Μειονέκτημα για τη Μεσσηνία η έλλειψη σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου!

Η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

%cf%83%ce%b9%ce%b4%ce%b7%cf%81%ce%bf%ce%b4%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%bf%cf%83-2

Aυξημένο παρουσιάζεται το ενδιαφέρον τόσο από πλευράς της τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και από το εξωτερικό από Ευρωπαίους τουρίστες που αποτελούν μέλη συλλόγων που λατρεύουν το σιδηρόδρομο για την Μεσσηνία. Κοινή εκτίμηση είναι ότι το μοναδικό ασφαλέστερο μέσο που συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας, έχει εγκαταλειφθεί στην Δυτική και Κεντρική Πελοπόννησο.

Σε όλα τα μέρη του κόσμου ακόμα και σε αναπτυσσόμενα ο σιδηρόδρομος με κάθε μορφή αποτελεί βραχίονα ανάπτυξης κάθε χώρας, ενώ στην γειτονική Ιταλία οι συρμοί τρέχουν μέχρι 230 χλμ. την ώρα, μόνο στην γραμμή από την Θεσσαλονίκη τα ηλεκτροκίνητα τρένα φτάνουν τα 160 χλμ. την ώρα!

Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ  ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΙΟΝΕΚΤΕΙ ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ

Η πρωτεύουσα της Μεσσηνίας αποτελεί πλέον ευρωπαϊκό και μελλοντικά παγκόσμιο τουριστικό προορισμό λόγω των τουριστικών επενδύσεων που διεξάγονται στην περιοχή. Οι Ευρωπαίοι επομένως όχι μόνο αγαπούν την μεταφορά με τρένο καθώς ελκύονται από την μοναδική φύση της Μεσσηνίας, αλλά πιστεύουν όπως διαβάζουμε σε ευρωπαϊκά φόρουμ ότι το συνδυάζουν με επισκέψεις σε μνημεία, περιηγήσεις, διαμονή σε περιοχές με ταυτότητα και φυσικό κάλλος.

Μάλιστα θυμίζουμε ότι ο Δήμος Καλαμάτας ζητά όχι μόνο την λειτουργία προαστικού συρμού αλλά επέκταση σε όλη την Μεσσηνία.

Πριν λίγο καιρό σε ανακοίνωση του Δήμου Καλαμάτας τονίστηκε ότι, σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, θέμα που ετέθη στο πρόσφατο Αναπτυξιακό Συνέδριο, ο δήμαρχος Παν. Νίκας σημείωσε ότι «Είναι αλήθεια ότι η γραμμή θέλει συντήρηση, θέλει προσωπικό. Είτε ένα τρένο περνάει είτε πενήντα είτε εκατό, το προσωπικό χρειάζεται».

Ο Παναγιώτης Νίκας εξέφρασε την πίστη ότι «η γραμμή πρέπει να λειτουργήσει ως επιβατική και αν δεν έχουμε τα χρήματα να υλοποιηθεί ως την Καλαμάτα, ας γίνει σταδιακά η επέκταση της γραμμής διεθνών προδιαγραφών, όπως ακριβώς θα συμβεί στο τμήμα μεταξύ Κορίνθου και Λουτρακίου».

%cf%83%ce%b9%ce%b4%ce%b7%cf%81%ce%bf%ce%b4%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%bf%cf%83-3

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΦΥΛΙΑ

Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει τόσο από το εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό- λόγω κόστους καθώς η κρίση οδηγεί σε φθηνά ασφαλή μέσα μεταφοράς- για την λειτουργία γραμμής από Κυπαρισσία- Καλαμάτα, ενώ φορείς είχαν προτείνει την επανασύνδεση Κυπαρισσίας- Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας, καθώς ο ΟΣΕ έχει δεσμευθεί ότι θα λειτουργεί η τουριστική γραμμή Κατάκολο ως Ολυμπία. Σε φόρουμ, όπως το tripadvisor, οι τουρίστες ζητούν πληροφορίες για το τρένο εδώ και 2 χρόνια…

Ο σιδηρόδρομος που έχει αποδώσει τεράστια οφέλη στη Κυπαρισσία, περιλαμβάνεται στις κύριες προτεραιότητες τόσο του Δήμου Τριφυλίας, του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας, της Ομοσπονδίας Τριφυλιακών Συλλόγων, παραγωγικών φορέων, καθώς και του Διασυλλογικού Οργάνου της πόλης. Μάλιστα όσοι είχαν επισκεφθεί την περιοχή με το τουριστικό τρένο πριν λίγα χρόνια επιθυμούν να έρθουν ξανά στη περιοχή καθώς οι συρμοί είχαν πληρότητα!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ