«Πράσινο φως» για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος που δεν θα γίνει τελικά με τη νέα χάραξη!

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ Η ΜΠΕ ΘΑ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Αναψε, επιτέλους, το «πράσινο φως»,  για το Καλαμάτα – Ριζομυλος, ο οποίος δε θα γίνει τελικά, με νέα χάραξη, καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος ,ενέκρινε την περιβαλλοντική προμελέτη για τη βελτίωση – ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου, ο οποίος θα σταματήσει πριν τη Βελίκα. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, θα τεθεί υπόψη φορέων και πολιτών για να γίνει η απαραίτητη διαβούλευση, πριν προχωρήσει το συγκεκριμένο θέμα, που αποτελεί αίτημα πολλών χρόνων.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

«Το έργο, αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου της εθνικής οδού στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, συνολικού μήκους περίπου 16,4 km. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος», αναφέρται στην απόφαση, στην οποία, αναλύονται όλα τα σημεία που περιλαμβάβει το έργο, με βάση τον φάκελο Περιβαλλοντικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ).

  • Βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης εθνικής οδού.
  • Παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης με νέα χάραξη.
  • Αρτηρία με πλάτος οδού από 7,0 m στο τμήμα του κλάδου που διέρχεται εντός του σχεδίου πόλεως της Καλαμάτας με δυο λωρίδες, και στη συνέχεια χωρίζεται σε δυο κλάδους μονής κατεύθυνσης δυο λωρίδων ο καθένας, και πλάτος 8,0 m. Το τμήμα από την Παράκαμψη Μεσσήνης έως το τέλος του έργου αποτελείται από διαχωριζόμενη κυκλοφορία με νησίδα και δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με πλάτος οδού 17,0 m.
  • Αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου.
  • Ανάπτυξη ισόπεδων κόμβων:
  • Κυκλικός κόμβος Καλαμάτας στη ΧΘ 0+000
  • Κυκλικός κόμβος Άρι ποταμού στη ΧΘ 0+881
  • Κυκλικός κόμβος Ασπροχώματος στη ΧΘ 2+546
  • Κυκλικός κόμβος «Μορέα» στη ΧΘ 4+050
  • Κυκλικός κόμβος αεροδρομίου στη ΧΘ 4+370 Κυκλικός κόμβος αεροδρομίου στη ΧΘ 4+370
  • Κυκλικός κόμβος Μεσσήνης στη ΧΘ 5+305
  • Κυκλικός κόμβος Μεσσήνης 2 στη ΧΘ 7+835
  • Κυκλικός κόμβος Μεσσήνης 3 στη ΧΘ 9+463
  • Κυκλικός κόμβος Ανάληψης στη ΧΘ 11+783
  • Οδός προς Μαδαίνα (ισόπεδη σύνδεση) στη ΧΘ 12+672
  • Κυκλικός κόμβος Δρακονερίου στη ΧΘ 12+917
  • Κυκλικός κόμβος Αγίου Αυγουστίνου στη ΧΘ 14+390
  • Ανάπτυξη τεσσάρων γεφυρώσεων ρεμάτων, τα οποία διασταυρώνονται με την αρτηρία.
  • Ανάπτυξη κάτω διαβάσεων.
  • Κατασκευή κιβωτοειδών οχετών.
  • Ανάπτυξη έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης.

Τη μελέτη, χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο, εκπονεί με επίβλεψη του υπουργείου Υποδομών, ο «Μορέας», ενώ ο δρόμος, θα κατασκευαστεί με χρήματα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως για τη γνωμοδότηση, ελήφθησαν υπόψη αρκετά δεδομένα και κυρίως οι γενικές και ειδικές κατευθύνσεις της χωροταξικής πολιτικής που προκύπτουν από εγκεκριμένα χωροταξικά, ρυθμιστικά και πολεοδομικά σχέδια ή άλλα σχέδια χρήσεων γης. Άλλωστε,  το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Πελοποννήσου, κατατάσσει την Καλαμάτα στους κύριους πόλους ανάπτυξης διαπεριφερειακής εμβέλειας, την Μεσσήνη στα ενδοπεριφερειακά κέντρα ανάπτυξης (τοπικοί πόλοι) και την Καλαμάτα – Μεσσήνη – Πύλος Φιλιατρά – Κυπαρισσία στους κύριους (εθνικής – διαπεριφερειακής εμβέλειας) άξονες ανάπτυξης. Ακόμη, υπολογίστηκαν… τα χαρακτηριστικά του έργου, η περιβαλλοντική ευαισθησία των περιοχών που ενδεχομένως θα θιγούν, οι θετικές επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και φυσικά, τα οφέλη για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και η εξυπηρέτηση άλλων λόγων δημόσιου συμφέροντος.

Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΕΣΣΗΝΗΣ

tswnhs

«Είμαστε στον προκαταρτικό προσδιορισμό των περιβαλλοντικών απαιτήσεων, για τη βελτίωση του εφιστάμενου τμήματος της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος, καθώς έχουμε την απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας», δήλωσε ο δήμαρχος Μεσσήνης, Γιώργος Τσώνης, που μίλησε για μια πολύ θετική εξέλιξη, επισημαίνοντας πως το θέμα σύντομα θα τεθεί σε διαβούλευση και πως η… κόκκινη γραμμή του Δήμου, περιλαμβάνεται στην τελική μελέτη. «Εμείς θέλουμε τρεις κάθετους άξονες που θα συνδέουν το καινούριο δίκτυο, με την παραλία και ειδικότερα, την Μπούκα, την Ανάληψη και τη Βελίκα», δήλωσε ο κ. Τσώνης, αναφερόμενος στο θέμα, το οποίο «καίει» και την Καλαμάτα, που επιμένει για παραλιακή χάραξη, για την οποία υπάρχει ήδη έτοιμη μελέτη.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ