«Μια κρύο… μια ζέστη» από τις εξαγγελίες του Αλέξη Τσίπρα για την Καλαμάτα – Iκανοποίηση αλλά και προβληματισμός από τον Παν. Νίκα
Με τον καλύτερο τρόπο, «έκλεισε» για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια, το οποίο είχε πάρει διαστάσεις εφιάλτη, καθώς ο πρωθυπουργός, ανακοίνωσε την αρχή του τέλους για τα απορρίμματα και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, τη λύση του προβλήματος και των χωματερών. Το έργο ΣΔΙΤ για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση, αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, με το δήμαρχο Καλαμάτας, να δηλώνει την ικανοποίησή του. «Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός, ότι από πρωθυπουργικά χείλη, ακούσαμε το τέλος του σίριαλ για τα σκουπίδια. Πλέον, υπάρχει στρατηγική, υπάρχει απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υπάρχει κυβερνητική θέση! Τα σκουπίδια θα τα διαχειριζόμαστε με σύμπραξη με τους ιδιώτες, σύμφωνα με το διαγωνισμό που έχει κάνει η Περιφέρεια Πελοποννήσου και τις βελτιώσεις αυτού του διαγωνισμού που πέτυχε η κυβέρνηση.
Μέσα στο 2018 θα υπαχθούν σε κεντρική διαχείριση τα σκουπίδια. Επομένως, ας μη συζητάμε άλλο, εφόσον υπάρχει στρατηγική.
Θα πρέπει να κάνουμε το καλύτερο δυνατό στον ενδιάμεσο χρόνο, να διαχειριζόμαστε τα σκουπίδια μας. Μόνο ο Δήμος Καλαμάτας κάνει μία προσπάθεια διαχείρισης στην Πελοπόννησο και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Άλλη λύση από την κεντρική διαχείριση δεν υπάρχει! Το πιο ακριβό σκουπίδι είναι αυτό που δε διαχειριζόμαστε και είναι στους δρόμους ή στα βουνά και στα λαγκάδια.
Ο διαγωνισμός της Περιφέρειας ήταν το καλύτερο δυνατό και ειλικρινά χαίρομαι, διότι έχει και την κυβερνητική βούλα και προχωράμε έτσι», δήλωσε ο Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος είδε… θετικά το 10ο Συνέδριο για την Περιφερειακή ανασυγκρότηση της Πελοποννήσου, διατηρώντας ωστόσο τις επιφυλάξεις του, για κάποια ζητήματα!
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΤΡΕΝΟ
Αυτό που προβλημάτισε ιδιαίτερα τον κ. Νίκα, είναι το θέμα του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος, το οποίο ανακοινώθηκε πως θα ξεκινήσει άμεσα, μαζί με το Καλό Νερό – Τσακώνα, όχι όμως, όπως θα επιθυμούσε… η πόλη. «Επελέγη η μη παραθαλάσσια διαδρομή! Αυτό δεν είναι καλό για την πόλη της Καλαμάτας, όπου έχουμε γύρω στα 6 χιλ. μέχρι τον Πάμισο! Η Δυτική παραλία, χρειάζεται ένα σοβαρό έργο υποδομής, ενώ και η αξία των ιδιοκτησιών από ένα τέτοιο έργο, θα πολλαπλασιαζόταν και ο ενδιάμεσος χώρος, τα 700 μ . περίπου από το δρόμο μέχρι τη θάλασσα, θα ήταν εξόχως ελκυστικός για τουριστικές επενδύσεις», δήλωσε ο δήμαρχος, ο οποίος εξήγησε πως επελέγη για οικονομικούς λόγους. «Ο δρόμος θα πάει από πάνω, από την τωρινή απόληξη του Μορέα στο ύψος του αεροδρομίου, προς το Ριζόμυλο, όμως θα προκύψουν πολλά προβλήματα σε σχέση με την Καλαμάτα, καθώς το 70% της κυκλοφορίας αυτού του δρόμου, έρχεται προς την πόλη μας. Πως θα… έρθει εδώ; Θα έχουμε βελτίωση του δρόμου του Ασπροχώματος που τέμνει τον οικισμό, ο πληθυσμός του οποίου συνεχώς πολλαπλασιάζεται; Ένας τέτοιος δρόμος, πρέπει να χρησιμοποιηθεί για άλλη χρήση, για τοπική κυκλοφορία», σημείωσε ο δήμαρχος, εκφράζοντας τον προβληματισμό του, ενώ αντίρρηση, εξέφρασε αναφορικά και το ενδεχόμενο να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος, για την εξυπηρέτηση του τουρισμού. «Το τουριστικό τρένο, είναι εκτός κάθε λογικής, αφού η γραμμή θέλει συντήρηση! Ποιος ιδιώτης θα βάλει τα χρήματά του για 5 – 10 τρένα το χρόνο! Εμείς θέλουμε να λειτουργήσει ως επιβατική και αν δεν είναι ελκυστική, ας φτάσει σιγά – σιγά στην Καλαμάτα. Χάσαμε 80 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση και τελικά, κλείσαμε το σιδηρόδρομο! Το τρένο πρέπει να ξανακυκλοφορήσει», ανέφερε ο δήμαρχος, ο οποίος στον αντίποδα, δήλωσε ικανοποιημένος για τις εξαγγελίες αναφορικά με το λιμάνι και το αεροδρόμιο.
«ΖΕΣΤΗ» ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΕ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
«Μένω στις συζητήσεις με τον κ. Πιτσιόρλα, ενώ χαίρομαι για την εξαγγελία και για τα υδατοδρόμια, το οποίο στην Καλαμάτα, μαζί με το αεροδρόμιο και τους αυτοκινητοδρόμους, θα αποτελέσει τη βάση για τις συνδυασμένες μεταφορές. Ο μεσσηνιακός κόλπος είναι κλειστός και δεν μπορεί το λιμάνι να είναι μόνο εμπορικό», σημείωσε, παρατηρώντας πως μέχρι να υλοποιηθεί η εξαγγελία για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και την αναβάθμισή του σε διεθνές, κατά του μοντέλου του Καστελίου, με τη συμβολή και ιδιώτη, χρειάζεται υποστήριξη με συγκεκριμένες ενέργειες, σε υποδομές και προσωπικό.
ΜΕΤΑ ΤΟ… ΚΡΥΟ ΚΑΙ ΤΗ «ΖΕΣΤΗ» Η «ΓΚΑΦΑ» ΜΕ ΦΙΛΙΑΤΡΙΝΟ ΦΡΑΓΜΑ…
Ένα θέμα που συζητήθηκε στο συνέδριο και δεν αφορά στο Δήμο Καλαμάτας, αλλά προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, ήταν αυτό του Φιλιατρινού φράγματος, το οποίο έχει ολοκληρωθεί σχεδόν στο σύνολό του από το 2015! Τότε άλλωστε και συγκεκριμένα στις 9 Απριλίου εκείνου του έτους, ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος είχε επισκεφθεί το έργο, είχε δηλώσει συγκινημένος για την εξέλιξη που ήρθε μετά από σκληρή δουλειά, η οποία όπως είπε, ξεκίνησε το 2007! Το θέμα, δεν άφησε ασχολίαστο η ΝΔ, με την αναπληρώτρια εκπρόσωπο Τύπου Σοφία Ζαχαράκη, να επισημαίνει πως ο κ. Τσίπρας, πέραν των υποσχέσεων που δεν τηρεί συνήθως, ξεπέρασε τον εαυτό του, καθώς δεσμεύτηκε για το έργο αυτό, που υπάρχει ήδη από το 2015 και έχει εγκαινιάσει η ΝΔ.
Γεωργία Αναγνωστοπούλου