«Πράσινο φως» από τον ΕΟΤ στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας

Σύμφωνη γνώμη για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής έτους 2018 του Δήμου Καλαμάτας, εξέφρασε κατ’ αρχήν ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

Σε αυτήν την προσπάθεια του Δήμου, o EOT συμβάλλει με ορισμένες δικές του προτάσεις, για τη βελτιστοποίηση της προβολής της Καλαμάτας και της περιοχής της.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το πρόγραμμα του Δήμου Καλαμάτας για την τουριστική προβολή έτους 2018, όπως εγκρίθηκε με την 664/2017 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, περιλαμβάνει δράσεις και πρωτοβουλίες όπως:
ΦΥΛΛΑΔΙΑ

  • Δημιουργία, θεματικών φυλλαδίων, αφισών, banner, flyer κ.ά. και ανατύπωση ή / και επικαιροποίηση έντυπου, προωθητικού, τουριστικού υλικού. Το υλικό αυτό αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάδειξη της περιοχής μας και την πληροφόρηση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών της πόλης μας. Διανέμεται από τα Γραφεία Τουριστικής Υποστήριξης του Δήμου (ιστορικού Δημαρχείου, Παραλίας, αεροδρομίου, Γραφείο Υποδοχής Κρουαζιέρας), δίδεται ως αναμνηστικό δώρο σε συνέδρους, σε οργανωμένες ομάδες επισκεπτών (φεστιβάλ, εκδηλώσεις, ημερίδες κ.ά.), αποστέλλεται σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις κ.ά.
    ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
  • Δημιουργία ενός περιεκτικού χρονολογίου – ημερολογίου εκδηλώσεων, σε ηλεκτρονική μορφή, σε συνεργασία με άλλους φορείς, όπως: «Φάρις» , Αθλητικό Οργανισμό Δήμου, Εκκλησία, επιχειρήσεις, συλλόγους (αθλητικούς, πολιτιστικούς κ.ά.), για την καταγραφή και αποτύπωση όλων των ετησίως επαναλαμβανόμενων αλλά και εκτάκτων δρωμένων. Το ημερολόγιο αυτό θα περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα εκδηλώσεων όπως: μουσική, θέατρο, εικαστικές εκθέσεις, φεστιβάλ, πολιτιστικά δρώμενα, θρησκευτικές εκδηλώσεις, αθλητικές διοργανώσεις κ.ά. Η ενέργεια αυτή θα βοηθήσει πολύ την ανάπτυξη του city break τουρισμού και θα τονώσει την περιοχή σε εποχές χαμηλής επισκεψιμότητας.

ΕΙΔΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ
• Δημιουργία εντύπου με ειδικό περιεχόμενο για τον προσβάσιμο τουρισμό. Θα εντοπιστούν και θα καταγραφούν τα αξιοθέατα, μουσεία και λοιπά σημεία ενδιαφέροντος στην Καλαμάτα, που είναι προσβάσιμα σε άτομα με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα.

ΠΡΟΩΘΗΣΗ

  • Δημιουργία προωθητικού spot, το οποίο θα βασίζεται σε μία κατάλληλη και καλαίσθητη σεναριακή ιδέα. Θα προβάλλεται σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε επιλεγμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης και μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της πόλης της Καλαμάτας. Το προωθητικό spot θα έχει μέγιστη διάρκεια 2 λεπτά και δύο σύντομες εκδοχές (sort version), διάρκειας 20 και 30 δευτερολέπτων και θα αποτελεί παραγωγή υψηλών προδιαγραφών.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ
• Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις (εσωτερικού και εξωτερικού) με φυσική παρουσία ή / και με έντυπο υλικό της περιοχής της Καλαμάτας, συνεργαζόμενοι με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και άλλους φορείς.

ΗΜΕΡΙΔΕΣ
• Συμμετοχή ή / και διοργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και εκδηλώσεων τουριστικού ενδιαφέροντος σε εποχές χαμηλής επισκεψιμότητας, για την τόνωση της περιοχής και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
• Διοργάνωση εκδηλώσεων – παρουσιάσεων της πόλης μας σε πόλεις της Ελλάδας, αλλά και φιλοξενία αντίστοιχων εκδηλώσεων άλλων πόλεων εδώ. Οι δράσεις αυτές προωθούν αποτελεσματικότερα την προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής μας και προάγουν την εξωστρέφεια της πόλης μας και των κατοίκων, ανοίγουν διαύλους επικοινωνίας μεταξύ των φορέων (ανταλλαγές απόψεων, ιδεών, καινοτόμων δράσεων κ.λπ.), δημιουργούν συνέργειες μεταξύ των επιχειρηματιών (Β2Β συναντήσεις, προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών) και ταυτόχρονα ενισχύουν την τοπική οικονομία (ξενοδοχεία, εστιατόρια, τοπικά ΜΜΕ, διάφοροι επαγγελματίες κ.ά.).

ΠΡΟΒΟΛΗ
• Καταχωρήσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ (περιοδικά, ιστοσελίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση), με σκοπό την προβολή και ανάδειξη της περιοχής μας.

ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
• Φιλοξενία τουριστικών φορέων, ειδικών δημοσιογράφων και τουριστικών bloggers από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε συνεργασία με τα γραφεία του Ε.Ο.Τ στο εξωτερικό.

ΑΝΑΔΕΙΞΗ
• Ενέργειες για την ανάδειξη της προσβασιμότητας και του «προσβάσιμου τουρισμού για όλους» στην πόλη της Καλαμάτας. Ο Δήμος της Καλαμάτας, έχοντας κάνει αρκετά βήματα στον τομέα της προσβασιμότητας, τόσο στον αστικό ιστό (πεζοδρόμια με οδηγούς όδευσης τυφλών, ράμπες για ΑμεΑ και εμποδιζόμενα άτομα κ.λ.π.), όσο και στην παράκτια ζώνη (Seatrac, WC και ράμπες για ΑΜΕΑ, ναυαγοσώστες), μπορεί να αναδειχθεί σε ένα τουριστικό προορισμό προσβάσιμο για όλους, τον οποίο μπορούν με περισσότερη ευκολία να επισκεφθούν τουρίστες με προβλήματα όρασης ή κινητικά, ηλικιωμένοι με μειωμένη κινητικότητα, μητέρες με παιδικό καρότσι κ.λπ.

ΕΚΔΡΟΜΕΣ
• Ενέργειες για την ανάπτυξη και προσέλκυση μαθητικών – εκπαιδευτικών εκδρομών, αξιοποιώντας την πλούσια ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της Καλαμάτας και των γύρω περιοχών. Ενέργειες προώθησης και ενημέρωσης των ενδιαφερομένων στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας. Διαμόρφωση ενδεικτικών 3ήμερων και 5ήμερων πακέτων – δρομολογίων για καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς και συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις για δημιουργία εκπτωτικών πακέτων.
• Άνοιγμα σε αγορές Τρίτης Ηλικίας (συνεργασία με ΚΑΠΗ και ενώσεις συνταξιούχων της χώρας).

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
• Αναβάθμιση των Γραφείων Τουριστικής Υποστήριξης του Δήμου, δημιουργώντας καινοτόμα σημεία πληροφόρησης “info points”, αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Το έργο θα περιλαμβάνει τη διαμόρφωση των χώρων λειτουργίας “info points” και τη δημιουργία διαδραστικών συστημάτων και αποθετηρίου τουριστικών και πολιτιστικών δεδομένων (χρηματοδότηση μέσω του ΕΠ «Πελοπόννησος 2014» και του ενταγμένου έργου στη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης Δήμου Καλαμάτας με τίτλο «Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής πληροφόρησης πολιτών και επισκεπτών»).

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ