” O Πατέρας του Άμλετ” του Μάνου Ελευθερίου με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαμάτας στις 10 και 11 Μαρτίου #radiopolitismos

Μια εξαιρετική παράσταση που έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές, κυρίως όμως την έχει αγκαλιάσει θερμά ο κόσμος έρχεται και στην Καλαμάτα το Σάββατο 10 Μαρτίου στις 21.00 και την Κυριακή 11 Μαρτίου στις 20.00 στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαμάτας . Μιλάμε για τον μονόλογο “Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ  ΑΜΛΕΤ”  του Μάνου Ελευθερίου σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη με τον αγαπημένο ηθοποιό Χρήστο Χατζηπαναγιώτη.

Φωτογραφία του χρήστη Ο Πατέρας του Άμλετ - Μάνος Ελευθερίου.

«Τώρα θα αναρωτιέσαι για ποιο λόγο ήρθα.

Ήρθα από μια παρόρμηση,

ένα χρέος να σου ιστορήσω τον τρόπο του θανάτου μου,

τον οποίο δεν ξέρεις και που πρέπει κάποια στιγμή εσύ ν’ αποφασίσεις,

πώς θα χειριστείς την κατάσταση.

Δεν έχεις όμως και μια σοβαρή σύντροφο για να σε συμβουλεύσει.»

 Φωτογραφία του χρήστη Ο Πατέρας του Άμλετ - Μάνος Ελευθερίου.

Ο Πατέρας του Άμλετ είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. Είναι η αναμέτρηση με τον θάνατο, με αυτά που έγιναν, ο απολογισμός μιας ζωής. Ο Μάνος Ελευθερίου και ο Θοδωρής Γκόνης επιχειρούν να μπουν στο μυαλό και την ψυχή ενός μεγάλου δραματικού ήρωα λίγο πριν το τέλος του. Εργαλείο τους; Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο οποίος γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς.

 Κείμενο του Μάνου Ελευθερίου

Μια πρώτη μορφή αυτού του κειμένου ενσωματώθηκε πριν από χρόνια σε κάποιο μυθιστόρημά του. Ήταν ο μονόλογος ενός νέου συγγραφέα που βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση και αντιμετώπιζε το θάνατό του με το να σκέπτεται την υπόθεση μερικών έργων του. Τα σκεπτόταν και τα διόρθωνε στο μυαλό του δίνοντας διορία στην επιβίωσή του, περιμένοντας τη σωτηρία του, για να ξεχνά την οδυνηρή θέση όπου βρισκόταν.

Αμέσως μετά την έκδοση του μυθιστορήματος απομόνωσα αυτό το εμβόλιμο κείμενο και άρχιζε η δική μου πια περιπέτεια σβήνοντας και συμπληρώνοντας με σκοπό να γίνει ένας θεατρικός μονόλογος. Το τί κατόρθωσα είναι άλλη υπόθεση και άλλος μονόλογος.

Φυσικά δεν είχα στο νου μου ναδιορθώσωτο ποίημα του Θείου Ποιητή, όπως είναι πλέον της μόδας στα χρόνια μας. Ένα μέρος από την υπόθεση μόνο έφερα στον τόπο μαςγιατί εδώ διαδραματίζεταικαι μερικές λέξεις από τη σπουδαία μετάφραση, του Μιχ. Δαμηράλη, στην καθαρεύουσα του 19ου αιώνα.

Ο Θοδωρής Γκόνης και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης αποφάσισαν να το παρουσιάσουν στη σκηνή ξέροντας, σαν παλιές καραβάνες που είναι και οι δύο, τί έχουν να αντιμετωπίσουν μ΄ ένα τέτοιο ρίσκο.

 Φωτογραφία του χρήστη Ο Πατέρας του Άμλετ - Μάνος Ελευθερίου.

Κείμενο του Θοδωρή Γκόνη

Χρόνια τώρα ο Μάνος Ελευθερίου μελετάει τον Άμλετ, τους μονολόγους, τις μεγάλες σκηνές στις παλιές, μυθικές μεταφράσεις του Περβάνογλου και του Δαμιράλη.

Μετράει φόνους, βλέπει τα αίματα, το φαρμάκι, το δηλητήριο να στάζει, να κυλά, να μπαίνει στη φλέβα με τον ασπασμό, με το φιλί. Το αδελφικό.

Ο Μάνος Ελευθερίου γνωρίζει τον Άμλετ από στήθουςΈρχεται σαν σκιά, σαν φάσμα, σαν όνειρο με το φάντασμα του πατέρα, να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. Μόνο που έχουμε ξεχάσει τον λόγο. Και αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχεται να μας πει, να μας υπενθυμίσει με τον δικό του τον τρόπο, τον τρόπο του πατέρα. Του πατέρα του Άμλετ.

 Φωτογραφία του χρήστη Ο Πατέρας του Άμλετ - Μάνος Ελευθερίου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης, Δημήτρης Καντάς

Ερμηνεία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Σκηνικά-Κοστούμια: Ανδρέας Γεωργιάδης

Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας

Παραγωγή – Οργάνωση παραγωγής περιοδείας:

Μικρή Άρκτος – Βιβή Γερολυμάτου, Απόστολος Παπαδόπουλος

 Διάρκεια παράστασης: 70’ (χωρίς διάλειμμα)

Ο Έμφασις 91,8 fm , o Life fm 88 και το Entermessinia.gr είναι χορηγοί επικοινωνίας της παράστασης

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ