«Κόντρα» Δήμου – κυβέρνησης για το λιμάνι της Καλαμάτας

ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ  ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ MASTER PLAN

Mε τον πιο… απόλυτο τρόπο, επιβεβαιώθηκε το «ζεστό –κρύο» στις σχέσεις της κυβέρνησης με το Δήμο Καλαμάτας, καθώς μπορεί να έγινε εκτενής αναφορά σε μια σειρά από σημαντικά έργα που προωθούνται και σε επίπεδο μεσσηνιακής πρωτεύουσας, όμως η οπτική των τοπικών φορέων, για πολλά από αυτά, είναι σε αντίθετη κατεύθυνση, από εκείνη της κυβέρνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, εκτός από τη χάραξη που επελέγη για τον αναπτυξιακής σημασίας οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, αυτό του λιμανιού, καθώς το υπουργείο δεν… καλοβλέπει τον αμιγώς τουριστικό χαρακτήρα. «Το master plan που εμείς χρηματοδοτούμε, είναι στο υπουργείο Ναυτιλίας και ολοκληρώνεται. Θέλει κουβέντα όμως, το αν το λιμάνι θα είναι μόνο λιμάνι κρουαζιέρας, γιατί είναι μια κρίσιμη υποδομή που επηρεάζει όλη την Πελοπόννησο και όχι μόνο την πόλη της Καλαμάτας», ανέφερε με νόημα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ξεκάθαρα πως δεν είναι ανάγκη να βασιζόμαστε μόνο στον τουρισμό! «Πρέπει να δούμε και τις συνδυασμένες μεταφορές, τις υγιείς παραγωγικές επιχειρήσεις που χρειάζονται στην Καλαμάτα, ένα λιμάνι που ήταν παραδοσιακά εμπορικό», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, με το δήμαρχο Παναγιώτη Νίκα να εκφράζει τον προβληματισμό του.

Η ΑΝΤΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

«Ο μεσσηνιακός κόλπος είναι ένας κλειστός κόλπος, δεν μπορεί το λιμάνι της Καλαμάτας, να είναι κυρίως εμπορικό λιμάνι! Έχουν γραφτεί άρθρα επί άρθρων και όλοι κατανοούμε τι θα σημάνει για το μεσσηνιακό κόλπο η χρήση του λιμανιού ως εμπορικό. Το λιμάνι μας, πρέπει να είναι κυρίως τουριστικού χαρακτήρα, χωρίς να αποκλείονται τα λίγα εμπορικά πλοία που έχουμε κάθε χρόνο, για την υποδοχή των οποίων, μπορεί να διατεθεί η προβλήτα, μπροστά από το Μύλο», ανέφερε ο δήμαρχος, ενώ ακλούθησε η διαβούλευση και η συζήτηση για την επικαιροποίηση του master plan λιμανιού της Καλαμάτας

στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο και ενέκρινε μια σειρά από προτάσεις. Σε αυτές, κυριαρχεί μεταξύ άλλων, η γνωστή εδώ και χρόνια, θέση του δημάρχου για γκρέμισμα των αποθηκών και ο αποχαρακτηρισμός χώρων μη απαραίτητων για τη λιμενική εγκατάσταση, όπως το πάρκο του Λιμενικού.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

• Το λιμάνι θα πρέπει να έχει χαρακτήρα κυρίως τουριστικό, με κύριο στόχο να φέρνει πλούτο στην πόλη
• Οι ναυταθλητικές εγκαταστάσεις να κατασκευασθούν στο σημείο όπου βρίσκονται και σήμερα
• Δε θα πρέπει να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά του προλιμένα, δεδομένου ότι υπάρχει η αντίληψη στην πόλη να μη γίνει στον προλιμένα καμία επέμβαση επί της ακτογραμμής και να παραμείνει η αμμώδης παραλία
• Να εξεταστεί το ενδεχόμενο να αποχαρακτηρισθούν και να αποδοθούν στο Δήμο όλοι οι χώροι που δεν είναι αναγκαίοι για την λιμενική εγκατάσταση, όπως η οδός Αναλήψεως έμπροσθεν του Τελωνείου, η οδός Ψαρών, καθώς και το πάρκο Λιμενικού
• Να μετατοπισθεί η προβλεπόμενη θέση πρόσδεσης του κρουαζιεροπλοίου απέναντι, στη θέση που προβλέπεται για τα επιβατικά πλοία, ώστε να απελευθερωθεί χώρος του μεγάλου προβλήτα από Φαρών μέχρι Τσαμαδού που σήμερα είναι κλειστός με κάγκελα, προκειμένου ολόκληρος ο προβλήτας να είναι ελεύθερος και να αποδοθεί σε χρήση των δημοτών
• Οι υφιστάμενες αποθήκες να καθαιρεθούν και να δημιουργηθεί ο ελάχιστα απαιτούμενος από κτηριακής απόψεως χώρος για τη στέγαση του υποσταθμού ρεύματος, που προβλέπεται να υλοποιηθεί στην περιοχή
• Η προβλεπόμενη από το master plan αποθήκη να κατασκευασθεί νοτιότερα, ώστε να είναι εφικτή μελλοντικά η διασύνδεση του λιμένα με την μαρίνα Καλαμάτας
• Να προβλεφθεί χώρος πλάτους 5 μέτρων τουλάχιστον, σε επαφή με το υφιστάμενο τοιχίο, ώστε να είναι εφικτή η κυκλοφορία πεζών προς και από τον προσήνεμο μόλο («χιλιόμετρο»)
• Να εξετασθεί η δυνατότητα λειτουργίας του λιμένος ως homeport κρουαζιέρας
• Να εξεταστεί η δυνατότητα τοποθέτησης πλωτών προβλητών στον υπήνεμο μόλο και στους μόλους στην περιοχή του ΝΟΚ
• Στη μελέτη ανακατασκευής του υπήνεμου μόλου να προβλεφθεί πέραν του φωτισμού και η εγκατάσταση ισχυρών ρευμάτων και ύδρευσης
• Να αναδειχθεί η αναγκαιότητα εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης, η οποία με την πάροδο του χρόνου έχει επιχωματωθεί
• Να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες σε ελλιμενισμό των βοηθητικών σκαφών, που είναι απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των σκαφών τα οποία αγκυροβολούν εκτός λιμένα, καθώς και η ανάγκη εισόδου των τελευταίων εντός του λιμένα σε έκτακτες περιπτώσεις.

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Ανδρέας Καραγιάννης, χαρακτήρισε το λιμάνι εθνικής σημασίας, αναλύοντας μερικές από τις προτάσεις και ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, πρότεινε να αποσταλούν στους μελετητές, που πρέπει να υποβάλουν σχετικό υπόμνημα στο υπουργείο Ναυτιλίας, και οι προτάσεις Δημοτικών Συμβούλων των μειοψηφιών, ως συνημμένες στην απόφαση του Σώματος, κάτι που έγινε αποδεκτό.

 Γεωργία Αναγνωστοπούλου

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ