ξεκίνησε τις Λευκές Νύχτες. Κατεβαίνουν χιλιάδες άνθρωποι με ναυλωμένα λεωφορεία από την Αθήνα, όπως συνέβη και φέτος και μάλιστα, από πολύ νωρίς”, δήλωσε ο κ. Νίκας, σημειώνοντας πως “ο δρόμος αυτός (Αριστομένους), είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός δρόμος στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και κάθε χρόνο γίνεται όλο και καλύτερος, με περισσότερα μαγαζιά. Ο σκοπός σήμερα, είναι να κινηθεί το εμπόριο και οι επαγγελματίες να μαζέψουν κάποια έσοδα, αλλά και ψυχαγωγικός. Να διασκεδάσει ο κόσμος δωρεάν”, ανέφερε ο δήμαρχος, κάνοντας λόγο για… τρελούς ρυθμούς, μετά από 8 χρόνια μνημονίων, ενώ απέφυγε… τεχνηέντως και χαμογελαστός, να απαντήσει στο ερώτημά μας, πως νιώθει που είναι(;) η τελευταία του Λευκή Νύχτα -την οποία αυτός ξεκίνησε- ως δήμαρχος. “Όχι πολιτικά απόψε”, μας είπε, επιβεβαιώνοντας ακόμη και με αυτόν, τον λακωνικό τρόπο, ότι δε θα είναι εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος στην Καλαμάτα!