Πρωτοβουλίες για ένα… καλύτερο σχολείο από τη μείζονα μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας
Την πρόθεσή της να συμβάλει στη διεκδίκηση της αύξησης των δαπανών για τη παιδεία και την ανάδειξη των θεμάτων που απασχολούν τη σχολική κοινότητα, όπως η έλλειψη εκπαιδευτικών, εξέφρασε η μείζονα μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, μετά από συναντήσεις που είχαν στελέχη της, με τους διευθυντές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Δημήτρη Οικονομόπουλο και Γιώργο Σταματόπουλο αντίστοιχα.
Η παράταξη «Ανοιχτός Δήμος -Ενεργοί Πολίτες» και ο επικεφαλής Μανώλης Μάκαρης, ο οποίος συναντήθηκε με τους εκπροσώπους των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης στο νομό, συνοδευόμενος από τους Δημοτικούς Συμβούλους Σταμάτη Μπεχράκη και Δημήτρη Φαββατά, χαρακτηρίζει ως κύριο πρόβλημα, τη μακροχρόνια υποχρηματοδότηση της παιδείας, η οποία με την οικονομική περιπέτεια της χώρας μας έγινε πιο δύσκολη, ενώ στέκεται σε όσα μπορεί να λυθούν με τη συνδρομή του Δήμου. «Τέτοια κρίσιμα ζητήματα είναι η βελτίωση της οδικής πρόσβασης πέριξ των σχολείων, η βελτίωση των προαύλιων χώρων για την ασφάλεια των μαθητών, η πρόσβαση στα σχολεία για άτομα με αναπηρία, η βελτίωση υποδομών των σχολικών συγκροτημάτων που έχουν αυξημένα κατασκευαστικά προβλήματα (π.χ. πρώην Πολυκλαδικό), η ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων, με πολλαπλά οφέλη για το περιβάλλον και την τοπική κοινωνία και η ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης των σχολικών μονάδων από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και νερού», αναφέρεται στην ανακοίνωση, όπου επισημαίνεται πως έγινε και ειδική αναφορά, στο ζήτημα της αναλογικής και διαφανούς χρηματοδότησης των λειτουργικών δαπανών όλων των σχολείων του Δήμου με την απόδοση όλων των κονδυλίων των σχολικών επιτροπών στις μονάδες, κάθε φορά που καταβάλλεται από την πολιτεία του αναλογούντος ποσού αλλά και την απόδοση στα σχολεία όλου του ποσού που εισπράττει ο δήμος από τη διαχείριση των κυλικείων. «Απόλυτη διαφάνεια σε κάθε οικονομική πράξη προς την εκπαιδευτική κοινότητα με πρόβλεψη για ειδικό χώρο στην ιστοσελίδα του Δήμου όπου να υπάρχουν σε κοινή θέα τα ποσά που δίνονται σε κάθε σχολείο για λειτουργικές δαπάνες και για επισκευές», επισημαίνουν οι σύμβουλοι της μείζονος μειοψηφίας, που αναφέρονται και στην αναγκαιότητα της έγκαιρης καταγραφής των προβλημάτων και των ελλείψεων που αφορούν στα σχολεία και μάλιστα πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ
«Επιπλέον, προτείνουμε την καθιέρωση ετήσιας κοινής σύσκεψης Δήμου – εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των σχολικών μονάδων με σκοπό την κατάρτιση της ετήσιας έκθεσης αναγκών και βελτίωσης αυτών. Σε αυτή να παρουσιάζεται ο δημόσιος απολογισμός της δημοτικής επιτροπής παιδείας με ετήσια έκθεση όπου θα παρουσιάζονται αφού θα τίθενται σε δημόσιο διάλογο στο Δημοτικό Συμβούλιο οι πολιτικές και οι αποφάσεις. Η δημοτική παράταξη «Ανοιχτός Δήμος -Ενεργοί Πολίτες», θα ανοίξει παραπέρα τη συζήτηση για τα παραπάνω θέματα με τους Συλλόγους Γονέων και τους εκπαιδευτικούς με εξειδικευμένες συσκέψεις στις οποίες θα τεθούν -μεταξύ άλλων – προτάσεις που αφορούν:
- Ανοικτό σχολείο στην κοινωνία: Δράσεις συνεργασίας σχολείων και τοπικής αυτοδιοίκησης, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες των Δήμων όπως περιβαλλοντική εκπαίδευση, επιμόρφωση γονέων κ.λπ.
- Δημιουργία δικτύου με συνεργασία σχολείων – κοινωνικών υπηρεσιών για στήριξη οικογενειών μαθητών οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Ουσιαστική λειτουργία Υπηρεσίας Ψυχολογικής και Κοινωνικής στήριξης παιδιών και γονέων.
- -Δημιουργία τμήματος τεχνικής υποστήριξης σχολικής μονάδας για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων συντήρησης των σχολικών κτιρίων.
- Δημιουργία δημοτικού προγράμματος: Πράσινες σχολικές αυλές με διαμόρφωση αυξημένου πρασίνου ώστε να συμβάλλουν στην βελτίωση του μικροκλίματος της γειτονιάς
- -Αξιοποίηση των δημοτικών σχολείων του Ταΰγετου για εκπαιδευτικούς σκοπούς».