Πήραν… φωτιά οι μηχανικοί του ΜΟΡΕΑ για τις μελέτες αντιπλημμυρικής προστασίας!
ΤΑ 9 ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ 17 ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΙ ΡΕΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜO
ΕΝΝΕΑ πολύ σημαντικά σημεία, του εθνικού δρόμου Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα, καθώς και καθαρισμούς 17 τάφρων και ρεμάτων, περιλαμβάνει η πολυσυζητημένη μελέτη του ΜΟΡΕΑ, για την αντιπλημμυρική προστασία, που έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της “Φ”, μετά τη φονική πλημμύρα του Σεπτεμβρίου του 2016.
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Σε μεγάλο μέρος της πόλης και αρκετές περιοχές του Δήμου, όπως στη Θουρία, από τη σφοδρότητα των φαινομένων, θρηνήσαμε θύματα, ενώ οι ζημιές, ήταν ανυπολόγιστες. Αυτό που έκανε αίσθηση, από την πρώτη στιγμή, ήταν η λάσπη που κατέκλεισε τα πάντα και προφανώς, “κατέβαινε” από το ανοιχτό εργοτάξιο του ΜΟΡΕΑ, ενώ αργότερα οι φωτογραφίες από τις παρεμβάσεις στα σημεία που διήλθε ο περιμετρικός, έλεγαν… κάτι περισσότερο από 1.000 λέξεις!
Αμέσως, η παραχωρησιούχος “Μορέας Α.Ε.” ανέλαβε την εκπόνηση σειράς μελετών αντιπλημμυρικών έργων για τον οδικό άξονα Κόρινθος-Καλαμάτα και το Λεύκτρο – Σπάρτη, η οποία ήρθε πρόσφατα να… επικυρωθεί, με τη σφραγίδα του αρμόδιου υπουργείου!
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
Σύμφωνα λοιπόν, με την με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Μεταφορών και βάσει του άρθρου 18.6 της Σύμβασης Παραχώρησης, προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης συμπληρωματικών εργασιών στον Παραχωρησιούχο -εν προκειμένω, η εκπόνηση μελετών- δεδομένου ότι οι εργασίες αυτές, κατέστησαν αναγκαίες από απρόβλεπτα γεγονότα που ανέκυψαν μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης, ενώ δεν μπορούν να διαχωριστούν από τη Σύμβαση Παραχώρησης από τεχνική και οικονομική άποψη, χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στο ∆ημόσιο ή όσες από αυτές μπορούν, είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωση της Σύμβασης Παραχώρησης. Μάλιστα, στην απόφαση, επισημαίνεται ξεκάθαρα, πως η υλοποίησή τους, διασφαλίζει την προστασία του σώματος του Αυτοκινητόδρομου από φαινόμενα διάβρωσης και φθορά, συνεπεία των εκτεταμένων πλημμυρικών φαινομένων, ενισχύει την απρόσκοπτη απορροή των μη διαχωριζομένων αποδεκτών και την προστασία αυτών και του περιβάλλοντος και αποτρέπει πλημμυρικά φαινόμενα σε εκτεταμένες επιφάνειες γης, επιβεβαιώνοντας… απόλυτα το ρεπορτάζ περί ευθυνών! Οι συγκεκριμένες μελέτες που αφορούν στο σύνολο του άξονα, θα πραγματοποιηθούν με ευθύνη του παραχωρησιούχου, θα είναι αδαπάνως για το Δημόσιο και περιλαμβάνουν περιβαλλοντικές, γεωτεχνικές, στατικές, οριοθέτηση υδατορεμάτων καθώς και απαιτούμενες κτηματολογικές μελέτες σε περιπτώσεις απαλλοτρίωσης.
ΤΑ 9 ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ 17 ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΡΕΜΑΤΩΝ
ΧΘ30-ΧΘ60: Καθαρισμοί κοίτης 17 τάφρων και ρεμάτων, έργα συγκράτησης φερτών, έργα διευθέτησης και επένδυσης με στρώμνες.
ΧΘ99,300: Έξοδος Σήραγγας Ραψομμάτη, πλησίον ομώνυμου οικισμού.
ΧΘ103,300: Ρέμα Ταβανόρεμα, Οικισμός Περιβόλια.
ΧΘ138,875 –140,380: Μετωπικά Διόδια Θουρίας, Οικισμός Πηδήματος.
ΧΘ147: Αεροδρόμιο Πόλεως Καλαμάτας, Περιοχή μεταξύ Round About συνδετήριας οδού Σπερχογείας στη συμβολή με τη Επαρχιακή Οδό Μεσσήνης – Ασπροχώματος και το Αεροδρόμιο.
και Επαρχιακή Οδός Μεσσήνης Ασπροχώματος (Περιοχή μεταξύ Round About συνδετήριας οδού Σπερχογείας στη συμβολή με τη Επαρχιακή Οδό Μεσσήνης – Ασπροχώματος και το Ποταμό Άρι)
ΧΘ152,8: Περιμετρική Οδός Πόλεως Καλαμάτας / Ρέμα Βαθιά Λαγκάδα.
ΧΘ155,3: Περιμετρική Οδός Πόλεως Καλαμάτας / Ποταμός Νέδοντας
ΧΘ153,543-154,476: Περιμετρική Οδός Πόλεως Καλαμάτας / Ρέματα Ελαφογκρέμη, Λαγκαδά, Καραμπογιά.
ΧΘ156,296: Περιμετρική Οδός Πόλεως Καλαμάτας / Ρέμα Καλαμίτσι.
ΧΘ157,086-158,311: Περιμετρική Οδός Πόλεως Καλαμάτας / Ρέματα Πολιτέικο, Κερεζένια
Διαβάζοντας κανείς τα σημεία, καταλαβαίνει το… αυτονόητο και φυσικά, ξυπνούν οι μνήμες της φονικής πλημμύρας, η οποία δεν έπεσε πρώτη φορά στην Καλαμάτα, αφού σε αυτές ακριβώς τις περιοχές, σημειώθηκαν οι μεγαλύτερες καταστροφές και θρηνήσαμε ζωές ανθρώπων, με τον ΜΟΡΕΑ, να προτίθεται από την πρώτη στιγμή, να δώσει αυτά τα πολλά χρήματα για την εκπόνηση των μελετών, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν συμβατική του υποχρέωση!
Πάντως, στην Ελλάδα οι εξελίξεις τύπου φτιάχνουμε πρώτα τα έργα και μετά τις υποδομές για την προστασία τους δεν είναι καινούργιο φαινόμενο! Ας αναρωτηθούμε τι συνέβη το 2003 με την κατάρρευση της Τσακώνας και την πολύχρονη και πολυδάπανη αποκατάστασή του! Η ελληνική κακοδαιμονία σε όλο της το μεγαλείο, με την γραφειοκρατία και τη διαφθορά να οργιάζουν και την ατιμωρησία να… θριαμβεύει! Ελλάς το μεγαλείο σου…