“Βότκα Μολότοφ” στην Καλαμάτα από το Τριφυλιακό Ερασιτεχνικό Θέατρο
“Έχοντας τη χιουμοριστική διάθεση σαν όπλο, (ο Άντον Τσέχοφ) μας αποκαλύπτει ότι η ζωή είναι περισσότερο μια κωμωδία παρά μια τραγωδία. Άλλωστε το χιούμορ είναι η ευγενική έκφραση της απελπισίας…”
(Κώστας Λαός, σκηνοθέτης)
Η φετινή παραγωγή του Τριφυλιακού Ερασιτεχνικού Θεάτρου Τ.Ε.Θ. “Βότκα Μολότοφ”, ταξιδεύει για μια μόνο παράσταση σήμερα στις 9:30 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας. Το έργο, μια κωμωδία βασισμένη σε διηγήματα του Άντον Τσέχοφ, σε διασκευή Νιλ Σάιμον, υπογράφει ο σκηνοθέτης Κώστας Λαός.
Ο μεγάλος Ρώσος θεατρικός συγγραφέας Αντόν Τσέχοφ, άρχισε τα πρώτα του βήματα όταν ήταν ακόμα νεαρός φοιτητής, στις αρχές της δεκαετίας του 1880, με τη δημοσίευση μικρών διηγημάτων σε σατιρικές εφημερίδες και περιοδικά της Μόσχας. Πρόκειται για μια σειρά από δροσερά, πνευματώδη και σπαρταριστά διηγήματα που απέμειναν κλασικά στην παγκόσμια λογοτεχνία ως μικρά αριστουργήματα. Είναι ο αντίλαλος των βασανιστικών προβλημάτων εκείνης της εποχής , εποχή φτώχειας και μεγάλων δοκιμασιών, προβάλλουν ανάγλυφα τον κοινωνικό περίγυρο, αποκαλύπτοντας άλλοτε με συγκινητική τρυφερότητα και άλλοτε με χιουμοριστική διάθεση, τις πιο ευαίσθητες πτυχές της ανθρώπινης ψυχής και τις κοινωνικές πληγές της καθημερινής ζωής.
Ο πρώτος που καταπιάστηκε με αυτά τα μικρά διηγήματα του Τσέχοφ ήταν ο αμερικάνος θεατρικός συγγραφέας Νιλ Σάιμον οποίος έφτιαξε ένα εκρηκτικό θεατρικό κράμα. Ένα διασκευαστικό κράμα, που χωρίς να ασεβεί, συμπυκνώνει, τα συναρπαστικά – χάρη στο λεπτά ειρωνικό χιούμορ και στην ψυχογραφική τους δεινότητα – διηγήματα του Τσέχοφ. Ο Σάιμον τίμησε με αυτή τη σύνθεσή του το σπουδαίο αυτό “δάσκαλο” της κωμωδίας, όχι μόνο γιατί διατήρησε – παρά τη συντομία των επεισοδίων – την τσεχοφική ουσία των χαρακτήρων και των καταστάσεων, αλλά και γιατί “ανάστησε” τον Τσέχοφ, αναθέτοντάς του το ρόλο του αφηγητή – σχολιαστή των επί σκηνής δρώμενων. Με το διασκευαστικό κράμα του Σάιμον, που με χιούμορ τιτλοφορείται “Βότκα Μολότoφ”, συντελείται δραματουργική “έκρηξη”, καθώς παρελαύνουν χαρακτηριστικοί τύποι – ανδρικοί και γυναικείοι – της ευρείας ανθρώπινης τοιχογραφίας, που δημιούργησε ο πεζογράφος και δραματουργός Τσέχοφ.